Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRoráty
Autor
Gora
adventní chorál
Rosu dejte nebesa–
děti v pláštěnkách
............
před rozedněním–
děti s lucerničkami
prosvěcují tmu
32 názorů
blacksabbath
24. 12. 2019povedené...*/***
Jardo, děkuji... v rukách lucerničky by asi bylo fajn, ale chyběla by jedna slabiky, což by tak nevadilo, když jsou to miniaturky:-)
sakra dobrá - jen by ještě získala, kdyby se ti podařilo druhé »děti« nahradit jiným výrazem (napadá mne »v rukách«), ale není to zase až tak nutné - jen versní
Písemku zvoral
leč na mysli neklesá
z výza žádný strach
............
No, nevím, nevím
děti s jaterničkami
nebudou mít dnu?
Taky myslím, ostatně vidím to u dvou vnoučat... dík a hezké Vánoce, Norsko...
Evži, moc díky - i za přání, užij si /jako já/ s vnoučaty ty nejhezčí Vánoce!
Inko, je to dost jiné, církev a víra jsou tam brány opravdově, neformálně... každé ráno ještě před školou chodí na roráty asi padesát dětí ze vsi :-), neuvěřitelné, za tmy vyrazí s lucerničkou a i v kostele smí svítit jen svíce, mše se koná v šeru ... krásné.
I tobě vše hezké o Vánocích...
Evženie Brambůrková
22. 12. 2019To je moc krásné, Irenko. Přeji ti krásné svátky.
Pokud se někde udržely takové zvyky...a děti se dokáží zúčastnit, tak mě to až dojímá... tak je to vzdáleno náboji dnešní doby...
Karle, v těch Šitbořicích /píšu v komentáři/ jsou doteď... mládež tím tam žije :-)
Karpatský knihomoľ
22. 12. 2019aj české, aj japonské, aj dobré
Ty máš paměť:-), kvaji - tohle zrovna je úryvek opravdového rorátního zpěvu... už to nechám...díky za názor.
Když čtu "rosu dejte nebesa", vybaví se mi otec Školastyk z pohádky Hrátky s čertem, a to ruší můj dojem z tvých veršů.
Děkuji, Jardo.
Minulý týden ukazovali mé milované Šitbořice /u Brna/, kam jsem jezdívala na prázdniny /půl vesnice jsou mé tety, bratranci, vlastníci :-)/ a ukazovali, jak brzy ráno spěchají malé děti s lucernami na roráty, a jak si to nenechají ujít, pak teprve jdou do školy, hodně mne to zaujalo, ten plamínek, co měly v očích... i když venku zima :-)