Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seCo bych neudělal pro tě !
Autor
Josefk
Čtyři roky před důchodem, to je snad už ta správná doba, kdy si můžeme dopřát pár dní dovolené sami dva, řekli jsme si s manželkou a vycestovali jsme jako zamlada, opět do Vrátné doliny, kterou známe jako svoje boty, už asi počtrnácté.
" Kotě, vstávej, nestihneme snídani ! " opatrně jsem ráno, vlastně už dopoledne, zašeptal...., přesto mi bylo odpovězeno zavrčením:
" Mám dovolenou ! "
" Ale už bude devět ! " nepřešla mne po pěti minutách odvaha.
" Tak dobře, vylezu, ale ty mně slíbíš na dnešek jenom polovysokohorskou polotůru ! "
Měl jsem hlad a v takovém stavu slíbím všechno.
Až do půl jedenácté jsme se na sebe usmívali. Krásný začátek dovolené !
Na počátku naučné stezky ze Štefanové na Podžiar byla směrovka s časovým údajem délky pochodu " 45 minut ".
" To je ta správná polotůra ? " opatrně jsem vyzvídal.
" To by šlo ", rozzářeně odpovědělo kotě.
Krásnou procházku jsme absolvovali polotempem přesně za hodinu a půl, přesto jsme na Podžiar dorazili značně nervózní. Asi jsme neměli cestou číst ty texty na informačních tabulích... Dobře míněných rad z druhé tabule jsme naštěstí použít nemuseli.
Psalo se tam mimo jiné: " ... pri častom stretnutí s medveďom hlavne neutekajte, aby si vás nepomýlil s korisťou ... , ... je nutné chytro vyliezť na strom minimálne dva metre vysoko ... , ... aspoň sa zbaliť telom do gul´e a rukami si chrániť hlavu, pokial sa nepresvedčíte, že medveď je preč ...". Neveselé čtení !
Zpáteční cestu, podle ukazatele třicet minut, jsme zvládli za minut třicet pět. Spěchali jsme tolik, že jsme ani nestačili povzbudit jednu českou rodinku s malými dětmi, která se nahlas vzájemně utěšovala představou, že text na druhé tabuli platí pouze pro zimní období.