Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sepůlnoční tramvaj
Autor
aleš-novák
mrazivou nocí jako ledoborec
projíždí městem tramvaj
ze stanice Loni
na každé zastávce
přistupují další
ale uvnitř se
kupodivu
nikdo netlačí
na zadní plošině půlkruh
kolem Grega Lakea, Keitha Emersona
Davida Bowieho a Radima Hladíka
jejich půlnoční blues
prosakuje okny ven do ulice
na Čechově mostě
se za hrající tramvají
ohlíží Leonard Cohen
v bílé šále
a smeká
a tramvaj jako hrací skříňka
tramvaj jukebox
se stává součástí ohňostroje
všichni se ohlížejí
vidíte
už nám jede
sedmnáctka
38 názorů
Kristova_noha
21. 01. 2017Báseň! A navíc pěkná - to se tu často nevidí :-) T.
Thea v tramvaji
11. 01. 2017Až z toho mrazí... je to o životě. Ovšem krásná představa, že tě ze života odváží tramvaj. Já bych se třeba svezla, až příjde čas :)
jejdavilda
06. 01. 2017/*
No s tou svatbou - to teda prr ! - Možná tak na pohřbu ! Tam by se nějaký ten jejich cajdák hodil.
aleš-novák
05. 01. 2017jen jestli ukecáš Plastiky, aby ti zahráli na svatbě...:o)
Pokusím se Magorovi trochu přiblížit. Předpoklady bych pro to v jistém smyslu i měla : jisté kunsthistorické vzdělání a život prožitý v undergroundu.
aleš-novák
05. 01. 2017zas takových Magorů tu tolik není...:o)
Jak o tom tak ale uvažuji stále usilovněji,dospívám k závěru,že být magorem numusí být zas až tak špatné. Mohla bych třeba být Magorem Jirousem v sukni.
aleš-novák
05. 01. 2017totálních magorů je (nás) tu většina...:o)
Alkeši,
v tomto směru musím brzdit,protože - když si někdo najede na mou stránku,řekne si bud' že jsem totální magor a nebo se mne začne bát.
Přátelé - ten pan mistr ReLé opět nepochopil nadsázku... to je pak těžké.... A teďka Jsem u něho "totálně skončil" - hmmm a já myslel, že my dva jsme už skončili dávno - Románku o))
aleš-novák
02. 01. 2017to klidně zveřejni, Písmák snese i okultismus...
Víš,Aleši,
mám velmi ráda paranormální jevy a tak ti mohu sdělit,že před pár dny jsem sepsala trochu podobné dílko jako ty. Jmenuje se to "Rychlík Ohnivák" - a jestliže je tvá tramvaj podivná,můj rychlík je ještě podivnější. Asi to nezveřejním,protože je to příliš okultistická báseň,ale vzhledem k tomu,co jsi mi právě napsal,může pro tebe být zajímavý závěr básně :
A rychlík Ohnivák
prosviští dalším nádražíčkem
s peróny z ledovců
na kterých stojí čekající
přihlouplí ztuhlí tučňáci.
aleš-novák
02. 01. 2017Alenakar: přesně tak...proto je tramvaj v úvodu přirovnána k ledoborci, všude kolem postávají na omrzlých ostrůvcích Robinsonky a Robinsoni...někdy ani kouřové signály nepomáhají...
A všiml sis,že tu tramvaj řídí krásný mladík s dlouhými vlasy a velkými černými křídly ? A když stojím na nástupním ostrůvku opuštěná jako Robinsnka,ta tramvaj (zatím) nezastaví,jen projede kolem a vždycky je z ní slyšet dojímavé velmi temné blues.
Marcela.K.
01. 01. 2017povedené ...*
ale jo... vlastně docela milá vzpomínka
jen ten ledoborec... ten mám spojenej s rozrážením čehosi, čehokoliv... a přitom ta tramvaj evidentně nic nerozráží... zkrátka projíždí, zdá se, bez překážek :)
(ale to je jen drobnost... já jen, že ta asociace se mi sama nabídla :))
V Praze se právě na sedmnáctku způsobně snáší sníh. Vločky losují, která si sedne na tu první popůlnoční. Zdravici máš povedenou a jímavou, Alešku, ať jsi zdráv a šťasten "se svými" celý příští rok. :)
Moc hezké!
Ještě by jim k tomu mohl střihnout nějaký part George Michael...
Pro rockery a bluesmany smutný rock, pravda. Ale - musíme tam všichni. A mě taky dost vzalo, když zemřel Fidel... o)) /***
aleš-novák
31. 12. 2016Z Modřan přes Braník a Staré město až do Kobylis...
Evženie Brambůrková
31. 12. 2016Patádní ohlédnutí a i pohled vpřed. /T