Muhehe? je celkem jedno jak se to jmenuje, jelikož ta kultura stále žije, ,ale nemyslím si že tady, nebo na nějakých oslavách. Opravdu umrtvující. Jestli se něco z písmáku bude číst i za padesát let, je taky zajímavá otázka.
docela ucházející...ba přímo dobré...
Šamánku, na podobné disputace teď skutečně nemám čas, pacientů je moc a mají důležitější potíže...
Na oslavu se nejspíš nedostavím, bohužel. Zítra celý den řežu... :( Ještě se ozvu.
beat je fáze
která už je dávno pryč
moc neuznávám když se dneska někdo označuje za beatnika (jasně že v tomhle ohledu nemám nejčistší svědomí, ale věci se změnily)
byla to záležitost určitýho okruhu lidí v padesátých a šedesátých letech v USA...
a tim to taky skončilo...
žádní dnešní beatnici nejsou...jen lidé co si na ně hrajou...
zajímal mě tvůj náhled na věc...
aha...
záleží na tom, co si pod beatem kdo představí, jestli vyžaduje i to prostředí společnosti, konkrétních lidí kolem, kontext doby... anebo mu stačí stav mysli a vůbec člověka
podle mě dneska člověk může být romantik, symbolista i beatnik (nebo třeba punker), když žije s díly autorů těch období, žije v rámci možností jako oni a má stejný pohled na svět - a zvlášť beat je myslím v tomhle přístupný a přizpůsobitelný
samozřejmě kdykoliv může někdo říct, že je to jen hra, póza, že to nikdy nebude
ono... to sice nebude, ale může to být
onomu tak blízko... beat's not dead, dalo by se říct :)
vycházim z toho co o beatu napsal v pozdějších letech kerouac, ginsberg, burroughs...a už na sklonku šedesátejch let byl podle nich beat dead:-)
tak začni vycházet z toho, co o beatu píšu já :)
řekl bych že za sebou měli období, který je unavilo, kterýho měli plný zuby a který jim prostě odplynulo někam pryč, když zestárli, země kolem omládla a všechno bylo jinak... takže ne, tohle se určitě nemůže vrátit - a přesto se podle mě nedá beat označit za mrtvý, už z jeho podstaty, která je vitální... a taky má dneska to slovo už posunutý význam, třeba pro mě není v beatu důležitý bop, jenom pro kontext těch děl, ale nepovažuju ho za něco základního pro jejich chápání
nevím
když zakladatelé & hlavní protagonisté píšou
že beats dead
tak bych jim docela věřil:-)
Nikdo už nenapíše tak dobrý věci jako oni
možná se jim může někdo přiblížit
ale ne vyrovnat....
prostě beat se už dávno naplnil
tak proč se snažit znova ho oživit
je o padesát let později
vše už nabralo jinej směr
hledejme nové cesty (apel)
jenom říkám, že pro ně to znamenalo něco jinýho, než dneska pro nás - pro ně umřel kus života, ale pro dnešní lidi pořád žije ten styl a nálada
(navíc - co můžeš věřit "hlavním protagonistům" takové věci :)) )
já bych je tak neadoroval... prostě žili v určité době a jejich díla tomu odpovídají, ale proč by se jim nikdo nemohl vyrovnat? bohužel moje znalosti literatury nejsou dostačující, abych sem teď naťukal pět jmen nějakých skvělých pozdějších spisovatelů - taky už zajímali určitě mnohem míň lidí
vidíme to trochu jinak... pro mě není beat něco, co se naplnilo a jen se ho někdo někdy snaží oživit... beru ho jako způsob nazírání i žití života, často etapu, kterou si řada lidí projde a procházet bude ještě tak dlouho, dokud bude pochopitelnej jedinej kerouakův román
apel se snese vždycky :)
třeba se ani nemusí hledat, ale jenom nějakou cestou jít, ale to už rozebírat nebudeme
alterego myslíš že nevim, že se ještě čtou?:-)))))))
šlo mi teď čistě o tvorbu, což sem zapomněl uvíst, moje chyba...
jelikož by mě zajímal tvůj názor Pištíne (uvidíme se o víkendu, přijdeš na oslavu?)
začiatok a koniec *
stred ma nechytil
Ginsberg nejsi, ale dobrý
no. debilnými rýmami, štylistikou, /ne/estetickosťou sa dielko prepadáva hlboko pod úroveň Ginsberga. /nie že by som Ginsberga obľubovala./ trápnym intelektuálčením sa iba zhadzujete. neserte sa do toho, čo chceli b. povedať. oni to predsa už povedali. sami. G.:hlavne si uvedom, prečo vlastne píšeš. z 25.5: mladé mäso? kde žiješ?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
poznámočka: ak sa dobre pamätám, Neal mal čosi aj s Allenom.
aha, tak to se máš, ale cos to našla?
Jo, tak to jsem hledala :)
*
Což mi nebere právo si o nich učinit obrázek. Nečetl jsem od nich tolik, protože už to co mám načteno mi stačí k tomu abych se jimi dále nezabýval a to protože sou mi krajně nesympatičtí... ty taky můžeš odsoudit dechovku- a po právu, protože se rozchází s tvým osobním vkusem, jenže kolik dechových skladeb už jsi v životě pořádně slyšel- ani jednu! Ale pokaždý tě třeba jen úryvek zvedne ze židle svou (pro tebe) nelibostí...
