Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePoustevník
05. 06. 2002
17
0
3121
Autor
Jeanne
Poustevník
Málokdo mu rozumí,
nespokojen s povrchností v nás
jde svou vlastní cestou poznání,
plavat s proudem neumí.
Bezbarvý jeví se vnější svět,
nestará se o ty, jenž mu nerozumí.
Vydal se hledat poslání
naplněn bohatstvím své vnitřní říše,
spočinul v sobě samém,
našel cestu ke světlu,
nehoní se za pomíjivým klamem.
Cesta do nitra je těžká,
prochází říšemi svých vlastních stínů,
však než nalezne svůj střed,
staré účty nutno vyrovnat,
musí ohlédnout se zpět.
Má to duši poustevníka...
asi jsme každý v duši trochu poustevníkem.... někdy skrytě.. někdy méně skrytě...
avizuji...
Tohle je zajimave. Rymy jsou snad trochu *neucesane* a (,ale) osobite. Takova basen na zamyslenou. Budu o ni premyslet.
Tom
Tomovy stopy se mi vyplácejí:) Tohle dílko mne velice oslovilo, jsem tak trochu poustevník koukám:))) Zajímavé zjištění...
Rýmy jsou sice neučesané, ale kupodivu to téhle básni sluší s vrabčím hnízdem mnohem víc.......*tip
Chtěl jsem tím jen dát najevo, že jsem četl. Ale máš pravdu Psychopate.
mario_di_fiore
11. 06. 2002Petr_Palkowski
08. 06. 2002mario_di_fiore
07. 06. 2002
[*T*] Pěkné, líbí! Zvláště závěr s náťukem, že cesta do středu je zároveň cestou ven :o]
jeanne, tak tato ma strasne potesila!
presne tak!!! do vnutra len cez seba, cez svoju minulost, tienom, svetlom...a v podstate tolko co tanganika...
t*
díky všem.Pro ty, co neznají Taroty, jen stručný knižní výklad "Poustevníka".Já jaksi nemohu při zpracování porušit poslání karty, byť by bylo pesimistické(pro některé)
Výklad:Objeví-li se ve výkladu karta „Poustevník“, napovídá to že nastal čas k sebepoznání,což je často spojeno s nutností odloučit se od ruchu a zmatku uspěchaného světa.Je to pobídka ke spoléhání na vlastní moudrost a připojení k lidem, kteří mohou být podporou na společné cestě.Cílem je nalezení vnitřního a naslouchat mu. hlasu.(najít své světlo). Asi tak nějak,jsem amatér,ne profík.
Rozhodně se myslí sebepoznání , ne věda jako poznání
Gastarbajtr
06. 06. 2002
Možná si jako poustevník připadá za život každý, možná to tak má být.....
*!!!
vědec je poustevník...
ale kde je v tom jaká krása ??? není, je to bez života, popsaná čísi moudrost
jeden pan povedal: ked sa clovek narodi, tak sa odtrhne od vesmiru, od boha. a cely zivot sa musi snazit,aj ked to je bolestive, o rozsirenie svojej duse, aby sa mohol vratit domov...do vesmiru, k bohu. aby svojou dusou dokazal objat cely vesmir.
iba tolko som chcela...
pocit znamy , a tak bolestivy a tak prijemny...
t*
Petr_Palkowski
05. 06. 2002
Jen nevím,zda je symbol poznání poustevník,já myslím,že věda.Ale hezké.Tip.
Popis, tedy jestli to tak můžu nazvat, je vážně dokonalý, ale trošku mi vadí jakás těžkopádnost celé básně..