Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVzkaz
15. 12. 2003
17
14
9885
Autor
Diana
Proud času zavál nás
do různých světa stran....
Posílám v lahvi vzkaz
přes mrtvý oceán
Tvůj koráb ztroskotal,
žiješ jak v zákopech....
srdce však vidí dál:
zlu dojde brzy dech
a čerstvý vítr hrou
nadzvedne plachty spící
snad zítra nad vodou
už spatříš holubici.
14 názorů
Holubí poště odzvonili,
motory si to vrní v dál...
kdo věnoval by psaní chvíli,
znaveným ptáčkům zrní dal?
Posílej nadále milé vzkazy,
casteji, casteji, stále více,
s pouzdérkem na nozce at si to razí
ke mne zas dalsí holubice.
(Apropos – líbí se kazdému holubu,
„rozlétat“ messages pro Lubu.)
Preji ti hezký den, Diano :-)
Květoň Zahájský
09. 01. 2009
Dokáži si pod tím představit úpadek českého jazyka v 18. století kdy kralovala němčina. To také každý český koráb vzal svůj útes a přec trvalo dlouho, než si mezi těmi skalisky našli všichni tu správnou cestu a vítr zvedl plachty spící.
Nalezl, ale neuvěřil, bohužel. Zůstal zatrpklý: "Svět je zlý a lidé zrádní. Všichni."
Mau: Armand to poznal, je tam hodně symbolů. Tak jen ta holubice například naráží na biblický příběh o potopě. Spatřením holubice se zelenou ratolestí v zobáčku skončila tato všelidská tragedie. Znamenalo to, že voda opadává a Noemova archa má kde přistát, že je konec smrti a začíná život.
Tenhle typ básniček většinou někde dřív nebo později zaskřípe - ale Vzkaz je bílá vrána - moc povedená vrána *
A v tu chvíli jakoby zavál vítr od západu. nesl v sobě cosi slaného a vzdálené teskné kvílení racků...
Tak adresát je posedlý zlem? Tak to se na něj raději vykašli. Radím ti dobře. Když je někdo jednou zlý, tak bude vždycky. Když je někdo sobecký, bude vždycky... Nestojí za to. Ale jsou tu jistě lepší... třeba pan Kolega? :-) Kdepak, ten je ještě horší. Sice neumí být zlej, ale zase přehání své vtípky. Hanba MU!
Ale Kolego, adresát není zlý, ani sobecký! Sužuje ho vnější zlo. A propos, každý umíme být zlý.
nádherná... mimojiné díky schopnosti udržet báseň na uzdě a nenechat ji spadnout do "černých vod", přestože ona celou dobu "jde" po jejich hladině.
Jednoduchá, prostá a přitom se silným sdělením a ostrými (symbolickými) obrazy.
*
Don´t_worry
16. 12. 2003
a čerstvý vítr hrou
nadzvedne plachty spící
snad zítra nad vodou
už spatříš holubici.
Ta poslední sloka je úžasnější, než ty předešlé...ale celkově je to moc povedené. Dávám tip, upřímně...
To mi tak nějak i došlo, ale neznamená to snad, že to nemohu číst a kritizovat?
misto mrtvy ocena...bych dala ocen zivy, modry..nebo nejaky jiny...:-)..jinak to bylo docela fajn..:-)