Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKořeny...
Autor
Gora
Plamínky hrobů -
okolo sedmikrásky
v poledním slunci
Krumlovský hřbitov –
odsekané kořeny
po starých stromech
40 názorů
Nu, tady bych – za sebe – zůstala už jen u té první části…
___________________________________________________
|||-_-|||
Evženie Brambůrková
08. 11. 2022Náš hřbitov je krásný pořád. Je to jako procházka v parku. Za našimi se zajdeme podívat nejen na Dušičky. Jsou s námi na chalupě poříd a žasnou :-)
Biskup z Bath a Wells
07. 11. 2022to se povedlo...
Irčo, s dovolením nepřehlédnutelně posouvám jinam:
Syn bit jak žito
otec průšvih „ocenil“
bolí to, hrome…
Díky, Jituš, to je dobrý nápad s obráceným postupem...
Jinak u nás naopak nově opravují chodníky, jsou jako když střihne a staré stromy částečně pryč... jen ty kořeny zlobí... vzali na ně sekery...
Odsekané kořeny po starých stromech - to musí být tak smutný pohled. Na našem hrbitově je hodně starých a vzrostlých stromů. Popraskané cesty s hrbolatými výstupky jsou nedílnou soušástí...
U prvního je zajímavé vzít si děj i obráceně - radostný začátek v konstrastu s dušičkovým rozjímáním. V poledním slunci/okolo sedmikrásek/plamínky hrobů.
Pěkné, Iri, děkuji za ně.
pro Abakus
...asi nastejno...mám už jasno, chci ten pomníček, je to celé mé dětství. Vychovávala mne babička, byly tam snad každý den, děda umřel. Byla jsem ten den s maminkou na hlavní poště v telefonní budce a všechno slyšela. Byly mi čtyři roky a dědu milovala. Jeho kopie je můj poslední syn. Je zvláštní, že ostatní hrobečky už nemají nic, ale Karloušek zůstal i s mou urputnou svíčkou.
nové stromečky....to je móc dobře
Karle, děkuju, byl to pěkný pohled... a slunce svítilo, žádný "smutek"... až pak v Krumlově nad starými stromy, dali tam nové...
Ivi, díky, no, stromy již vykáceli, kořeny taky vytesali, kam dosáhli... a jsou tam nové stromečky. Děkuju.
Zvlášť první se mi líbí. Kouzelné malé bílé hořáčky:). Druhé než hřbitov mi spíš připomíná můj sad, kde likviduju staré stromy...
blacksabbath
06. 11. 2022Irčo .... první - sedmikrásky chudobky ...žlutý terčík a svatlo svíčky..nádherné
druhá - osekané kořeny.....smutné...snad stromy přežijí....
oba obrázky vidím
Irenko, moc pěkné, obzvláště první, TIP Jinak sedmikrásky u nás kvetly v parku i v lednu. Mám dojem, že kvetou snad celoročně.
To já si z celého srdce přeji, aby můj popel byl rozptýlen někde v přírodě... Hřbítovy jsou příliš smutné.
Karpatský knihomoľ
06. 11. 2022plamienky na dušičky a sedmokrásky, asi si budeme musieť zvyknúť
Philogyny - mám k hrobom veľmi vlažný vzťah. Nejako to súvisí s tým, že časť príbuzenstva mám v masových hroboch - väzni sa pochovávali iba do masových. Niektoré z "mojich" sú na historických cintorínoch a až donedávna sa tam už nepochovávalom teraz sa začína vo veľkom. Prihlásiť sa k nim by znamenalo platiť ročné poplatky správe cintorínov - na to nemám chuť, náladu a financie.
Aktuálne platím na tri hroby - tak by som platila na 11 na Slovensku aďalších asi 3 niekde na Morave....
U nás na hřbitově taky, ty kořeny, dělali úpravy opuštěných hrobů. A na pískovišti kvetou sedmikrásky...někdy mám pocit, že pozorujeme hodně podobně...snad neurazím. Mi ráno psala přítelkyně kamaráda, že umřel. Umřel. V pátek mám na hřitově schůzku, chci do opatery vyvlastněný hrobeček s Karlouškem, aby mi nezbořili ten pomníček a tak...snad mi to dopadne. Jsem smutná.
Jamardi, byl to venkovský hřbitov, a vzhledem k netypicky teplému počasí opravdu spousta sedmikrásek. Druhý pak městský hřbitov, který rekonstruují... díky.
líbilo, je zvláštní, že sedmikrásky kvetou a objevují se i při zimních oblevách *