Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKdysi na naší půdě
Autor
Diana
Vlaštovky stavěly si hnízda
na půdě přímo pod krovy
a vítr, který škvírou hvízdal,
hnal prachem lístek okrový
až do mé skrýše za komínem..
Zhrzeného srdce bědy
léčila jsem tam levným vínem -
- poprvé a naposledy ....
Vikýř mi sloužil za rozhlednu,
zčernalé trámy za trezor,
a pod nohama starou bednu,
vysílala jsem žhavý vzdor,
svou dychtivost a vroucí přání
tam, kde tušila jsem "SVĚT"
***
a neměla jsem ani zdání,
jak jednou budu toužit zpět....
33 názorů
Nejsi ty můj vytoužený bráška, Vítku? Co je s tebou? Proč je tě tak málo vidět?
Super, baby! Díky . a nejen za čtení. Jsem zrovna v těžké situaci a Ty pro mne symbolizuješ bezstarostné, lepší časy... Možná - ne, jistě! - mi rozumíš! Tak ráda vidím, že jsi zpět!
Na půdě visí hnízdo vosía půda plná bzuku,není tu radno chodit bosýa někam strkat ruku.
O komín opírá se kostraa důlky pozoruje svět.Jdu na to, lady Di, asi zvostra,však jsem rád, že jsem tu zpět :-)
Dík za milé, hezké veršíky, Jarmilko! Vrať se! Mám Tvoje básně moc ráda - a jistě nejsem sama.... :-)))
Jeff Logos
28. 05. 2018povedené
Whitesnake
28. 05. 2018já přísámbůh nejdříve viděl a četl "Krysy na naší půdě"...
Je to prožité, pěkně zpracované, jen "zhrzeného srdce bědy" mi ne na ne cvaknout pádově, ale budu ještě zkoušet - rébusík. Ne, Di, tohel se dalo napsat lépe, navíc, když báseň není žádné archaická topornost.
Zhrzeného srdce dědy... :-)... ale ne... bědy, ech och
aleš-novák
28. 05. 2018u nás máme dokonce hospodu Za komínem...:o)
Jabčáku jsem v mládí vypil dost, ale nikdy mě nenapadlo ho jít komzumovat za komín.... ;-)) /**
Mně se to též líbí. Akorát si lámu hlavu, proč je šestý, osmý a čtrnáctý řádek trochejský, když je zbytek v jambu.
Ahoj Y.
Lerak - díky. Zvláštní, viď? Tak různí jsme, my lidé, a přitom někdy a v něčem na úplně stejné vlně :-)
Jako malí chlapec jsem své rodinné starosti ventiloval podobně. Se starým radiem naivně komunikoval z okna vikýře "se Světem." Trochu dnes směšné. Podivné, ale v tom obrazném Světě mám stále zájem si platit nájem za dobrou lokalitu. To asi ta neodumřelá fantazie a pocit vzácného porozumění. No ale jinak jsem "zařazený" a relativně normální. Tvá práce mě oslovila. Líbí.
aleš-novák
28. 05. 2018blbůstka ve tvaru sonetu...? malebné...:o)