Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDiskuze klubu: CREDO
15. 11. 2001
1
0
7352
Autor
Proč Credo? Protože je vyznáním víry... Protože si myslíme, že Boha potkáváme pořád, ať v něj věříme nebo ne - každý se s ním musíme nějak vyrovnat. A jelikož právě ono vyrovnávání-se s Bohem a jeho (ne)přítomností je velmi často tematizováno, rozhodli jsme se pokusit se soustředit takovou tvorbu na jedno místo, místo pro setkání a setkávání.
Proč tedy Credo? Protože pro nás bylo důležité přihlásit se ke svým kořenům a ke svému hledání. A i když víme, že víra je snad nejniternější záležitostí, nesdělitelná, a proto tak soukromá, máme za podstatné se k ní nahlas přiznat, zrovna v tomhle světě, který už pár let tvrdí, že Bůh je přežitek, a vzájemně se s ní podělit i konfrontovat s opačnou zkušeností.
Proto Credo - a hned za ním věta, že vítáni jsou tu úplně všichni. Bez ohledu na víru, příslušnost k církvi a jiné dotazníkové kolonky...
:)
Vítáni jsou i ti, kteří ve své tvorbě poctivě a upřímně reflektují i opačnou zkušenost - totiž že slovu CREDO nemohou přitakat.
Vítáni jsou všichni, kteří hledají a chtějí se se svým hledáním podělit...
Tedy nikoliv segregace, ale setkávání, nikoliv nesnášenlivost, ale tolerance... O tom by toto místo mělo být.
Vítejte!:-)
Rivka & Print & ty
Jules_Floyd
03. 02. 2006Paranoicus
21. 01. 2005Minim_Sladkyj
21. 01. 2005Minim_Sladkyj
24. 07. 2004
Tak vás všechny, jako nový člen, zdravím! Snad se mi u vás bude líbít! :))
print: ahój...
souhlasím, tento klubík mi připadá taktrochu rozmanitější...
Drago, Cide a ostatní noví členové - ahoj!:-)
Písmák: Klub křesťanské poezie je téměř nefunkční a zřejmě se bude orientovat výhradně na křesťanskou tvorbu, Credo má širší záběr.
B.Ezejmenij
29. 10. 2002B.Ezejmenij
29. 10. 2002
Bože, odpusť mi mé tři velké hříchy. Navštěvoval jsem Tvé chrámy a poutní místa a zapomněl jsem, že jsi všudypřítomný. Mnohdy jsem Tě prosil o pomoc, jako kdybych nevěděl, že Ti mé blaho leží na srdci. A konečně, prosím Tě o odpuštění, a přitom vím, že hříchy mi jsou odpuštěny dřív, než se jich dopustím.
hmmm... "judaistická" žlutá kniha je nějaká poloprázdná...
nabízím tam svoje věcišky "Zabili ho", "...good times bad times...", "Alfa beta omega"
Těch Sedm autom.balad sem nepatřilo, to jsem se uťuknul. :)
Dával jsem sem debatu o reinkarnaci.
Příspěvky z neznámých důvodů zmizely...:-((( Poprosil jsem Oldu, aby se s tím pokusil něco udělat... Uvidíme. Uvidíme?:-)
Anebo me tu chces nechat, pohana?:o) Duhova a cernodirova "antibarva" zaroven....
Jé, já nechtěl bejt členem, já na to jen kliknul..... No, červená tedy určitě nejsem.... Ani necredo v unum deum.... jedině snad v Una Dea:)
Díky MM!!!!
Opět skvělý nápad!!!
Na místě nezáleží: požehnané vánoční svátky!!!
*!
černá kniha: temné stránky a projevy víry - od inkvizice až po satanismus... nemá cenu tvářit se, že to není, postavme se tomu tedy čelem.
s printem čekáme na vaše reakce a nápady, a samozřejmě i na postupné plnění "černé knihy".
a tak trochu ne-na místě: požehnané vánoční svátky!
Má!:-) Hrubý a orientační:
červená kniha: křesťanská orientace, intimní zpovědi, modlitby, žalmy, prostě přímočará a jednoznačná tvorba
žlutá kniha: judaismus, tvorba ovlivněná spíše starozákonním motivem
zelená kniha: východní motivy a ostatní
žíhaná kniha: básně s vedlejší, ale silnou inspirací a motivem víry
bílá kniha: ateismus v tvorbě
Asi tak:-))))
Ahoj Štěpáne!!
Jsem moc rád, že ses ozval!! Na tvůj projekt se mrknu a určitě nejen já!
Díky moc!!!
Ssala.... **** :-)
Printe, děkuju... obdivuju, co se tu během chvilky stalo *!
Štěpáne! To se ví, že si pamatuju...:) Kdo by si nepamatoval:)) Ráda tě tu zase... *:)