Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePo Křemži
Výběr: hermit
22. 05. 2002
7
0
3115
Autor
Petula
Po vodě, po Křemži
běží moje srdce
Pročpak ho nezdrží
mojí milé ruce
Od Chlumu pod Třísov
letí peřejemi
Chytit ho nemůže
milá, co je v zemi
Padne do Vltavy
vody temně černé
Milou svou zabil jsem
za srdce nevěrné
Wicano!
Díky...
Ten černý proude je černý od temných kamenů. Voda je čistá...
Jen hříchy a strasti v ní černými zůstávají.
░▒▓-_-▓▒░
Petulo, tam se vyrábí Kremžská hořčice ? :--) příběh je to vážně hořkonárodní, ta mortalita.. ještě mi do toho černého proudu zapadá i otázka ekologie ;--)
a teď vážně, úpřimně, křičím, že je to nádhera, a ještě slyšet Bix, jak to zpívá, to by bylo ! :--)
petula: asi před dvěma měsícema jsem v tom vašem městečku byl na vejdend, ale poněkud v alkoholovém opojení - neměl jsem tedy čas vnímat své okolí důkladněji... ale pravda je, že hřbitov máte, hospodu taky, kostel hezkej a nějaký domy okolo. velkoměsto bez metra, ale cestovat na povrchu je stejně hezčí :)
nenechaj ich tak...sú krásne - kašľať na rytmus... ! Sú viac ako len rytmus
Ziggy - na exotiku nemusíš veľmi ďaleko:o)
mám rada ľudovkovité básne...charakterom áno...ale nejako sa vždy vo verši odrazím a potom nedopadnem - rytmicky kolíšem
Jojo,
► hermit tento „styl“ nazval krásně... Děkuji!
► gd: Tak bacha! :o) Křemže není vesnice, ale městečko! Nemá náves, ale náměstí. Její statut městečka (městysu) jí byl udělen a potvrzen již dávno... Na Křemži jsem „háklivá“... Je to moje „skorodoma“. Byl tam i hrad, než...
Ano, pod Křemží protéká Křemežský potok, ona je to v podstatě taková malá říčka – pokud bych to měla porovnávat s tím, co se také jinde u nás nazývá řekou... Je na ní plno mlejnů – nyní elektráren.
Název je původu keltského, akorát se vědci nejsou schopni dohodnout, zda to je od „dravá voda“ či od „česnek medvědí“. Je tam oboje...
(Ne, neurazila jsem se... To jen tak!)
► Bix: Jojo, máš pravdu, ale v prvních dvou slokách mi to tak vyhovuje (rozjezd-problém), jenže ve třetí se mi ten efekt moc nepodařil... :o(
Tak už těch „petulidovek“ nechám (snad kromě jedné, co mám ještě připravenou... však víš...)
► Ziggy:Proč exotické?
► Mea: Proč si myslíš, že je to tvrdé? Jazykem? Příběhem?
Díky všem! |||-_-||| Ahoj |||-_-||| Petula
Díky všem! |||-_-||| Ahoj |||-_-||| Petula
Petulidovka to je, ale trochu jsem z ní tentokrát rozpačit, tož pro změnu bez tipu.
mně to připomíná lidové písničky.... tahle se mi líbí.. slyším k tomu cimbál :))