Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNuit blanche. Esprit noir
Autor
Whitesnake
Seděla na kraji útesu
Na obzor dýchala z dlouhé chvíle
A vlny hrály provinile
Formálně ovšem jak z partesu
Seděla a měla vidinu
v které se otázky hmotné jeví:
Kolik je vlastně odstínů
černé a rudé? Nikdo neví.
Seděla pod nebem s drahokamy
Oživlé Zátiší s lilií
Iluzionisté chtěli jí
ze vzduchu vykovat
skvostné chrámy
dle tajných
kouzelných nákresů
jež kdesi za babku nabízejí...
Seděla na kraji útesu
Noc byla blízko.
Dotkla se jí.
...
34 názorů
ano, imprese * rozechvívající, jak tady pod sebou čtu, vlny planých řečí o poesii... a kde jsou řeči o poesii, není poesie.
rád jsem si přečetl a pointa se dotkla.
jejdavilda
06. 03. 2013Osobně bych dílko viděl na kritiku stavu dnešní mládeže. Vždyť vyměnit svou starou babičku za nějaký podivný kouzelný nákres je kruté.
Jinak se mi to líbí. Egil a Slawek Miro by tady měli založit sekci komiků
Richard Hrob
06. 03. 2013Miroslawku jediným zoufalcem na celém serveru jsi tady Ty. :-) Tvá vulgarita, nesoudnost a nízká inteligence mne nechává chladným.
Whitesnake
06. 03. 2013je mi ctí, a-n
aleš-novák
06. 03. 2013anžto tě mám zaškatulkovaného jako perfekcionalistu, tak jsem to dílko otevíral s pocitem "tak se mrknu na dokonale formálně vypracovaný kousek...", což většinou končí konstatováním, že opět forma zvítězila nad obsahem.
Tentokrát mi to udělalo radost (aniž bych to dokázal nějak odborně Miroslawkovsky zhodnotit), forma je mírně rozvolněná, obsah barvitý...odcházím obohacen. díky.
Květoň Zahájský
06. 03. 2013Já bych to nepřirovnával k ničemu a k nikomu. Mně se to prostě líbí.
Vampirelord
06. 03. 2013Mně se náhodou líbilo.....takže za mne tip a nejvíc jsem cítil druhou sloku.....
chcel by som vedieť takto písať aby som na to dostal nejaké baby ...inak as nie
Nejhorší poezie je taková, co má veškerou pointu schovanou do názvu a v něm umře a vybije se všechno co může čtenářovi nabídnout....
Ty estativa v textu jsou poněkud chladně nespájitelná....
zkrátka škoda.
Miroslawek
05. 03. 2013Po všech těch dřívějších vyjádřeních na mou adresu, jsem překvapen, že ti na mém názoru záleží.
V takovém případě ti pravděpodobně dlužím vysvětlení. Kromě toho, že jsem si už asi tak nějak zvyknul na tu jednu příznačnou konfiguraci - viz např.
Na obzor dýchala z dlouhé chvíle
A vlny hrály provinile
jsem žádný výrazný posun ve vnímání tvých veršů nezaznamenal.
V porovnání se zoufalci typu R.L., helgard, v.f.julián, Richard Hrob, Hugozhor a já nevim, jak se všichni ti šohajové (a šohajky) z Hvězdné pěchoty jmenujou, je to jiný level a vždycky byl.
Příměr se Žáčkem je však podle mne docela hodně výstižný a nemá to být úplně pochvala. Je vyjádřením jisté ambivalence, o níž hovořil ve své reakci egil. A jestli to stále není jasné, Jiřího Žáčka nepokládám za kvalitního autora. Na rozdíl od něj si ty snad ještě můžeš vybrat ;)
Richard Hrob
05. 03. 2013Zařadil bych to mezi Tvá průměrná díla. Žádná velká ekvilibristika jak po stránce formy tak i obsahu.
Whitesnake
05. 03. 2013... že jsi mě konečně zařadil do space kvalitních vázaných
Miroslawek
05. 03. 2013Whitesnake
05. 03. 2013M, tohle kurva potěšilo
Díky! Teď to dává smysl. Ta rčení jsem neznala a jsem zase trochu chytřejší :-)))***.
Miroslawek
05. 03. 2013egil: souhlas, jen jsem měl pocit, že po A by mělo nebo mohlo zaznít i to B. Naštěstí tady máte mne, abych vše uváděl na pravého Míru ;D
Ano, ale o to větší mám na autora, jakým Whitesneake je, nároky. Kdyby tohle napsalo dvacetileté makové_sluníčko7, zaplesal bych nadějí, ale na bílého hada je to málo....
Miroslawek
05. 03. 2013Egil mne předběhl, ovšem já bych nebyl ve svém vyjádření tak přímě krutý - podle mne se to plně vyrovná třeba takovému Jiřímu Žáčkovi v nejlepší formě ;)
egil: na druhou stranu musíš uznat, že proti obvyklé úrovni příspěvků ve zdejší kategorii Vázaný verš je to úplně jiný level
Whitesnake
05. 03. 2013aspoň, že poetický. Díky za zastávku, e
Whitesnake
05. 03. 2013ahoj Di, prostě sis špatně přeložila. Není to "Bílá noc", jak se to nabízí, ale "nuit blanche" je výraz pro "Probdělou noc". Esprit noir je Černá duše.
Promiň za poučování, ale jinak bys tápala. Díky za zastávku.
marcela.m.
05. 03. 2013zimomriavkové..krásne***
Whitesnake
05. 03. 2013díky, V