Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSchody
Autor
LGarra
19 názorů
Plechovky od Andyho , to je ten největší horror , jaký si umím představit . Tip .
aleš-novák
27. 02. 2019a2a2a: ta po/s/lední hříčka se může taky promítat biblicky. Před vchodem do Getsemanské zahrady tenkrát měli ceduli PO LEDNÍ MENU... a někdo tam to S připsal...
hezké, bez zbytečného balastu, ačkoliv výhradu bych měl k obrazu s Mojžíšem/ovšem bez Egypta... toho Mojžíše s holí bych ještě strávil, i když je to oraz evokující strašně hodně, a nevím, zda má v textu oporu, ale nějakou si umím představit, ale ten Egypt je tam už navíc, tedy podle mně.
Moc povedená je sloka je o srážení zdí a s obrazem A. Warhola. Ono se to sice (A. Warhol) tvaří jako koncovka na efekt, ale tvorba Warhola, její motivace i dozvuky s obsahem sedí, ačkoliv bych doporučoval, tyto odkazy na světoznámé osobnosti či události vážit, a dával bych přednost všednějšímu vyjádření.
Líbí se mi i námět, který odráží na pozadí naprosté všednosti trápení, o kterém právě zde, na Písmáku, leckdo něco ví. A ještě jeden postřeh.
ˇHra se slovem po/s/lední. Tento způsob je poměrně často používán, ale málo využíván. Většinou zavání spíše na efekt a ve skutečnosti v textech ruší. Zde naopak. Poslední a polední, kontrast mezi fatálností a reálným přístupem, zase ta depka (dočasně).
Ále, pro nás ztupělé to tam klidně nechej. Po řádné ráně do hlavy jednomu vše zlehka dojít nemusí. Vizualizace lisu výtečná!
A yss to zase tradičně esteticky rozložila. (Možná má pravdu, ale u nás není nádoba na plech, a tak zapomínáme. Všechen svoz na vlastní triko anebo dobrovolní hasiči.)
Koloběh života, řekl filosof, ale ušlapali ho (když už jsme dneska jinde zmínili ty eš plus gé povídky:)).
Jestli po yss-vhledu došlo k přesunu lisu na samostatný řádek, tak to je rozhodně přínos!
(Jen ty plechovky doporučuji z domu spíš filtrovat... a už ten filosof!)
Děkuji Vám všem.
Přemýšlela jsem o tom, zda tam W. dát, či nedat... Ale dala jsem... Kdyby přece nic víc...
Připomíná mi lis .... W ...
celkom príjemný, spontánny počin reflektujúci nejakú "únavu, samotu, zdravé zúfalstvo. ale aj napríklad zúfalstvo z upratovania-ak zoberiem do úvahy mop, mojžiša, žiadnu cudziu pomoc v symbole rúk- zjednodušene povedané, keď je na všetko človek sám- najmä ak sa v závere vyskytuje náznak citov- v ľahkej irónii.... text je v úvode osviežený ľahkou figúrou, žádna-Řadna- rána,- obraz mojžiša ako "stotožnenie " ja- civilizovaná sofistikácia demonov - metonymickosť vnútorného sváru, pokušenia,-prechádza do vnútornej konfrontácie s ľahkou ironiou, výsledkom- sprostredkovaným pekným záverečným "odstavcom ".-kde už je však možno na škodu dokladať aj záverečnú nápovedu W.- Andy je pojem-
baví ma celkom tá spontánnosť, vdaka ktorej je textík plynulý, odsýpa, graduje a výslovne sa rozplynie u čitateľa. Je v tom istá hravosť, istá jemná drzosť, ženskosť a hlavne veľmi pekná práca so slovom, s výrazom.
Hezká. Úplně ji slyším, jak zní. Pro mě by mohla být bez závorky. Nebo třeba kdyby se zopakoval motiv ze začátku: žádná-řádná, poslední-polední. Aby tam ta denní poloha zůstala. Iniciála na konci je dobrá, přestože nebylo třeba další nápovědy. Díky. Fajn den!
*
Děkuju.... Až do duše.... Po dlouhé době... :/ ... Jednoduché. Stručné... A třeba výstižné...
gabi tá istá
26. 02. 2019pre mňa obzvlášť vydarená na prvé prečítanie *