Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zzz

Výběr: rebecca13, sleeping_beauty
12. 12. 2003
23
4
7313
Autor
StvN
 

Zmrzlou cestou dní

zvaly holé topoly

ztracené kotě.


4 názory

StvN
23. 05. 2011
Dát tip
To ja nepopiram. Tohle neni haiku, byl to muj prvni pokus. Nicmene u tebe jsem nekritizoval metaforu, ale obsah.

ga
23. 05. 2011
Dát tip
nekritizoval jsi mě, kritiku kvůli metafoře, tady je ovšem nesporná...

Můra73
29. 11. 2009
Dát tip
"Haiku jako od Paulart"?

StvN
04. 05. 2005
Dát tip
Mám myslim dvě haiku, ale tahle je lepčí. Tak se směj, je to prdel až z ní běhá mráz po zádech. Pět roků, co bys chtěla?

StvN
13. 12. 2004
Dát tip
Jsem rád, že se stále líbí, dis.

dismorphia
10. 12. 2004
Dát tip
tuhle drobnůstku si s dovolením zatopolím

Krásný. Pro topoly mám slabost.*

StvN
08. 11. 2004
Dát tip
Asi proto, že jsi tak malá.

StvN
08. 11. 2004
Dát tip
Mimochodem, sleepeing_beauty, ty se schováváš?

Solitary
06. 11. 2004
Dát tip
A jo, metafora. Ale myslím, že nebyla tak silná, abych před očima měla topoly "s otevřenou náručí". Takže mi poněkud unikla. A mimochodem - teď jsem měla čas si přečíst i kritiky a připadám si jako idiot. Koukám, že Japhy tu už byl a zas o něco víc upřesnil moje představy o haiku. Takže moje slova výše uvedená považuj jen za výmluvu zoufalce, kterej už asi nikdy k napsání tohoto útvaru nenajde odvahu (i když někdy máme pravdu, že?) Ale pocit ze ZZZ mám stále stejný (částečně to již za mě vyjádřila Rebecca)

Solitary
05. 11. 2004
Dát tip
Tak to jsem z toho jelen. A co tam teda chybí? Nádech omšelosti? Překvapení tam je, forma, přírodní motiv a sezónní slovo taky, žádný přesládlý cukrbliky ani žádná melancholie, je to prostě stručný, řízný a přesto ne chladný.. Samozřejmě nehodnotím jen podle těchhle hledisek, člověk musí spolíhat i na to, jaký pocit z toho má. Víš, líbí se mi, jak vehementně dokážeš obhajovat svoje výtvory, když někdo něco zkritizuje, umíš oponovat (žádná negace :)) a vysvětlit kritikovi, proč si myslíš, že tomu tak není. Vím, že je těžký stvořit dílko, jako je haiku, tak se ho zastaň! Stejně nikdo ani pořádně neví, co to je.

StvN
05. 11. 2004
Dát tip
Já souhlasím s tím, že do haiku nepatří básnické metafory, jako třeba zvaly holé topoly Ale jo, máš pravdu v tom, že i já na to raději koukám zkrz pocit, jaký z toho mám a pak ano, myslím, že se to docela povedlo. A jsme v Čechách, že ano, proč se teda stritkně držet východního mustru, čili vzoru? Dáme do toho trochu svý duše, když to asiati nedělají, nebude to dokonalé, ale bude to naše. Každý tady tomu rozumí.

Solitary
04. 11. 2004
Dát tip
Jo! Tak tohle je přesně to, co považuju za haiku (po vydatném proškolení Japhym) Mně se zatím takhle nezadařilo. A radši nebudu hodnotit co haiku je a co není - prostě líbilo!

Solitary
04. 11. 2004
Dát tip
..a samozřejmě típnu!

StvN
04. 11. 2004
Dát tip
Podle obsahu to prý haiku není, ale co? Líbí se a za to jsme rádi.

andromeda
02. 11. 2004
Dát tip
moc krásná, i barevne - tip

Fidunka
02. 11. 2004
Dát tip
No...nějak jsem nepochopila vztah kotěte a topolů, ale jinak dobré, já bych si na haiku netroufla:-)

Heulwen
02. 11. 2004
Dát tip
Jéé, jednoznačně jéé a tip

StvN
09. 09. 2004
Dát tip
Vidím to podobně. Jsem rád, žes to pochopila a že to zapůsobilo tak, jak to bylo míněno. I přes to, že to není dokonalé haiku.

