Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOdřená kolena a jiné diagnózy
Autor
Thea v tramvaji
Odřená kolena a jiné diagnózy
......
Prošel jsi trním
a vyšlapal mi cestu.
Jsem ale unavená,
jako kdybych tu pěšinu
klestila sama.
Stále mne napadají
další a další důvody,
proč jsi to pro mne udělal.
Někdy je těžké
věřit
pěšině v trní.
Někdy je těžké
věřit
(si)
......
DOMÁCÍ BLUES
Rozum a cit
v pravidelném rytmu
- nic z toho ti, milý,
neposkytnu.
Stejně mne bereš za ruku
i když ti nedám záruku
na teplé večeře
a oholené nohy.
Porce mé snahy
věčně bez přílohy.
Dál věříš na levné zázraky -
pohoda, pivo
a tepláky
......
H II. (PRO T. Ž.)
Myslela sis,
že to vyřešíš,
ale jenom se dál
rozšiřují davy
nad tvou
křehkou poezií.
Konečné řešení?
Leda by slova
také
vyskočila z okna.
......
DEBIL
Víš, jak vypadá vysvědčení
se samými jedničkami?
Víš, jaké to je,
nezůstat v tělocviku při výběru do družstev
poslední?
Víš, jaké “i” se píše ve slově deb.l?
Já jsem to všechno
časem
zjistila.
......
1. MÁJ
I kdybys mi přinesl
všechny květy třešní…
Stejně bych měla v srdci
nejistotu.
Jen ten otrhaný strom
by věděl
......
KLIDNÉ PŘÁNÍ
Být klidná voda,
nehybná hladina.
Jenže jsem epizoda,
co stále začíná...
A dokola se děje
- krok tam a zase zpátky.
Vše, co si rozum přeje,
má přesně čtyři rádky.
Být klidná voda.
Být tichá hladina.
S rozvahou lodivoda,
hloubka i mělčina.
......
Jsem
přesycená zem
a tak se vylévám.
Z kanálů
Z louží
Z moří a oceánů.
V noci pak z lahví,
kterými zalévám
vyprahlé srdce.
Na okamžik - pocit klíčení v písku.
Jsem
přesycená zem.
Jsem strom, co má v sobě
třísku.
......
BABIČČINO OKNO
Slunce za záclonou.
Mše svatá za záclonou.
Rajčata a okurky
za záclonou
Vánek pohupuje geometrickými vzory.
Ve všem je rytmus.
Život a smrt
houpe se na tyči.
31 názorů
Annnie díky za reakci :) Je mi bližší dávat sem i nesourodé věci, které však byly napsány v jednom období (deníkový zápis), než tématicky vybírat podobné kusy. A chápu že to může působit rozervaně. Mění se mi nálady - občas minimalistický povzdech a občas skoro sarkastická píseň :) Zatím mne to takhle baví, ale moc děkuji za tvůj pohled!
Opožděný tip a komentář ode mne: líběj se mi, některý se mi líběj hodně, ale nedokážu je vnímat jako souvislou řadu. Ruší mě v tom i to střídání volného a vázaného verše i změna témat, možná i výrazné změny ladění těch veršů... Myslím, že každá zvlášť by měla potenciál zaznít mnohem silněji. Některé by se možná ještě víc uplatnily jako písňové texty (Domácí blues). Velmi, velmi mne oslovilo Babiččino okno.
PeS: Za "třísku" si rozhodně neosobuji pražádné nároky - i když by to bylo pěkné :) :) :), bohužel :) :) :)
Thea v tramvaji
11. 07. 2022Zuzulinko - ty teda umíš přesně trefit. Je to tak. Přičichla jsem... kéž by to šlo někdy vrátit :) Ale někdy zase ne.
Thea v tramvaji
11. 07. 2022Ostrich - díky! Mi to nějak nepřišlo :) Ale teď když na to koukám... :)
Thea v tramvaji
11. 07. 2022Bačkovský, Philogyny a Evženie - moc děkuji za zpětnou vazbu :) Jsem ráda, že si tady každý komentující něco najde.
přičichlas k životu, je to hodně znát v tom, co píšeš... ty občasné rýmy mi připomínají mě.. trochu se mi to podobá, velmi blízké... ale v časech kdysi, dnes už jsme jinde...
Moc dobré.
(jen mi tam drhlo před výbornou třískou vylévám - a o pár řádků dál zalévám, dal bych tam něco jiného, třeba rosím?)
Evženie Brambůrková
09. 07. 2022Klidné přání je to, c je mi blízké. Ale i ostatní se mi moc líbí.
Každá má v sobě to své něco, ale v hlavě mi zůstalo jsem strom, co má v sobě třísku.
Všechny jsou dobré, pro mě nej Debil a Babiččino okno. Přijde mi to vše velmi dobře odpozorované a napsané. Výborná poezie "všedního" života.
Thea v tramvaji
08. 07. 2022Mne zase dostala ta jedna neoholená noha :)))) Jdu to poradit kamarádkám, asi mne zabijou :)
Thea v tramvaji
07. 07. 2022Děkuju Alegno!
Goro děkuji! Tentokrát to není moc veselé, takže jsem ráda, že text našel své čtenáře. Trochu jsem se toho obávala... Původně to mělo o tři kousky odřenin víc, ale střízlivě jsem třídila.
Theo, krom výše citované skvělé "třísky" /jako bych už někdy někde četla spojení - pocit klíčení v písku/ je přesně vystižené i Babiččino okno, zase trochu jinak, než bývají tyto vzpomínkové - a za mě výborná první báseň. Obsahuje i ve své hutnosti více vrstev - jednu naléhavější než druhou... jen si vybrat.
Velmi dobrý cyklus dozrál...
Black - já ten pocit zažila dokonce i teď, s děckama na výpravě! Už se mne to tolik netýkalo, ale stejně to cítím! Nesnáším být vybíraná...
Thea v tramvaji
07. 07. 2022Můro děkuju za konkrétní preference :)
jojo...""Jsem strom, co má v sobě třísku"!!!!...já se našla v ..."Víš, jaké to je, nezůstat v tělocviku při výběru do družtevposlední?..."..... to vím:-))))))....zasloužilo by dát tip každému zvlášť...takže....*/******************************
Thea v tramvaji
07. 07. 2022Štírko a Markel - moc vám děkuji! :)
Vše se čte dobře a oslovuje- kupodivu strom co má v sobě třísku opět vyhrál... Je to myšlenka, co se jako ta tříska zabodne ...
Thea v tramvaji
07. 07. 2022Nami děkuju za návštěvu :)
Thea v tramvaji
07. 07. 2022Janino moc ti děkuji. Zrovna tuhle báseň s třískou jsem konzultovala s Annnie. Původně jsem tam v tom místě měla jinou myšlenku, jiná slova. Ale Annnie mi řekla, že to není ono. Nechala jsem to uležet a až později se k tomu vrátila a udělala to jinak. Měla pravdu. A tobě děkuju, že jsi zrovna tohle místo vypíchla :)
Pěkně se čte a domýšlí... protože máš tu vzácnou schopnost stručnosti. Takové dobře zaostřené mi to připadá. Větu "Jsem strom, co má v sobě třísku" si snad někam poznamenám :-)