Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seP(r)opletené pohádky - Písmácké spolupsaní - díl 1.
Autor
blacksabbath
Za sedmero horami, sedmero jezery, sedmero řekami a sedmero pralesy byl ostrov. Po ostrově poletovalo sedm krkavců, medvěd tam měl brloh, liška noru, stál tam dům, v něm skříň a stůl a čtyři židle.
Také tam byla pec!
V domečku bydlel starý jezevec.
No, nebyl opravdový jezevec.
Jmenoval se Dojezchleba a byl to celkem pohledný chlapík. Protože byl pořád zalezlý za pecí, místní mu jinak neřekli.
Když byl ještě malý chlapeček, maminka mu dala jméno Vašíček. Ale to bylo dávno před tím než.....
Chyba lávky! Nejraději měl koblížky! Hned za nimi buchty s povidlím a tvarohem.
Ale maminka mu každé ráno namazala chleba se škvarkovou pomazánkou.
On se pokaždé kroutil, frfňal a hudral, že on chleba tuze nerad, že on by raději koblížek nebo buchtičku. Ale copak mohla maminka každé ráno vstávat ještě za tmy a zadělávat těsto na dobroty pro toho malého mlsouna?
"Vašíčku, budeš mít ve škole hlad. Dojez ten chleba!"
Děti se mu začaly posmívat....
Tak krásně voněl a Vašek slyšel jak mu říká:
"Vem si mě, sněz si mě, smlsni mě! Jsem velikánská dobrota!"
Čapnul ho....ale ouha. Byl vařící a Vašek ho upustil.
Koblížek spadl z okna, rozkutálel se po cestě a zpíval si"
" Já koblížek, koblížek, na másle smažený, na okně chlazený...Vaškovi jsem utekl. a....."
"Podle těch kuliček určitě najdu cestu zpátky domů," brblal si pod nosem a kopal vztekle do klacků.
Nevšiml si ale, že za ním, krok za krokem, jde parta mravenečků. (Víte, děti, on chleba je pro mravenečky náramná dobrota!)
Do kroku si pěkně prozpěvovali:
" V lese, jó v lese na jehličí
parta mravenců prostná cvičí.
Žádnej z nás není Otesánek
stačí nám chleba a vody džbánek!"
30 názorů
blacksabbath
24. 09. 2021JJ....chleba je třeba dojídat:-))))....díky Milane
blacksabbath
23. 09. 2021Děkuji, Maruško...:-))))příjemný večer!
Evženie Brambůrková
23. 09. 2021Napřed jsem sice četla díl 2, ale to nevadí, už jsem v obraze a nohhu se těšit na další. Je to půvabné dílko.
blacksabbath
23. 09. 2021děkuji za zanechanou stopu:-))))))
blacksabbath
23. 09. 2021díky vám všem za čtení a komentáře....sledujte další díky....možná se někdo připojí :-))) co ????
po rozprávke treba ísť do postieľky, ale nedá mi nepridať pár slov, niekde v dávnych spomienkach sa objavili záblesky rozprávky o niečom, čo išlo na vandrovku, nepamätám už, či to bol koláčik alebo niečo iné z múky:)
Rozprávočka je veľmi milá, vtipná a Luboškov dodatok ma tiež očaril, nie tak jelenie kuličky ako spomienka na Jiřího Vašíčka a jeho pieseň - Tenkrát, tenkrát voněl čas, velkou touhou okouzlil nás...a roky dali se v závratný let, vraťte se k nám dvěma vraťte se zpět...
dobrú noc...a pekné sny, deti...
Jezevec Dojezchleba měl asi smůlu, že nebyl například jelen. Kdyby šel do lesa a trousil za sebou kuličky, zřejmě by zůstaly pilným hmyzem netknuty.
Vašíček udělal mimochodem později jako Jiří kariéru coby zpěvák.
Hezká úvodní kapitolka! tak už tam máme Koblížka, sedm krkavců a Vaška, co vypadá na Hloupého Honzu. :-)
Mladému V. závidím osvícenou maminku: škvarky - až 40% bílkovin a zbytek kvalitní tuk. Kam se na ně hrabe jakási nafouknutá mouka.
Ale teď jsem to dočetl až do konce, a koukám, že na konci jsou veršíky, jako marmeláda v mé oblíbené koblize, kterou teď nesmím, protože hubnu.
Tak to musím dát tip! Ale teď koukám, že už jsem ho dal. To je ale trapas! Honem nevím, co dělat. Už vím! Neudělám pro změnu nic! A to teď hned!
Něco mi to připomíná, ale nevím co. Vybavil se mi citát z Hlavy 22:
"Co vám připomíná ta ryba?"
"Jinou rybu."
"No dobře, tak co vám připomínají ty dvě ryby?!"
"Jiné dvě ryby!"
blacksabbath
22. 09. 2021Al. ...... Kdo se bojí - nesmí do lesa......:-)))))
blacksabbath
22. 09. 2021fialko.....díky za kukýnko:-)))))
blacksabbath
22. 09. 2021dievča....túlačka asi bude...hej.....uvidíme kam a jak.... nitky příběhu tkalcovský stav spolupsaní utká:-))))
Irčo....ale jsou tak dobrý....teda ty škvarky......Jjjjj.... na cvičící mravence ...na ty jsem autorsko-mateřsky hrda:-))))))
blacksabbath
22. 09. 2021Al....děkujíííí.....a znáš mě....následuje otázka....připojíš se???
blacksabbath
22. 09. 2021Aru....máš čas....však víš 1 až 2 max 3 dny....ale jak tě znám... nevydržíš....kotel kafe a píšeš:-))))těším se
dievča z lesa
22. 09. 2021a hneď NA ZAČIATKU rozprávania strata orientácie (keď mravčeky popapajú chlebíček) ... to sa mi pozdáva*** ... bude TÚLAČKA!!!***
Mně jsou nejvíc sympatičtí cvičící štíhlí mravenci:-) -
ba ne, hlavní hrdina, který byl odmala přecpáván... ač jeho maminka tušila, že protein pomáhá vývinu svalstva, asi nevěděla, že škvarky jsou samý cholesterol!
hezky, Ivi!
hezky to začalo, jsi rozená vypravěčka pohádek, Vašík bude mít brzy svátek :)
Aru ještě netvoří, četl jednu malou pohádku, ale co si budem' povídat, kafe je kafe :))
:D
nejlepší pohádka co jsem v životě četl ;)
no a jak že to bude, to bude v dalším díle, který napíše, kdo?
a jo Aru :D:D
tolik nití, tolik kvíti,
jak to všechno kolem svítí...
aneb už mám na kahánku,
koukej psáti, líný Janku!
blacksabbath
22. 09. 2021Aru...slyšíš???? Tady Kytliii psáti dychtí!!!!
Že ty, skřítku, spíš?!...............:-)))))))))
už aby to bylo... moc se těším - skoro jako jako prvňačka na novou aktovku :D
blacksabbath
22. 09. 2021Díky, Jitko. Aru už určitě tvoří dvojku....:-))))...tak si nachystej nit....můžeš chytit jen nějakou malou nitku a popotáhnou jí....no uvidíš co Aru naplete:-)))))
blacksabbath
22. 09. 2021avi