Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBird
Autor
mrstnym
Saxofon
a kolem stolu rozlité víno
a ona tančí jako
bublinová limonáda
znavená vášeň
a malá holka
a s ní muž
Má a má ho ráda
On je byznysmen
a ona pracuje v knihkupectví
on mluví jen o práci
a ona chce znát
něco z jeho dětství
Divej se říká
To hraje Charlie Parker
Prý se mu říká
Pták
Taky bych chtěla odletět
nevím kam a nevím jak
Ale chci mít vlastní knihkupectví
Je to můj sen
dávno z dětství
Kolik ten chlap asi vydělá
Víš já viděl kolik
Tohle všechno stojí
A holka nerad to říkám ale
líbíš se mi
Všechno má stránku jednu
a stránku dvojí
dneska se všechno rychle mění
Víš
je večer a já už nechci lhát
protože nejsem v práci
Říkáš si on je hrubián a cynik
pijan a kdovíco
ale všichni jsme tací
Poslouchej
já slyšel že ten Pták
má taky problém s pitím
a to už je život
se vším svým bytím
Pták
a kolem stolu rozlité víno
dívka se zvedá
vzlétá
a jenom tak
lusknutím prstů
ze sálu odešel
poslední snílek
ze všech cyniků a strak
24 názorů
Poeteroristka
08. 02. 2023Moc pěkné, díky
Jsou tam 4 momenty, které bych nazval diamanty uprostřed zapleveleného pole. Pro ty 4 momenty stojí za to zorat i takové druhy polí...
hezký. zanechává otisk; možná takovej ten pocit, že se stejně nic nezmění; ach, ta marnost a nemožnost sdílet... a mohla bych pokračovat... ale nebudu, raděj si to přečtu ještě jednou.
Rem,
mladý Bukowski mě moc nezaujal, ale starého jsem četla s velkým zájmem.
Třeba Příliš blízko jatek nebo Tvrdej chleba. ...Míň sexu, víc úvah starého chlapa o životě.
Rem: A když už se tu autorovi tak pěkně vykecáváme, tak jedna z nejlepších písmáckých věcí, co lze vykutat. Nech sa páči. Remembered.
Rem: Muhehe. Vstup do redakce nebo napiš Muamarkovi. Lepší radu nemám, jen si z tebe utahuji. Jojo, dobrý postřeh, Roman Lonhert byl hodně vznětlivý uživatel, ovšem hudební vkus vůbec neměl špatný, to jako ne, často dobré pozn. v daném ohledu.
Rem, zkus výše zmíněnou píseň, ta fakt sedí. Tenhle text má osud propojený se svým obsahem, objeven zdejším pánským truc osazenstvem. Teprve následně po mé stručné zmínce přikoptily se výběry. To jen, aby bylo jasno, neboť ony nedisponují datací.
(Rem, krásný proslov. K vizuálnímu účinku: mě text opakovaně přivádí na velmi konkrétní místa. Spolehlivěji než podvojné účetnictví.)
mrstnym, nevím jak mi tohle mohlo uniknout. Jazz z toho dýchá každým coulem. Saxofon kvílí jako o život, já ho slyším a hned si pustím jednu skladbu co jí Charlie hrál, ještě dřív než odletí... Dík. Skvělá atmosféra.
Řekla bych, že je to příjemně civilní a lehkou rukou napsaný poetický příběh, baví mě dialog/sled myšlenek/nálada v barovém prostředí - a pointa je taky super.
Tenhle text mě hodně zaujal. Parádně "odsýpá" a nenašla jsem hluché místo.
Připomíná beatnickou tvorbu. " Má a má ho ráda" je výborné, nebo "ona chce znát něco z jeho dětství" A navíc dobrý závěr
"Dívka se zvedá a vzlétá ...
Doufám, že dívka odletěla.
Dobrý, fakt dobrý!!! Má to sakra atmosféru... na pozadí jednoduchýho příběhu poezie!