Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePrší
Autor
Gora
rozverně cákáš
vodu přes děravý plech
drozde v okapu
………...
chrlič přetéká –
kapky se kutálejí
po křídlech drozda
…………
v rezavé vaně
drozd – se zpěvem smývá prach
vyhřáté cesty
………….
gumáky došly
po krtincích – až
k jezevčí noře
…………
loučce pod třešní
ušlapávám krtince –
slyšíš jezevče?
60 názorů
Básníknejsem
14. 12. 2020
Díky ti, žes četla...
je to haiku, jednotlivosti, variace námětu - ne sloky...
nevadí, i podle tvého textu je vidět, že pro němé tváře máš pochopení a cit...
wariors on the peace
19. 12. 2019Nejvíc se mi líbí ta sloka, jak drozd v rezavé vaně smývá prach z křídel a přitom si ještě zpívá. Ta myšlenka, že ač je teď v rezavý vaně, jednou už mu bylo i hůř, a teď cítí úlevu. Hodně zajímavý.
Radovane, Radovane :-))
Někdy "mistr", jindy jelito...
Ješito, ješito, máš to ušito :-)
Děkuju!
Radovan Jiří Voříšek
11. 12. 2019Přebalování
zvedl se mu penis
spustila se fontána
přímo do oka
snake, moc děkuji, hodně mne to potěšilo...
pár haiku s oslovení - jako v prvním a v posledním zde - jsem četla např. v Šedé volavce, a tak jsem to taky chtěla zkusit, ale, jak vidím, nakonec vede stejně "má klasika" :-)) - dík!
snake, moc děkuji, hodně mne to potěšilo...
pár haiku s oslovení - jako v prvním a v posledním zde - jsem četla např. v Šedé volavce, a tak jsem to taky chtěla zkusit, ale, jak vidím, nakonec vede stejně !má klasika" :-)) - dík!
Za druhé a předposlední dávám výběr - obě vnímám jako velmi dobrá pozorování a postřehy. (S tím drozdem by sice jeden váhal, jestli to nehraničí tak trochu s exkluzivitou motivu, ale působí to velice přirozeně a prožitě).
blacksabbath
31. 05. 2019kap.kap....kapu ti tip
Jituš, díky za krásné příklady ptačích:-)
Napadá mne s tím prostředním, ale zas s oslovením, jinak mi nevyjdou slabiky:
se zpěvem smýváš
prach vyhřátých cest - drozde
v rezaté vaně
co myslíš, podle mne to je víc plynulé :-)
Na Tvých haiku hodně oceňuji, s jakou lehkostí jedno navazuje na druhé, jsou kompaktní a přitom působí skvěle i každé samo o sobě
Nech ziju gumaky! :) Ta ma zaujala najviac, asi som si ju vedel najlepsie vizualizovat :) *
Evženie Brambůrková
23. 05. 2019Krásně nám zapršelo a měli bychom mít radost stejně, jako celá příroda.
gumáky došly
po krtincích – až
k jezevčí noře
versus
Sýr šest let prošlýke snídani požírášzle bude Goře...
tak nevím, Luboši, kdo si zaslouží ...výběr!
Pomerančová
23. 05. 2019Četla jsem ráno a utkvělo i v hlavě. Líbí se mi úspornost výrazu, myslím úspornost v množství slov - co se týká účinku, je to naopak velmi silné. Hezky slovy maluješ.
haiku netipujem, nakoľko závidím, že ja to neviem. Takže je jasné, že s každým čítaním takýchto textov rastie vo mne závisť,,,
Díky, to se stane...
Mé haikuidní postřehy bývají jednoduché, převážně takové, jaké mi nabízí denní realita života v přírodě, ačkoliv na okraji Č.Krumlova:-)
Tip za první, protože ten obrázek občas vidím z kuchyňského okna. A když neprší, vyhazuje kos z rýny listí. Čistí nam to - kamarád.
Z deště se radujeme nejen my, ale i spousta ptáčků a zvířat. Umíš to krásně podat. Roztomilé. T.
Moc hezky napsané, nejen drozd, ale i já mám radost z deště :-))) TIP
Karle, děkuju, už dávní šamani vzývali déšť a my se k tomu asi brzy navrátíme:-)
qí, díky, vážně si říkám, jestli jezevec slyší, když chodíme po loučce:-) ta díra je obrovská a kdo ví, kam vedou chodby...