Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKonec podzimu
10. 02. 2003
10
0
1973
Autor
Aladar
Už proletuje...
Havran v poli zoraném
Zářezy do tmy
I když je to na haiku příliš abstraktní, básnička je to nádherná.
Vskutku důstojné dílko s tak kulatým pořadovým číslem!
TIP!
hodně abstraktní na haiku, ale to už tady někdo řekl...
jako miniatura by to sedělo víc
Armand: nepovažuješ za haiku z jakého důvodu?
Náladu splnilo, dokonce až moc...
suva: no právě .. haiku není o náladě (to leda až druhotně)... Nemyslím, že by ještě něčemu přispěl spor o kategorii. Opět odkazuji na jorelovo haiku "děkuji", kde jsme o tom debatovali. .-)
nějak mi to celé nesedí....
havran poletuje v poli (nebo spíš nad...?)
a ty "zářezy do tmy" se mi k tomu vůbec nehodí, nevytváří to tu atmosféru, jen básnění.....
Nanthei a Armand: Můj havran nepoletuje, nevím proč by měl, sedí prostě v poli. Nechci ten text znásilňovat objasňováním, jak může havran souviset se zářezy do tmy, ale myslím, že na to při troše snahy může každý přijít sám.
P.S.-Tak mě napadá, jestli nepovažujete havrana za to, co proletuje, což by ale bylo zcestné. Proletuje sníh. Je to sdělení typu Už začíná sněžit, ale ve zkratce.
snědla jsem něco jiného, než cos uvařil:) díky za prostory kuchyně:) a za vůně:)
Aladar: měl jsem se vyjádřit jasně: líbí se mi to jaké báseň, ale domnívám se že na haiku je to příliš symbolické a jak napsal(a) Nanthei, je to "básnění". Osobně to nepovažuji za haiku, ale je to dobré i bez toho :)
Aladar: zcestné??? úplně logicky to tak vyznívá. haiku je o jednoduchosti a přímočarosti. takže přicházet na to, jak by něco s něčím jiným "mohlo" souviset, to do haiku nepatří...
jinak viz Armand ;-) ... příliš symbolické, ale miniatura velmi pěkná.
Haiku musím a zářezy do tmy i proletuje je výborné, nevím, jestli se trefím, ale ten obraz má několik rovin, cítím i poryvy jara, jak se snaží prohnojit půdu...