Borisi: :-))) Pořád z toho problému těžím. Jednou tak, jindy jinak.
Děkuji všem za kritiky. :-))
Rowenna: napsal jsem svůj dojem, nic víc.... :-). Ale fakt jsem plný očekávání, že to zpracuješ hlouběji a mistrněji. Mohla by z toho být úžasně krásná báseň :-).
Jéžiši, holka, vždyť ty přece nejsi
stará, teda pokud máš ve svých údajích reálný věk... a i kdyby ne... stáří je v mnoha ohledech nepříjemný, protože je svým způsobem bezvýchodný a neřešitelný, ale je to situace těla, ne duše...
Nedávno jsem se bavila se svojí babičkou (76 let) a ta si stěžovala, že se vůbec necítí stará, že si připadá "vevnitř" pořád mladá holka, ale holt ve starým těle. Ale pořád je to lepší, než bejt stará holka v mladým těle, kruciš. :o)
*
Monty: :-))) Vždyť je to jen nálada jednoho večera. :-)) A já ještě jsem zauzlovaná se svými dětmi dosti pevně. No, koneckonců mám i song staré prostitutky, a nejsem prostitutka. A píšu o bezdomovkyních, a kurtizánách. Mě spíš zajímají polohy ženství jako takové. Mladé dívky, staré ženy. Jak bych se mohla cítit. Tak se nebojte o mé duševní zdraví. :-) Moje maminka, které bude sedmdesát, se hrozně hihňala nad zprávou v novinách, že někdo přepadl sedmdesátiletou "stařenku". Tedy, ne že by ji pobavil fakt, že někdo někoho přepadl, ale že by někdo i o ní mohl říct, že je stařenka. :-))
No ještě že tak. :o)
Už jsem se lekla, že tě chytá stejné šílení, co chytá mojí máti (ročník 1950). Takové ty horrorové zkazky o tom, jak je stará a unavená a zničená, a jak brzo umře, protože její tatínek umřel v 56ti letech, takže jí už zbývají jenom tři roky... hrůza poslouchat. :o)))
No, tohle je o ženě staré, hodně staré. Představuji si ji, jak žije, možná už přežila i své děti... ale to už mě fantazie vede někam jinam. Asi je hloupé, že to píšu jako o sobě, asi se ta báseň proto tolik nepovedla. :-)))
Jo, moje maminka je taky profesionální fňukna. :-))
hezké...jenom mě napadá, že ta naše "lepší" :-) polovina lidstva to takhle napsat nedovede...
Je to skutečně poslední slovo toho problému? Nedalo se z toho vytěžit víc? Námět je výborný.... nepochybně prožitý... ale jakoby nepropracovaný.... nevím.
Tip dávám.
uf, třeba tak taky dopadnu :) a třeba ..
.. a zrovna dneska všechno kolem tak sytě voní
***
****skvělá**** trochu jiná, trochu úspornější; moc se mi líbí členění do strof (širších, při jejich menším počtu:)
jakoby pomaloučké smiřování přicházelo ... den po dni ...
ženskost - fascinující, velká
****************************
tvoje básně jsou okouzlující, a nevěřím že v tom zrcadle vidíš ženu starou jak svět, když jsi tak hezká...
*t
některé staré ženy
jsou zakleté dívky
od všeho mají víc
scházejí jenom křivky
***t
DV SWAN: :-))) Děkuji za staré ženy.
Musela jsi bejt hodně utahaná, když jsi to psala! - Že ty to na nás
jen hraješ? A v koutku se směješ, jak mi tady vzdycháme! .-)))***
koho bys objímala, všichni se schovali v kredenci
a v téhle chvíli můžeš, když budeš chtít, zaslechnout zpěvy
to zaznívá ozvěna pláče dítěte, to je blues tvého srdce
nějaký bluesový časy teď, co? ;o)))
No, taky mě to napadlo při čtení tvé básně. A štvalo mě, že to tvoje blues je originálnější. :-))
tvé opiáty jsou uvnitř plné něhy, a není v nich jen trápení ...
(mimochodem, ten opiát mi trochu asocioval Kunderův Žert - to o tom opiu lidstva a ať žije Trockij - vidíš co všechno dokážeš)
možná originálnější, ale furt naprd ;o))))
takova rozjimaci...melancholicka,dobre napsana,jako vzdy..:-))
tohle mi připadá jiný než tvoje ostatní básně, nevím, jestli je to jenom písmem :), ne, určitě ne, musím se na ni ještě podívat... * hořký je to...
všichni se schovali v kredenci, tahle je vážně moc smutná, pořádně silný hořký kafe, ale dobrý. ***
No, takový ze života. :-))
*****
bezy pod oknem stávkují vůněmi
v šuplíku schovávám ty ploché siluety
svých milých, už se netrápím
když vidím v zrcadle ženu
starou a smutnou jako svět
* * *Nádhera* * *