Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSvadobná ľudová
Výběr: kafka, Print
19. 02. 2002
18
0
3030
Autor
Bix
pán tatíčko, pustite ma
nevesta som celá
biela
na ráno ma mesiac volal
ženích so mnou
rozbil pohár
na zajtra
sa hudci bijú
kto mi príde
na hostinu
mamička,
vy poďte hore
privítame
líšky v nore
keď veniec bude
vädnúť
- družinu mám
smädnú
nad ránom
ma slnko volá
aby som už
skoro bola
biela
Aššurballit
09. 05. 2005Aššurballit
09. 05. 2005Aššurballit
09. 05. 2005
Ten smútok pramení podľa mňa z toho, že si sa možno i nevedomky inšpirovala baladou. Oslovovanie mamičky a otecka, celá kompozícia, ktorá speje do rozuzlenia za úsvitu, orámcovanie básne výpoveďou nevesty, proste balada ako vyšitá, i keď tematicky odlišná.
Som rada za tú správu!!! :o))))
Ten smútok pramení podľa mňa z toho, že si sa možno i nevedomky inšpirovala baladou. Oslovovanie mamičky a otecka, celá kompozícia, ktorá speje do rozuzlenia za úsvitu, orámcovanie básne výpoveďou nevesty, proste balada ako vyšitá, i keď tematicky odlišná.
Som rada za tú správu!!! :o))))
Bixííí, tak toto mi tak nejako k Tebe - veľmi! ! ! Aj štýlovo, aj s tou bielou. A áno, je to tak krásne ľudové: hostina, hudci, veniec...
ááááááá, už viem ako vzniká folklór........ Ibaže Bixi už nie je anonymný ľudový vymýšľač...
Tip tipovič tipov! :-)
je to zaujímavé.....
mám z toho zmiešané smutné pocity...neviem prečo....
ale napísané je to pekne.....predstavila som si pri tom nejakú svadbu v krojoch na dedine...hmmmm asi moja bujná fantázia....
TIPNEM TI!!!!
Gastarbajtr
19. 02. 2002
tak toto je moja krvna skupina..krasa. prastare ludove motivy, ten smutok zien ked si muzi myslia ze si papierom kupuju majetok..super.
Astalavista
19. 02. 2002
No, i já z té básničky cítím ten smutek, o kterém píše Petra a Hermit... Takový druhoplánový za tím prvním veselým až "bujaře šibalským" (hudci sa bijú..., privítame líšky v nore...).
░▒▓-_-▓▒░
«*»
sestríííí! a druhá (tv..) sestríiii! a prajem jej(ééé)...a teta...a tak!
k básni jediná výhrada: prehodil by som poradie posl. dvoch slov (biela bola)...viem, že by to narušilo trošku ten zámer (biela na konci...svadba atď...), ale nejak by to lepšie plynulo (aj keď pozám tvoju averziu voči takýmto "prehadzovačkám)....to mi tak padlo do oka keď som to prečítal prvýkrát...ale teraz....no...áno, priznávam- som nerozhodný!
cmuk
papá
denis
ani si veľmi neviem vysvetliť ten popud, vlastne je to z radostnej správy, tak Ti neviem, hermit :o)
Mně to připadá velice projasněné.
Bixinka, ten lidový styl se Ti moc moc povedl.
*