Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAŽ
Výběr: Print, Fouckault, a2a2a, sidonia, pozorovatel, Armand
19. 01. 2000
12
17
4687
Autor
Tom
Kdyby nohy šly mi od desíti ku pěti
a i tvé jméno vypadlo mi z paměti
- mimo jiné
a v mé řeči kdysi tolik plynné
se objevily trhliny
- kdybych nad ohanbím měl jen šediny
a v ruce neudržel ani vlastní dlaň
Byl bych jen voda která roztála a plyne
a líbá tvoji skráň
17 názorů
Příjde jmi to takové zvláštní, ani se nemůžu rozhodnout, jestli se mi to líbí nebo ne...:-)
Já jen ještě dodatek: převodem z P1 na P2 se mnohé texty slily. To platí i v tomhle případě, ale já věřím, že si ty věty dokážeme rozklíčovat. Ale i kdyby ne, tak i tahle slitá forma je překrásná.
Fouc: jsem strašně rád, že jsem ti to vlastně mohl říct. Vytáhnou na světlo boží to, co už se vzdalovalo v čase. A pro mě tahle báseň bude vždycky démantem. Děkuju.
*!
Ta báseň je tak vřelá, že se nebojí velkých slov, která ale zde navíc mají neotřelé vyjádření - v ruce neudržel ani vlastní dlaň - kdybych nad ohanbím měl jen šediny,atd.
ÚŽASNÉ - jemné, dotýkající se toho posledního úběžníku všech perspektiv s noblesou a nevídanou elegancí.. "byl bych jen voda.."
Opravdu krásné.. děkuji Printe za objev.. předám do dalších rukou..
Bib se podepisuje pod Printa... až ... píšeš opravdu citlivě a poutavě. Máme štěstí, že tu jsi!
Tome, většinu básní jsi sem hodil v době, kdy jsem byl v Jáchymově... A vlastně díky tomu městečku jsem tě objevil... Však ty víš...
Píšu ti pod tuhle básničku, která na mě dýchla tolik něžněkrutý pravdivosti, že opravdu lapám po dechu...
A dokázal jsi to napsat bez zbytečně emočních a vypjatých slov! O to víc mě to dostalo...
Bez přehánění - je to pro mne jedna z nejkrásnějších básní, které jsem kdy četl. A nejen tady.
A tyhle slova neber jako něco, co ti splácím... To by mě mrzelo!
Super extra speciál!:-))))
*! Tip k tomu!
A az ja pripluji opet k Tobe,
vzpomenu si na Tve jmeno,
budeme zit opet v Sobe,
a nikdy nezapomenou...
vzpomenu si na Tve jmeno,
budeme zit opet v Sobe,
a nikdy nezapomenou...