Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTaky takový kanibalismus
26. 08. 2003
15
0
3122
Autor
Rowenna
Jsem voda pod pramenem
sladká
a když někdy je
urputně
krystalky soli
na jazyku
voní mi
mořem.
Jsem rudná žíla skály
rudě
se červenám
cepínem značkovaná
a středem terče
mého těla
odtékám.
Jsem muší nohy na skle
trochu
jsem špinavá
trychtýřem introspekce
tak nahluchle
v mezerách
sama sebe
parcely
mého srdce
postupně
prožírám.
No až na ten konec.... docela fajn
první sloka se mi zdá nejvydařenější*
Ještě technická poznámka....
při případném přednesu...
ve druhé sloce je značkovaná
zkus si to nahlas s přízvuky...důrazy... s artikulací...
prostě si to přečti
A pak mi řekni, jestli ti to dlouhé á neláme přednes...
osbně bych dal značkována
ta dlouhá hláska neumožňuje zvýraznit pomlku...
(ale já tady samozřejmě uvažuju o tom, jak bych to přednášel já)
ty můžeš mít jiný záměr....
rozmysli (a ke mně nepřihlížej)
*:)
K tomu konci....
obaluje se do explicitního smutna... to mně obyčejně nebere...
ale není to špatný
fajn, že tam jsou ta r!
*t
Hanna:
Aha... samozřejmě, že autorka může být (a zřejmě i je) smutná. To ovšem není otázka poezie... nebo snad jo?
A náhoudou se mi ten text líbil.
Možná jsem to trochu přehnal...
Můj názor je ten, že když v tom textu zaznívá zoufalství,smutek... jakoby narovinu, tak to ubírá na jeho básnickosti - se můžu plést...., ale mi ho to obyčejně kazí.
Zdá se mi, že je to mnohem krásnější, ža když to autor(ka) nějak zabalí... v obrazech... přirovnáních... použitím určitého tipu jazyka, zdůrazní použitím určitých hlásek... (libozvučnost)...
.....
využije prostě básnických "postupů"
To je pak heyčí... :-))) alespoň pro mne.
A royhodně se neboj, že bych si s tím nedál práci a nepřemýšlel na tím... :-)
Samozřejmě, že má autor právo na to, aby mu to celý bylo ukradený.... no to je aleškoda.
Někde v základu asi stojí rozhodnutí, jestli chci zokušet psát poezii anebo jen tak psát.... to je na každém. A rozhodně se nemusí vždycky všechno podařit.
No a ta básnička se mi docelalíbí.
:-) Faust.
Každopádně velice děkuji za kritiky. No, nevím, jak jsem na tom. Jestli si chci jen tak psát, nebo psát poezii. Já osobně nějaké mlžení příliš nemiluji, mám ráda, když mě síla básně zavalí náporem toho, co autor při psaní cítil. Mám ráda takové autory, a takovou poezii, která mi způsobí zimomření po celém těle. A jaké přitom použil, nepoužil básnické prostředky, je mi celkem jedno. Mám ráda vášnivou poezii, ty vybledlé skleníkové odrůdy básní mě většinou nerozechvějí. Takhle jsem na tom zase já. :-)
...prožíráš...odtékáš...a pak, že ženský nemaj smysl pro logiku!
:-)**Mám už srdce prožrané!