Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNěco z budhismu
12. 06. 2002
3
1
3817
Autor
Seregil
Nejšťastnější je ten, kdo má nejméně žádostí. –Buddha
1 názor
Sichrhajcka
13. 03. 2004Swedish_Nigg
16. 01. 2004
¨možná, nic mu nechybí, tak je spokojený, ......... ale zase ten pocit, když něčeho dosáhneš!!!!
ten kdo touzi jen po malu muze toho "mala" dosahnout a tim zaroven dosahnout i stesti
Šťastie je príliš subjektívne na to, aby sa dalo porovnávať...
Ale o tom ten citát asi nebol. Skôr ide o to, že ak sa človek zbaví všetkých "Ja chcem...", dokáže lepšie precítiť a oceniť čo má.... ;-)
A možno aj nie... :))
BarbaraLee
15. 06. 2002
buddhismus se píše s dvěma "dd" sím pěkně...
je to pravda ba ne, i jedna žádost může způsobit nekonečně mnoho strastí....
mario_di_fiore
15. 06. 2002
ano, může to být pravda.Člověk, který je spokojený s tím co má a nic vlastně nechce a po ničem netouží, je šťastný My ostatní chceme to, či ono, a když se nám nepodaří dosáhnout cíle, jsme smutní..T
bééé, matematika - jasně že máš pravdu... ale já to prostě chápu jinak - nejmíň je nula celá...(nekonečno desetinných míst) 1....což je samozřejmě zanedbatelné, ale ten rozdíl tam je.... a zvlášť u této pseudofilosofciké úvahy to hraje dost podstatnou roli - člověk, který se tím bude řídit, uvízne na žádosti míň co nejmíň žádostí...(definice kruhem)...
ale v zasade na tom nesejde
BarbaraLee
14. 06. 2002
Radost: Proč si to myslíš? Podle mne slovo nejmíň vyjadřuje nejnižší počet z dané množiny. A pokud množina není zadána, bereme ji většinou jako reálná nezáporná čísla - a z nich je nejmenší snad nula, ne?
PS: Asi to nevyznělo moc pochopitelně, omouvám se... :-(
to, že nemám touhy ani žádosti,neznamená, že jsem šťastná.
ovšem na druhé to tak pusobit může.
Rozhodně to platí o úředníkovi finančního úřadu, který má na starosti vyřizování žádostí o vrácení přeplatku daně z příjmu fyzických osob.
mario_di_fiore
12. 06. 2002mario_di_fiore
12. 06. 2002
Sue: Znamená... když si nemůžeš na nic stěžovat,tak proč bys nebyla šťastná?
Radost: Nemáš náhodou žádostí nejmíň, když nejsou?? :-)
No jasně, když bych měl všechno co chci, tak už bych ani víc žádat nemoh a byl bych v pohodě ne ? To je přece logický ...
V podstatě - "Kdo má všechno co chce, je nejšťastnější"