Semeno
09. 06. 2004
Dát tip
Uznáváš za vhodné poklesky a nedokonalosti ututlat, či nejlépe smazat?

StvN
09. 06. 2004
Dát tip
Taky trháš své obrázky. Jinak tohle nepovažuju za poklesek.

Semeno
09. 06. 2004
Dát tip
Také že to není tvůj poklesek. Čekala jsem že na to slovo zareaguješ. Netrhám. To že jsem řekla, že bych ho rozrhala....... neznám nepovedené obrázky, ...pro mě. Poznám, které však nejsou přijatelné pro kohokoli jiného. Proto je mám mimo obrázků které ostatním ukazuji. Ptala jsem se. Uznáváš to za vhodné? Dle svého svědomí,..udělal bys to?

StvN
09. 06. 2004
Dát tip
Jediná a nejvyšší moc, kterou člověk má je, že může zničit to, co stvořil. A měl by na to mít právo.

Semeno
09. 06. 2004
Dát tip
Uděláš to?

StvN
09. 06. 2004
Dát tip
Ne hned.

Semeno
09. 06. 2004
Dát tip
Až budeš dělat probírku, že? Jako jsem předtím zmeškala tolik děl, protože jsem přišla pozdě,.. Mrzí mě to

StvN
09. 06. 2004
Dát tip
Nestály za to.

Semeno
08. 06. 2004
Dát tip
Ne. Ne tohle není šibui. I přes veškeré mé nevědomosti, přes cesty mých obecných znalostí není toto to pravé co očekávám nejen od Haiku, ale ani od šibui. Takový výraz je rozmlácen a znovu slepen časem, uvnitř stěn keramika s pravěkými malbami, ale zvenku vidíš jen beton. Tohle je jako otevřené okno. Nadechneš se, zavoní, ..a pak nic vzduch přes tváře ..a tím to končí. Je to pro mne příliš..lehké, .. asi tak..

StvN
08. 06. 2004
Dát tip
Není to šibui. Smažu to.

nestálá
03. 06. 2004
Dát tip
*

StvN
03. 06. 2004
Dát tip
Ale né.

nestálá
03. 06. 2004
Dát tip
-* = 0*

StvN
03. 06. 2004
Dát tip
Neumíš psát?

nestálá
03. 06. 2004
Dát tip
X

Sabinka
28. 05. 2004
Dát tip
představa, myšlenka...přesněji řečeno? HVĚZDIČKA

Dirty
21. 12. 2003
Dát tip
hmm...líbí...

maia
21. 12. 2003
Dát tip
japhy: Suhlasim s MeTB. Fajnova kritika.

Semeno
21. 12. 2003
Dát tip
Haiku jako jáma na mamuty. Přijťe k nám, vyfotím vás, Vážené a milé přírodní jevy. Jako africká hlava , do které prší.

StvN
20. 12. 2003
Dát tip
Čím více se o haiku dozvídám, tím raději bych nějaké dobré napsal. Bylo mi jasné, že se tohleto zmrzlé haiku nepovedlo, jen jsem nevěděl proč. Tys mi to dokázal říct a ještě jsi přidal něco navíc. Díky.

MeTB
20. 12. 2003
Dát tip
Jestli jeste mohu vstoupit do debaty: Japhy, je videt, ze opravdu vis, jak ma haiku vypadat. Krasne jsi popsal idealni haiku. Existuje takovy vtip; spravne heslo by melo mit osm znaku, nesmi se v nem vyskytovat ani cast jmena ani slova ze kterehokoliv ze soucasnych ci mrtvych jazyku, nesmi davat smysl (atd. je to cely seznam). Pri splneni vsech pozadavku existuji prave dve spravna hesla.

Semeno
19. 12. 2003
Dát tip
Sakryš, ty umíš! To je krásný. Šibui Ale nemáš to kyselý :o))

StvN
19. 12. 2003
Dát tip
Já už jsem sice zapomněl, co to šibui zamená, ale jeho význam stále nosím v sobě. Slovy nepovím. Děkuju.

