Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJSEM JMÉNEM IVANA . . .
Autor
blacksabbath
Vstávám pořád stejně
východ mi sčítá do roků
spáruji básně po písmenkách
i metal odhaluje trhliny
slova polykají paneláky
ne nad střechy - jen ve dveřích.
Fretka rána neposedí
češe bujné prameny
polední zvon skoku brání chvíli
ještě balancuji ve vzpřímeném postoji.
Večer vyškrtává další nesplněný sen
už nelétám, jsem "dodo - samotář"
vlci noci
mě potměšile hryžou do masa . . .
________________________________________________
Dronte samotářský (Pezophaps solitaria, syn. Didus solitarius a Pezophaps solitarius) nebo dodo samotář je vyhynulým ptákem
38 názorů
blacksabbath
02. 11. 2021Zdravím Květoni......fretka je - jak jistě víš - potomek tchoře tmavého....je to velmi temperamentní mazlíček...já vycházela ze rčení „rychlý jako fretka“ a to nepřehání ....ráno je u nás chaotické a každý musí kmitat... nejvíc já...:-)))))
díky za zastavení se....:-))))
Fretka rána neposedí. Neuvěřitelně působivé slovní spojení. A přitom vůbec netuším, co to znamená.
blacksabbath
29. 08. 2021Peter děkuji za návštěvu...hezký večer
blacksabbath
25. 08. 2021jo tak paňmáma, jo?.....aby z tebe nebyl pantáta bez-ouška:-)))))))))))))))(humor)
per_zay díky za kukýnko:-)))
blacksabbath
25. 08. 2021Nojono...ann,....to máš tak....celej den poletuješ, někdy lítáš (jako hadr na koštěti)....a večer pak všechno bolí....a čím je jeden starší....tím víc v něm loupe (ne perníček).....:-)))))....a tady máš tu naději....ráno bude zase líp:-))))
Děkuji a užívej si príma den!
Ale black... Já potřebuju happyendy, naději, ... Vlci noci, kšááá... Nešlo by jim přece jen uletět??? Tip a.
blacksabbath
25. 08. 2021sedí na zápraží, spálený....................díky za zastavení
blacksabbath
24. 08. 2021Zdravím z Budějc, Petře.........to mě těší...že tě zaujalo!
blacksabbath
23. 08. 2021Maruško....děkuju! Přeji pohodový večer!
Evženie Brambůrková
23. 08. 2021Moc pěkné.
Zdravím, Jarmilo.....to máš určitě na mysli příbuzného mého "doda-samotáře".....a to....."doda - blbouna nejapného"....(Dronte mauricijský - Raphus cucullatus)...no i když už vyhynul....občas se s ním také setkám....
Děkuji a užij si pohodový den!
Ivana je pěkné jméno. Vlci noci jsou nepříjemní.....
Jako dodo mně v dnešní době připadá ten, kdo chce brát něco vážně v normálním duchu. Dneska se každé sdělení okamžitě přetáčí, s vážného postoje se dělá tragédie...
blacksabbath
23. 08. 2021ukrytá v máku, Andělko, Aleši, Milane, Karle.......
děkuji za vaše stopy zde........mějte pohodový týden!!!!
dievča z lesa
22. 08. 2021pekne vymenované ... až po samotu samôt ...*
Irčo........"Já jsem tvé stáří, pozvi mě dál."(Hapka & Horáček..)
Děkuji......i za korekci!
Měj klidný večer!!!!!!!!
Ze života, výstižné, metafor přiměřeně... pěkná je i souvislost s výkladem křestního jména... a dodo je skvělá hříčka, Ivi!
blacksabbath
22. 08. 2021Nikolasi......to jsem ráda
Jani .............přesně na to jsem pyšná:-)))))
Renato.......to je prostě život.....vchází mé stáří
Al. ...............jsem ráda, že jsi žádnou chybku nenašla:-)))))))
Romane.....úkoly vyšktávám až když je splním....ale zase si nedávám nesplnitelné...no ale sny...některé sny .... už musím vyškrtat
Zeanddrich E.
22. 08. 2021((já si zase občas večer vyškrtávám nesplněné úkoly:); nevím, jak je to možné, mně ale v několika minulých letech ..dosti často připadá, že si musím vybrat buď ..splněné úkoly,..., nebo dostatečně dlouhý spánek v noci -obojí ale ne? ))
Ivi, fretka rána, dodo samotář a vlci noci mě dostali. Celá báseň je moc hezká :-))), TIP
blacksabbath
22. 08. 2021Díky Aru
blacksabbath
22. 08. 2021Pánové....děkuji vám....a přeji klidný večer!