Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sebřeznové intermezzo
Autor
atkij
to jenom jaro s návnadou tepla
zamrzlo v krajkách na okně
a touha
dosud neosleplá
cosi mi špitá mezi řečí
/nežli zas vezme do zaječích/
že vidí v místech jalovin
sněženku
krokus
talovín
a sebe
drze barokně
29 názorů
patricia w.
11. 07. 2021jako vždy - super! .*)
Radmila Marie
01. 04. 2021Ó... mé zcela laické posouzení říká: ó... parádní, a top je: a sebe, drze barokně... :-)
Radovan Jiří Voříšek
01. 04. 2021Je tu debata o pravidelném rytmu, za mě - to, že báseň má tu pravidelnost trochu rozhozenou mi přejde milé a pestré.
Jan Barban
01. 04. 2021PavelK - myslím, že grametické rýmy posuzuješ moc přísně. Mají i své přednosti.
Všem vám převelice děkuji a přeji co nejpo(c)hodovější velikonoční svátky.
Evženie Brambůrková
31. 03. 2021Jaro se blíží a to je dobře.
Občas někomu kritizuji gramatické rýmy. Říkám že verš s gramatickým rýmem je plochý. Pokud se autor dokáže vyhnout gramatickému rýmu působí pak báseň jakoby plasticky. To jsou moje vlastní termíny odvozené z toho, jak na mě poezie působí. Hned první verš s rýmem tepla/neosleplá je pozitivním příkladem toho, co myslím onou platicitou, je navíc jakoby hebký, to je tvá velká deviza. Nevím jak to dokážeš, jestli to je nějaká práce s přízvuky, nebo jen cit.
Nepravidelný rytmus na mě nepůsobí příliš dobře (ale někomu se může líbit).
Postřehl jsem ho až na druhé čtení, myslím že je:
1
2
1
3
3
4
4
2
Možná to je to originální, ale pravidelnější ryrmus by do toho vnesl pro mne) větší klid.
To je jen subjektivní hledisko. Na vázaný verš tu jsou povolanější.
Radovan Jiří Voříšek
31. 03. 2021No Jitko, tuhle bych klidně dal na vysvětlenou pro dotaz: "A co je to ta poezie?"
Text je to opravdu vydařený, některé verše a rýmy ve mně velmi rezonovaly... zamýšlel jsem se jen nad tou "barokností". Osobně si "barokně" představuju spíš náladu končícího léta nebo začínajícího podzimu. S ohledem na tvarovou podobnost bych pochopil i pozdní plně zaoblené jaro - ale k strohosti a individuální kráse jednotlivin začínajícího jara mi baroko příliš nesedí.
blacksabbath
30. 03. 2021barokní sukýnky....jarní hudební skladba.....nádherné...*/*************
Sněženka, krokus, talovín... moc pěkné a výstižné jarní intermezzo -))) ***
Velmi krásné a výstižné. Včetně posledního verše, kterému nerozumím, ale působí.
Jitko, cosi mi v hlavě/srdci špitá… ne – řve, že je to moc hezké dílko.
Těším se až už přijde doopravdy a konečně pořádně :) S Tvoji náladou už je tady...
...já tu touhu vidím! Krčí se u krokusů a rošťácky - v drze barokním naladění na Tebe pomrkává ,-)