Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se21. století
Autor
DN
Jsem děvka 21. století.
Zaprodávám se penězům.
Zaprodávám se stylu.
Nehmotné ideály nahradil praktický materialismus.
Chybí mi smysl, tak vzniklou prázdnotu zaplňuji zběsilým nakupováním.
Věším na sebe vybrané značky v naději, že ze sebe budu mít lepší pocit.
Jsem pilíř dnešního konzumu.
Dny trávím únavným porovnáváním.
Začínám být posedlý každým záhybem svého těla.
Jako bych přímo čekal, jakou novou nedokonalost na sobě pro potěšení objevím.
Jeden den se přejídám, druhý hubnu, cvičím a hledám vnitřní mír.
U ničeho nevydržím déle než tři vteřiny.
Myšlenky mi těkají od jednoho nápadu k druhému a pak zpátky k celebritám, Instagramu a poutavým titulkům.
Přebírám šatník a hledám styl, který mě vyjádří.
Píšu, a přitom hledám slova, která vykřičí, jak se cítím.
Názory se mi mění podle dobře zvládnuté prezentace ostatních.
Ani nevím, jestli sám o sobě nějaké mám.
Ani nevím, jestli to, co cítím, cítím skutečně já nebo se mi vryl do paměti chytlavý refrén.
Před přáteli se zaštiťuji pochopením a vyrovnaností, přitom uvnitř skrývám chaos.
33 názorů
Líbí. Je to podobný jedný mojí básni, no, spíše eposu s názvem Instant. Teď jí nemůžu přidat, smí se jen jedna denně, tak zítra.
nikolicevopice
17. 12. 2019Vystup z toho kruhu. Bude ti pak líp, až to všechno uvidíš z venku a nebudeš uvnitř strháván pořád dokola...a dokola...
Trochu kritickeho pohlefu by neuskodilo. Duch vs materie je prece uz hodne zpozdily dualismus. Stejne tak heslovita obzaloba konzumu a spektaklu, tu uz pred 40 lety daleko propracovaneji podal debord a dalsi. Je to jako vyrok, podstatne je ale oduvodneni, a to uplnr chybi.
"Velebnosti, jdu blejt!" Lůza se ekonomicky povznesla, ale kulturně zůstala tím, čím vždy byla. Tip.
"Ani nevím, jestli to, co cítím, cítím skutečně já nebo se mi vryl do paměti chytlavý refrén." Tohle je skvělý postřeh. Zbytek jako bych už někde mnohokrát četla...
Jo, bezesporu je v tom hromadění nějaká (nejen) lidská přirozenost, to zase ale tak úplně neznamená, že je to v pořádku a je potřeba to nechat být. Lidi jsou vybaveni schopností uvědomovat si následky svých činů, aspoň teda někteří. A v minulosti to hromadění nikdy nebyl problém, ten začínáme vnímat až ve 20 století, kdy se na něm vlastně začíná zakládat podstata ekonomického růstu. A nejen ta.
Já se domnívám, že většina byla konzumní vždycky, ale protože (jak správně říkáš) panoval převážně nedostatek, nebylo to tak nápadné. Kdykoli ovšem byl něčeho přebytek, okamžitě se lidé ve své většině zvrhávali ke "konzumerismu".
Já se domnívám, že většina byla konzumní vždycky, ale protože (jak správně říkáš) panoval převážně nedostatek, nebylo to tak nápadné. Kdykoli ovšem byl něčeho přebytek, okamžitě se lidé ve své většině zvrhávali ke "konzumerismu".
Já se domnívám, že většina byla konzumní vždycky, ale protože (jak správně říkáš) panoval převážně nedostatek, nebylo to tak nápadné. Kdykoli ovšem byl něčeho přebytek, okamžitě se lidé ve své většině zvrhávali ke "konzumerismu".
Já se domnívám, že většina byla konzumní vždycky, ale protože (jak správně říkáš) panoval převážně nedostatek, nebylo to tak nápadné. Kdykoli ovšem byl něčeho přebytek, okamžitě se lidé ve své většině zvrhávali ke "konzumerismu".
Já se domnívám, že většina byla konzumní vždycky, ale protože (jak správně říkáš) panoval převážně nedostatek, nebylo to tak nápadné. Kdykoli ovšem byl něčeho přebytek, okamžitě se lidé ve své většině zvrhávali ke "konzumerismu".
Většina společnosti nebyla konzumní prakticky po většinu doby existence lidského druhu, protože se všeho spíš nedostávalo, než že by to přebývalo.
Ale když čtu Tvůj dobře mířený dotaz, chytám se za nos, nechal jsem se tady nějak celkově hloupě unést. Omlouvám se.
Přátelé, mohli byste mi říct, kdy v celé historii lidstva většina společnosti nebyla konzumní?
Co cítí ostatní nevím :D, ale řekl bych, že všichni řešíme podobné pocity. Jsem moc rád, že je miniatura dobře srozumitelná. Potvrzuje to moji domněnku. :D
Je pravda, že Instagram i bulvár jsou do určité míry únik z reality. Odvádějí myšlenky od skutečných problémů. Někdy to není na škodu, ale nic se nemá přehánět. :)
California: to není niterná zpověď, ale naprosto evidentní obžaloba současné konzumní společnosti.
Dobrá charakteristika - krom "čekání na anděla"- neboť v kombinaci s peklem vyznívá vtipně, se mi líbí zejména tato část /je odvaha, přiznat si.../
Názory se mi mění podle dobře zvládnuté prezentace ostatních.
Ani nevím, jestli sám o sobě nějaké mám.
Ani nevím, jestli to, co cítím, cítím skutečně já nebo se mi vryl do paměti chytlavý refrén.
S tím zaprodáváním bych to tak neprožíval. Není to žádný objev 21. století. Chování typu homo oeconomicus lze pozorovat už od doby kamenné.
U tvého dílka jsem vydrzel déle nez tri vteriny. Dokonce jsem si ho precetl dvakrát. Líbí se mi. A to je muj vlastní názor, i kdyz predkomentátori meli dobrou prezentaci svého kladného hodnocení. :-)
Dobrý. Konečně něco, co vyjadřuje dnešní běžný způsob života
Všem moc děkuji. :) Vůbec jsem nečekal, že se bude tak líbit.:D Jsem moc rád, že jste se v miniatuře našli. Nebo alespoň souhlasíte . :D
Výborné. Rozhodně nejlepší, co jsem od Tebe poslední dobou četla. Text drží od začátku do konce jasnou linku, víš přesně, o čem píšeš. Jasně, věcně.
dievča z lesa
11. 11. 2019vau ... to mi hovoríš z duše ... tri sekundy a dosť! ... samé protirečenia ... som to ja? ... tých pár slovíčok, čo zo seba vypotím, čítam tristokrát, lebo im nemôžem uveriť ... trošku som si už zvykla a smejem sa zo seba ... niekedy som samý smiech a nikde nikoho, iba ja a moje tri sekundy
Líbí se mi to. Jenom bych si přál aby to nebyla pravda,ale snad jen takové zamyšlení... Třebaže pár věcí ze zmíněného se dotýká i mne... ;)