Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBoletice
Autor
Gora
Den občas zahřmí, zakymácí se v hliněných nohách.
Ptáci nad lesem Dubík vzlétají do vzdálených ozev.
Strakatá síť maskuje tanky,
dřevěné sruby, strážní budky, životy za závorou.
Válka nanečisto je na doslech.
37 názorů
I0as, díky za čtení a tip... já si mini připomínám, už jsem zapomněla, že jsem ji před rokem napsala. Hřmot a zvuky z Boletic k nám doléhají stále častěji, manévry vojenských vrtulníků apod se tu vidí každou chvíli...
A já si vybavuji Boletice bolavé, rozbolavělé, osiřelé a vykradené.
Bolest a tíseň je v místě zamčená do země, stromů, staveb a jejich zbytků...
Do rzivých ohrad a varovných cedulí...
Místní válka zde trvá již přes tři čtvrtě století…
_____________________________________________________
|||-_-||| <*>
Bláto, špína, mokro, zima, hromady chleba v regálech, hromady řízků na lodnách a promočené kanady - tak si pamatuju Boletice.
Místa ve voj. újezdu - kde se střílí, cvičně... tobě jako vojákovi nemusím vysvětlovat:-)
Ona je tam uvás poblíže nějaká střelnice? no jistě: z miniatury to vyplývá...
Dobroš T
blacksabbath
02. 12. 2022v pár slovech hluboký pohled..............
To je fakt slyšet až v Krumlově? Jinak: bezvadná, sevřená a máloslovná miniatura s obrovským obsahem. Admini: co takhle Zlatý výběr račteodpustitžesevámserudokšeftu :-D
To je paráda: slov málo - obsah jako bejk *** tři bych dal, či výběr , ale nemůžu... tak aspoň ten jeden, ale z hlubokého přesvědčení :-D
Pro mne má takhle tvá miniatura veliké kouzlo. Líbí se mi, jak dokážeš popsat situaci, jak zachytíš ten moment. Úplně jinak... po svém.
V pár slovech je zde vyobrazeno mnohé. Na malém prostoru dokážeš zachytit - život...
Karle, otřesy ze střelnic Podboří, Otic atd. doléhají až k nám, není to příjemné a hlavně si vzpomenu na ty, kdo tohle opravdu zažívají.
Paradoxní je, že se k nám brzy možná vrátí synové těch, co odsud před třiceti lety odjeli...
Pokud se tedy uskuteční plán na výcvik ukrajinských vojáků u nás...
Evženie Brambůrková
27. 11. 2022Vyvolalo to vzpomínky na nedávné časy.
Ireno, stručně, výstižně vyjádřeno. Člověk se hned vžije do tohoto tísnivě působícího prostředí.
Jezdil jsem tam se stanicí "vejtřaskou," převážně celou noc rychlost 40, žádný med. Živě připomnělo. Na druhou stranu tam vznikají lokality s vzácnou florou a faunou... Válka nanečisto: z toho docela mrazí.
Pouze zvuky by mě asi nevyděsily. Podobných zvuků je hodně okolo a válku nepamatuji. Tank maskovaný v síti, to už je horší. Polná ve mně budí vzpomínku na Anežku Hrůzovou.
Polná byla donedávna součástí Voj. újezdu Boletice, vstupu tam bránily závory a budky s vojáky... děkuji za upozornění, název změněn.
Líbí se mi styl, jak jsi svou miniaturu napsala, ale přiznám se, že obsahu až tak moc nerozumím. Vždyť Polná už není součástí vojenského újezdu Boletice.