Tak tak to jde s čímkoli a u všeho, nevím co je na Beat g. tak eňo-ňuňo..?
já nevím prostě se mi líbí - přímo nejvíc, nic z toho co jsem četl mě tak nezasáhlo - sice jsem toho nečetl tak moc, ale pár set knížek už to bude :) tak nic, jenom mě docela štve že je prostě odsuzuješ i když je neznáš - nicméně daleko víc si vážím lidí kteří mají jinej názor než já a dokážou ho obhájit - což jsi dokázal, takže do smrti dobrý a takový ty kecy ne? čau :)
MAt: To si rozhodně nemyslím, dybych bojoval proti mnohoznačnosti, rozhodně bych nerušil interpunkci, to podle mně jednoznačnosti moc nepomáhá.... o obsazích děl nemluvě:)
človíčku ty vůbec nevíš o čem mluvíš..nevím co mají beatnici společnýho s rušením interpunkce.. někdo ji píše a někdo ne, a to i v rámci beat generation. copak nezval psal interpunkci ? a docela mě zaráží jak fušuješ do beatniků když ses několik přiznal žes od nich moc nečetl..
Sham : Tak jo..takže, jestli myslím Neala Cassydyho, tak to byl klučina vod Kerouaka :)
a (G)eorgi, jak tě napadlo že beatnici bojovali proti mnohoznačnosti?
Šak je dobře, že nejsi Allen, protože bys musel hledat svýho Neala a kdybys ho našel, tak by ses jen utápěl.
napadla mě už hlubíš kritika tvého stylu...totiž kdysi dřív jsem přemýšlel o tom, že bys neměl psát poezii, teď se mi zdá, že máš svůj styl, který mi však asi nesedí
a Luke tady ma taky v necem pravdu, jak se divam
žůrek: plantážníku, na tohle by ti skočilo tak leda nějaký mladý maso ale ne tak proleželej bůček jako sem já... try on another place..( zuzuzu?) :))
Mathew:
Tu diskusi vám docela závidím. kde vlastně budete diskutovat, jestli to není tajné :-)? Nejste třeba někdy blízko Olomouce nebo Valašského Meziříčí....?
rikal jsem ti chlapce uz davno ser na rymy pises pak sami blbiny
rikal jsem ti chlapce uz davno ser na rymy pises pak sami blbiny
Geroge & Mathew
No nevím, zda se o Ginsbergovi dá říct, že pro formu nenašel vhodný obsah - zdá se vám Kadiš nebo Kvílení bez obsahu? Stejně tak s tou jasnou myšlenkou/poselstvím - vždyť Ginsbergovo poselství je docela jasné, je to obrovský idealista.
George, to bych chtěl teda vidět, zda napíšeš za odpoledne 30 básní odpovídajícím např. Ginsbergovým veršům:
Jsem hrnec a Bůh je hrnčíř,
má hlava je hrouda hlíny.
Plakej mi na hrobě,
směj se mé podobě.
Jsem šťastný, že nejsem jiný.
Jestli se Ti to daří, tak klobouk dolů :-) Navíc se mi nezdá, jediné, co se v básních beatníků objevilo je nuda, šeď .......možná na první (velmi letmý) pohled.
Nechci Vám vůbec vnucovat nějaký oslavný pohled na beatniky, vůbec ne. je tam i vata, určitá omezenost daná situací, dobou (ale která poezie taková není?) (já jsem např. nepřišel na chuť Corsovi) Ale vaše soudy mi připadají povrchní. Myslím, že je tam mnohem víc.
Corso se mi líbí taky. Jde o to, že si tak nějak nejsem jistej, co od beatniku George četl. A taky jsem se do debaty nepouštěl tak naostro, protože si ji jistě zopakujeme naživo, že jo JIří ? :)
Jo pěkný.
Mimochodem originální název...
a Tip
docela fajn :-) jen by to chtělo malou korekci v prologu "trocu" A pak vypustit mezeru za závorkou :-)
Být Ginsberg..tak bych spíš pokračoval "Smím ti rozepnout zip?!Smím ti stáhnout kalhoty?...."...:-)))))))
Chlapci, fuj !
K textu jsem byl zpočátku skeptický, ale zbytečně. Ginsberg sice fakt nejsi, ale... mně se Ginsberg nikdy nečetl dobře. Takže jsi vlastně ve výhodě. "jednomu druhý bílou holí" je výborné.
t*
no jo..být Ginsberg tak bys nepsal takový kraviny :))
Mathew: Ginsberg byl jeden z těch co pro formu nenašli vhodnej obsah... jakože počet jeho věcí co sou čitelný je žalostně malej...
a sdílnejch jedním směrem ještě míň... to by uměl kde kdo.
možná je to tak, že pro tebe je počet čitelnejch věcí malej, ale pro mě třeba velkej, ne? vadí ti, že jeho básně nemají jednu jasnou a srozumitelnou myšlenku / poselství ?
no, nevim, ale mně se to celkem líbí
tip*
ne, vadí mi že když si sednu, tak za dopoledne napíšu třicet věcí, který budou jakoby kdekterýmu beatnikovi z pera vypadly... nuda, šeď, hnus, stejnota, mnohoznačnost, toje to proti čemu bojovali a co jediný se v jejich básních (po myšlenkové stránce) objevilo ...(neříkám, že některý se nečtou hezky leckerej z nich fakt umněl pást slovíčka, ale to néééstáááčíííí:)
říká ti něco gary snyder? to je beatnik kterej nesral na obsah !
a nemysli si, mě beatnici (už) taky moc neberou, nicméně ginsberg patří do těch lepších..
dobře, pro dnešek bílej šátek, Snydera mám taky rád:)
pamatuj !!! .... já byl ten 39 na 5 ... Jip TIP
místy mě napadlo, že se mi nelíbí rýmy, ale pak zas jo... celkově líbí, nejvíc netopýrova bílá hůl... :)
*