Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRozhovor s Danou Zátopkovou
Autor
Narvah
40 názorů
Obecně vzato je jistě paní Zátopková osobnost, ale tento samotný rozhovor mi žádnou převratnou myšlenku nenabídnul. Takové čtení kčaji nebo do vlaku /jedu vlakem :-) /
Ahoj :-)
Moc pěkný.
Taky jsem si dala od Písmáka pauzu... a taky zjišťuju, že mi někteří lidi odsud chybí...
Narvahu, ty seš taky taková paní Zátopková. Taky jsem o tobě nic neslyšel zhruba tak někdy od olympiády v Helsinkách.
Prostě jsem rád, že existuješ. To sem teď budeš chodit často, co?
chápu, že o ně nestojíš. chtěl bys drbat po ne proti srsti. tak to už tady bývá. pokud nemáš nástroj k vyrácení mých námitek, pak si odpusť "pseudofilosofii" anebo ji definuj. rozbíhavé myšlení beru.
dokonce z bible. to už vyznívá i trochu výhružně. opakuji: nepovyšuji se. kritizuji. a činím tak, doufám, vždy věcně, neútočím, jako se naopak stvá ze strany jiných, zde mlčky přijatých, autorů (zdendovo oblíbené "blábolíš" apod.)
aleš-novák
19. 08. 2016Goro, nejen z pohádky, dokonce z Bible...
a jen tak, jako zeleninu do špízu, nabízím otázku pro danu: jak se změnila atletika za poslední tři tisíciletí?
svým způsobem by mě mohlo těšit, že pro oponenty představuji natolik silný fenomén, že jakoukoli reakci na m§j příspěvek vztáhnou ihned ke mně, mé osobě. o to víc, nebo možná právě proto, že mě osobně vlastně neznají. ale přesto by bylo pro věc samu lepší, kdybychom se věnovali tématu. a tím je rozhovor, v podstatě nemožnost vést skutečný rozhovorv současné době digitalizovaného chaosu. a dále - proč vést rozhovor s někým, kdo svým zpsůobem nemá co říct. rozhodně se nepovyšuji. i to je zajímaá námitka a bylo by podnětné ji prozkoumat, ten nárok na rovnostářství. jenže - je čas oběda, přátelé.
Movsar: proč znevažovat práci jiných? Nemyslím teď "jen" kopáče,vrhače oštěpu, ale i autorů Písmáku. Stačí přece, pokud se nezamlouvá, nečíst. Nebo kritizovat konkrétní věci.... navíc tento autor o hlubší kritiku nestojí:-)
Před nikým se neponižuj, ale ani nepovyšuj...z nějaké pohádky:-)
aleš-novák
19. 08. 2016což tedy, Movsare, nějaký rozhovor s kopáčem zorganizovat, zaznamenat a zveřejnit? Jen ta pro porovnání?
Zdravím do Šternberka a děkuji za ten rozhovor, jen škoda, že jsi ho uveřejnil až po tolika létech, ve své aktuální době by z hlediska postojů k Číně byl ještě užitečnější, ale i tak je svědectvím zdravého úsudku a nadhledu přejícné paní Dany Zátopkové. Pochválím také jazyk zpracování, přijde mi novinářsky čistý a korektní.
Třeba s tebou jako s osobností udělá nějaký novinář rozhovor, a to už se tomu označení tak nebudeš bránit: představ si to, slavný spisovatel X.Y., přední osobnost české literatury:-) a pak náš národ vyvedeš z krize....
Dělám si legraci, ale přínos některých lidí bychom uznat měli...ten výběr je samozřejmě na každém z nás:-)
nepochybně už s ní byy napsány desítky možná stovky takových rozhovorů. osobnost. to je přece podivné slovo. tady v čechách je ovšem velimi oblíbené. vždycky se hledá nějaká osobnost, nevíce v politice, která by "nás, národ" vyvedla z krize. co je za "osobnostíů sportovkyně? odkud kam a koho vyvádí? ani to v rozhovoru nenajdeme. jak říkám, jalové otázky, snad ani pro g´ol ne, spíš pro sluníčko, jako by je pokládaly děti z mateřské školy paní zátopkové na besídce.
Nehodnotila jsem jen úroveň rozhovoru, ale hlavně ten fakt samotného výběru osobnosti... Žižka je přece jen z jiného, válečnického těsta než D.Zátopková, a taky už s ním rozhovor nikdo neudělá:-) Ale rozumím, oč ti jde.
tedy ne fakta, ale fikta? něco na způsob emotivní paměti, jaká je pro čechy typická: nevíme nic o žižkovi, ale jeho velikost je v nás (dík obrození a pak i komunistům jako pokračovatelům obrozeneckých programů). pak by ovšem musely být takto nějak pokládány i otázky, tyhle jsou jalové.
Movsar: jsem názoru, že určití lidé přece jen mohou ze svých zážitků a zkušeností někomu cosi sdělit, a D.Zátopková jistě patří mezi ně. Čtenář Gólu asi pravděpodobně nevstane z fotelu a nezačne sportovat, ale snad v něm zůstane aspoň povědomí, že někdo něčeho svým nezměrným úsilím dosáhnul:-)
čtenáře gólu nebo podobného periodika to možná na chvíli vytrhne z životní nudy.
Jo, dobrý. Myslím, že takovéhle rozhovory by se měly dělat a evidovat, protože je vždycky škoda, když jeden člověk dosáhne v životě určitého poznání a jeho odchodem, jako by to poznání prostě zmizelo a další generace začíná nanovo. Třeba to o Číně. Já jsem v Číně taky byl a mám stejný dojem, ale co si dneska lidé myslí o Číně, aniž by ji ve skutečnosti navštívili, to je něco úplně jiného a člověk si jenom říká, odkud ty myšlenky pochází. Hezký rozhovor a je dobře, že proběhl.