Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNepodobenství
Výběr: Lyryk
07. 01. 2003
17
1
1837
Autor
zirael
Eva má opět
o jablko víc
a ohryzků pod nohama
jako když nastele
Chudáčci světa
ti hlupáci s oslíma ušima
-Kainovi bratříčci nenarození-
by si pro ohryzky rozrazili hřbet
ale Eva je chtivá
a je jí Bohem dáno
jíst
a dívat se jen po těch rukách
které dávají
Oslí uši mohou zatím jen
plakat do misálů
a mít naději,
že jednou se narodí dlaň
která svírá
dar milosrdenství
(Eva má příliš plné ruce
k uchopení)
Objevila zeď a zemi
a teď se stydí
do krve
do krve
pro sněděná jablka
a jadýrka
ještě nezasetá
co vykvetou jen pod slzami
a které ona neumí
vyplakat
1 názor
jednak v povídkové sbírce nakladatelství Listen (sbírka se jmenuje "Zabij mě líp", vyšlo někdy na jaře, v knihkupectvích to mají), jinak pár věcí mám na Totemu, ale málo. nepíše mi to, i když by mělo:)
Jo, to už tak bývá, tavení bývá nejhorší..:-) Po sbírce se podívám, díky za tip..:-)
jo, hodně starej, já s poezií víceméně sekla a v centru zájmu mám prózu.
Nějak jsem si Tě tady našel, nejspíš se neznáme..a až teď jsem si všimnul, že to je docešla starej text..už nepíšeš?
...a ty jsi kdo? už mi sem kritiku nenapsal nikdo asi dva měsíce, nechodím sem.... a výběry mi jsou fuck:)
jo...: dík.
Tohleto je nejlepší, co jsem od Tebe dnes četl...proč jen jeden výběr??
hezká, ale na mě je tam moc slov... mohla být zhuštěnější...
s těmi ohryzky - super nápad..
přijde mi hloupé místo vcítění konstruovat nové významy a ... no nic... má to sílu, ať už si v tom asi každý najde něco jiného...
Drownedgod
07. 01. 2003Navždy_Tvůj
07. 01. 2003
Tak to mě totálně dostalo. Už si to čtu asi po desátý pořád dokola. Evino jablko není jen o hříchu chtíče mezi mužem a ženou. To je pouze druhotný důsledek, který není zas tak úplně špatný :-). Evino jablko je hlavně o hříchu pýchy. Ava s Adamem se chtěli tím, že snědí jablko ze stromu života, rovat Bohu. A Kain se opět ve své pýše a chtivosti proti Bohu vzbouřil a dopadlo to bratrovraždou. Ve svých srdcích jsme všichni jejich následovníky. A "dar milosrdenství" si navzájem ze svých "plných rukou" hříchu nejsme schopni dát. Dar milosrdenství totiž opravdu "vykvete jen pod slzami".
I když možná ta báseň měla původně na mysli něco jiného, já v ní vidím spoustu dalších jinotajů a proto se mi tak líbí. Tip
Eva byla až druhá - submisivní, podřízená....Lilith byla první ženou a zároveň i feministkou, co chtěla být při souloži stejně aktivní jako muž
:-E
ale to je úplně mimo mísu této básně
velmi silné!!! :) * .. nevím proč a co... nechce se mi to rozebírat, ale první co mi přišlo byl pocit a slovo: "hustý!"