Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMaminko, děda skočí?
Autor
Hester
Dál jsem samozřejmě jezdil létat. Čím mi bylo hůř, tím lépe jsem se cítil s rogalem. Snad už jenom proto, že tady buď na to máš a můžeš anebo nemáš. Pak to raději zabal, nebo to špatně skončí. Dělalo mi dobře, když lidé čekali na můj start. Protože v pocitu marnosti těchto dní jsem cítil uspokojení.
Odstartoval jsem po Vráťovi z Rašovky a mohutná síla větru mě vynesla nad kopec. Nebyl to let pro mě typický směrem dolů, ale po náklonu doprava jsem se nechal nést a vítr mě po postupném kroužení nesl k Ještědu, k ještědskému vysilači. Dostal jsem se do úrovně horních antén a tak jsem se s lehkým mrazením odklonil a přelétl kostelík ve Světlé, abych se vrátil ke Kameňáku pod Rašovku. Protože jsem měl stále výšku, letěl jsem zpátky ke Světlé a k Ještědu. Minuty ubíhaly a po necelé hodině jsem vzhledem k tvrdému boji s poryvy větru pomalu ztrácel sílu. Najednou jsem si s hrůzou uvědomil, že to nejde dolů. S nesmírným vypětím sil jsem dotáhl kluzák nad místo přistání ke kravínu. Ruce mi vibrovaly, nebyl jsem schopen dál kluzák ovládat. Když jsem konečně dostal kluzák půl metru nad zem a nechal ho vyklouzávat, jako by ze mě všechno spadlo. Začal jsem se radovat, uvolnil jsem se. Pak to přišlo.
Byl to snad poryv nebo co. Prolétl jsem hrazdou, vyvrátil si ruku v lokti, zhmoždil pravou stranu plic, zlomil pravou ruku. Přítel Vráťa mě chtěl okamžitě odvézt do nemocnice do Liberce, což jsem po zkušenostech s podobnou jemu ode mě poskytnutou službou odmítl. Vzpomněl jsem si, jak mu na chirurgii rovnali ruku, nechali dveře otevřené a já ve vedlejší místnosti posouchal, jak ho častovali stejně příjemnými poznámkami, jako mě kdysi na chirurgii v Lounech.
Tak jsem se objevil v našem městě v nemocnici.
A tak následkem rodinné výchovy ve stylu: Ty tady lítáš a skáčeš, neposloucháš, podívej se na dědu, skočil, skončil v nemocnici a teď má "bebí", náležitě zpracován toužebně očekával malý Fanouš skok bláznivého dědka z druhého patra nemocnice. Jestlipak bude taky brečet...