Semeno
19. 12. 2003
Dát tip
:o)))

katugiro
19. 12. 2003
Dát tip
"cesta dní" a "ztracené kotě", nic pro mě... :) zmrzlé kotě by se z toho dalo vyždímat

StvN
19. 12. 2003
Dát tip
Já vim. (Prvotina) Pouč mě, jestli na to máš a já si to vezmu k srdci. No vážně.

katugiro
19. 12. 2003
Dát tip
Poučím Tě: zeptej se třeba japhyho. Nemám na víc než na "zacházejte opatrně s cestami dní a ztracenými koťaty" :)

StvN
19. 12. 2003
Dát tip
Japhy, můžeš mi k tomu něco říct?

zuzuzu
17. 12. 2003
Dát tip
vlastně je to dobry*

MeTB
16. 12. 2003
Dát tip
Ukrajujem, co? :-) Vis, ja myslim, ze jakozto haiku se tam ta prvni veta nehodi, ponevadz *zamrzlou cestou dni* neni konkretni *vyraz* (myslim tim, ze to neni neco, co si kazdy predstavi, treba ja to zrejme nesvedu), je to na haiku prilis *poeticke*. Ale je to iba muj nazor. Tom

Plopez
16. 12. 2003
Dát tip
Co takhle? Zmrzlou cestou dní zvaly holý topoly ztracený kotě.

StvN
16. 12. 2003
Dát tip
Co s tim?

gASK
16. 12. 2003
Dát tip
Haiku nerozumím, takže formu nezhodnotím:))) Ale asi bude v pořádku... Jinak ten nápad i obrazy jsou velice pěkný, zmrzlá cesta dní mi přijde právě jako příjemný verš:))) **

StvN
16. 12. 2003
Dát tip
Každému jinak. Jak řekl MeTB, je to na haiku příliš poetické. Díky.

gASK
16. 12. 2003
Dát tip
Taktak...(takové to pokývání s úsměvem dávajícím najevo, že tomu nerozumím:))) Do haiku já nevidím, jediné co jsem zde v poslední době pochytil je 5-7-5:))) Haiku nehaiku, má to nápad a to je hlavní....

MeTB
14. 12. 2003
Dát tip
Nelibi se mi *zamrzlou cestou dni*, dalsi dva radky jsou dobre a vyvolavaji ve mne obrazy, ktere vsak bohuzel ten prvni *zpetne rozbiji*, protoze si ho neumim rychle a jednoduse predstavit. Coz je skoda. Tom

StvN
14. 12. 2003
Dát tip
Na haiku je to možná složitá formulace. Mě tak sice nepřijde, ale asi je.

maia
14. 12. 2003
Dát tip
Len posledny riadok je fajn. :-)

StvN
14. 12. 2003
Dát tip
Tak teď už jen ten poslední.

studanka
14. 12. 2003
Dát tip
pěkné...*

Andulka
13. 12. 2003
Dát tip
ta je jak obrazek...:-)*

Vinki
12. 12. 2003
Dát tip
nevim proc, ale prici se mi tipovat haiku... snad kvuli (mozna) zdanlive jednoduchosti, takze aspon slovne:). dobry :)

Seregil
12. 12. 2003
Dát tip
Fajné... avi...

Jeheheman
12. 12. 2003
Dát tip
*proč netipovat haiku...

(závorka)
12. 12. 2003
Dát tip
jo, (líbí) T

j_i_r_i_k
12. 12. 2003
Dát tip
krásné...

Helenice
12. 12. 2003
Dát tip
Pěkné haiku.*

Bobísek
12. 12. 2003
Dát tip
*

REDH0T
12. 12. 2003
Dát tip
V neděli mi umřelo kotě. Mělo 5 měsíců. Nějak mi to ta nálada znova vrátila. Je pěkná...

Dero
12. 12. 2003
Dát tip
Já problémy s tipováním haiku tedy nemám ... zvláště kvalitních. :o) ***

Tohle mě ... překvapilo. Haiku mi nic neříká - tedy alespoň ta forma, kterou nemám zmáknutou, ale...ta slova ano...!*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru