Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seletokruhy
Autor
atkij
sto dva...sto tři...
pomalu prstíkem
přes letokruhy
Studánka Páně -
na mřížce dvířek
zámeček lásky
29 názorů
guy: Místní?
Přiznám se, že já se procházela pod Javořicí poprvé. Krásná místa k zastavení. A k vylezení (např.okouzlující Míchova skála...) Děkuji za komentář:)
Janina6, ach ano, opravím. Díky. Tolikrát čteno a neviděno:))
palaven, formička...:)) pro Tebe - Studánka Páně/na mříži dveří/zámek lásky. Plác, plác lopatičkou. A jestli se mi nepovedeš, tak dostaneš na pr....:)
Jé - naše podjavořická studánka - už jsem u ní nebyl, ani nepamatuju :)
Mám děsný mezery v procházkách, ve čtení, v psaní, ve všem - něco s tím budu muset udělat.
Oslovilo mě hlavně první haiku, takový obrázek, co má hloubku. Ten háček mi tam ale chybí (pres letokruhy).
pěkná procházka... zdrobněliny chápu jako nutnost, aby se naplnila formička :)
Ten kontrast dětství a stáří stromu, cestování časem, výborné... za letokruhy výběr.
Evženie Brambůrková
16. 03. 2021To je hezké.
PavleK, neee, to byl odkaz kvůli dokreslení turistického místa. Ani jsem si těch lidiček na fotce nevšimla:)Díky!
Jirko, děkuji, jsem ráda...:)
teisan, děkuji za Tvé zhodnocení a přijetí prvního textu. Sama cítím, že "tam to je" a druhý text může a nemusí být haikufajnšmekrem přijat bez výhrad. Je pravda, že mi to místo učarovalo. V první verzi jsem měla ve druhém verši(a je to zřejmé z fotky) - na zamčené mřížce(mříži). Přišlo mi to prostě zajímavé - spojitost církevní symbolika s ryze světskou vedle sebe ve smyslu - nakonec i ta láska je jenom jedna - všeobjímající. Záleží nakolik a komu se otevřeme...A možná tu máme spíše motiv pro báseň, kdo ví?:))
Přikládám svou nekvalitní fotografii, mnohé dokreslí, přestože by text měl hovořit sám za sebe.
S - opraveno. Děkuji mnohokrát za náhled. Zdrobněliny jsem si vůbec neuvědomila, nevnímala jsem je. Až jsi na ně upozornil. Popřemýšlím:)
První opět bezchybné - za to TP.
Druhé - samostatný artefakt, tedy "Studánka Páně" (velké S), ne jakákoli studánka jenom s názvem...ty zdrobněliny:
"Zdrobňování slov a české rýmování je ošidné, protože přiblíží jadrnou střídmost slov českým veršovaným básničkám a dodá jim tím jisté slovanské sladkosti" (Líman)
I když je mi jasné, že tam nebyl žádný obrovský zámek tak pro mě "zámeček lásky" moc přeslazené.
To jsou ta haiku, kterými tak oslňuješ ve své sbírce. Obsažná a přitom básně.
První působí velmi mile. Druhá mi ještě nedocvakla. Nebyl jsem tam, to je asi ta chyba. Koukal jsem na galerii v odkaze, to jsi Ty v těch růžových šatech?
Teď mi to došlo, takže ta fotka by to asi zkazila. První hravé, druhé drsné:).
blacksabbath
14. 03. 2021moc hezké!!!!!...........*/*****************
Já Lucie píšu...
14. 03. 2021Moc krásné haiku! Ne... je božííí! Čím dál tím víc se mi líbí a zamlouvá! Možná to bude proto, že ho čtu pořád dokola :) První sloka je lehce pochopitelná, ale naopak ta druhá je teprve ta, která má v sobě o něco více! "Zámeček lásky" - navnadí fantazii... Super nápad! Děkuji, že jsem si mohla přečíst a podělila ses :) TIP!
Jitko, letokruhy jsou báječné... zámeček /bez fotky/ se mi zdá ne úplně čitelný... což zase povzbudí fantazii.