Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seStarý dům
05. 06. 2004
20
5
11782
Autor
sk8ergirl
V okně pavučina
Hoří od svíce
Zapomenuté střevíce
Zalévají zbytky vína
Starý dům bez květin
Hostí mrtvé životy
Občas mihne se stín
Prostý znak temnoty
Dosáhne vždycky toho svého
vlastní všechny tajné zbraně
Dnes zas poručí si: "Na ně!"
Nehraj si, je pátek třináctého...
5 názorů
Richard Hrob
16. 04. 2012
Hele, tohle má šmrnc.
Dost Ti tam ujíždí melodie, ale to se stává i těm nejlepším (no dobře, těm nejlepším se to nestává, ale dobře to zní, když se to řekne - ne ;-)??).
Poetika, dekadence, nápad, i rytmický zpracování (úplně slyším, jak nějakej buben potaženej černou látkou udává těm slovům zvuk) - ales cuzamn.
Plus pro mě to má ještě jeden efekt - ale to je možná jen inside asociace - má to bejt nějaká volná paralela a vyjádření k pátku 13.10. 1307 ??
Ale i kdyby ne, já ji tam vidím, a je to výborný...
Za tip, slečno ;).
To ne... jen kupení slovních spojení, která se rýmují a drží se nějakého matného obrazu, který se rozplývá do banálního nicneříkajícho sdělení... přestože vázaný verš je základ veškerého písemnictví tobě vyloženě nesvědčí:))) neztrácej s tím čas... vyzkoušela jsi si to, získalas zkušenosti ale fofrem někam dál:) viz. třeba "o ní" nebo něco s tou děvkou...
Terpsichore
29. 11. 2004
formálně jako u Zamilovaných, osmý řádek je vůl jako kůň ;o))))
Máš lepčí
m.
Co ty tady děláš, já řekla poslední čytři :o))...ses nějako rozjel :-)
Já teď budu za slušnu holčičku, a tuhle debatu ukončím dřív, než se dostaneme někam, kam vůbec nechcem ;-)
a2a2a: Díky, ale mně kritika nevadí, naopak sem za ní ráda, protože pokud si ji vezmu aspoň zčásti k srdci, tak mě může v psaní posunout zase o kousek dál...
Cannisha: To bych se taky měla naučit...ale pro mě je to stejnej den jako jiné...
KK112: Děkuju :-)
Lee: S rýmy celkově mám problémy...
a2a2a: To je docela zajímavá myšlenka, to by mě asi nenapadlo...příště budu muset zabrzdit dřív :-)...děkuju za kritiku
skleri, moc na mně nedej, občas se mi stává, že jsem nepochopil a to může být klidně i tento případ, teď když jsem to četl znovu, tak až na poslední dva řádky, kde vidím to větší odlehčení je to moc pěkné
Tady se mi zdá, že jde o dvě kvalitativně odlišné části básně. Kdyby to skončilo mrtvými životy, líbilo by se mi to hodně. Také stín jako symbol temntoty je výstižný nápad, ale pak to přechází do téměř vtipkování, příliš velkého odlehčení, které ani významově nemá příliš společného s úvodní části, za kterou bych já dal určitě tip.
text celkově mi přijde zbytečně svázaný, příliš prvoplánově narvanej do rýmů, škoda... jinak myšlenka dobrá i když ne novátorská... jako popis jisté opuštěné pochnmurnosti je to fajn, závěrečná věta vyhodila z melodiky
Řízek_avíz
03. 08. 2004
předem děkuju za tvůj čas nad mými dílky..
Tahle je vážně dobrá, výborná, bohužel dnes nemám moc času, klikla jsem na tohle dílko, protože se mi líbil už název, po přečtení musim říct, že celý je to ještě lepší. Už se těšim až budu mít víc času, abych toho přelouskala víc..
T
Kratas: :-)...děkuju, si milej...ach jo, já nikdy nevím, co na to říct, když o mně někdo řekne něco hezkýho :o) (smajlík s červenáním nejni :-) )
Zolo: Ale nové směřování...byl to eště se "Zamilovaní" takový experiment...nu, vypadá to, jak vypadá...
Alíša: Doporučuju Ti, abys to nedělala :o)...ona ta díla nejsou jako tohle...snad až na již zmiňované "Zamilovaní" sou napsaná úplně jiným stylem, se kterým sem si nedala moc práce...to já Tě jen upozorňuju, aby sis pak nezkazila iluze :o)....každopádně přeju příjemné čtení...a neboj, eště na Tě mrknu, vždyť sem nepřečetla ani půlku z toho, cos napsala...
Jo a eště prosímtě, když mi napíšeš kritiku, tak nemusíš už posílat avízko, ono se to zobrazí jako nová kritika a to stačí :-)
Kratas: Fakt? Zajímavý...a docela závidím :o)...pro mě je to stejný den jako všechny jiné...jo a když si tu tak říkáte, jak bylo koho fajn vidět...tak i Tebe bylo fajn vidět, i když nevím, estli si mě vůbec zaregistroval...
machal: Třeba se někdy vrátíš a přijdeš na to...pak ale nezapomeň dát vědět...
sk8ergirl: Víš já se narodil 13tého, bohužel ne v pátek, ale v tyhle dny mě velice často potkávají hezké a příjemné věci a tak se na ně moooc těším.
Myslíš, že jsem Tě nezaregistroval? Ale to víš, že jsem zaregistroval a to hned od počátku. I když, pravda přišel jsem a říkám, panečku tak tady nikoho neznám. Rychle jsem odběhl k Bebitce a šeptám ji. Ukazuj prstíkem a říkej mi potichu kdo je kdo. Jo a můžeš začít u té hezké usměvavé blondýnky. ;-)
sk8ergirl: Pátek třináctého je můj šťastný den. t*
Noe1: Jo bylo fajn Tě vidět ;-)
Četl jsem to několikrát a přemýšlel co mi tam nesedí, ale nakonec sem se s tím smířil a bey to jako dobrý celek - Tip
Azathe: No, zas tak hrozný mi to nepřijde (oproti jinejm mejm věcem), ale jak už sem kdesi řekla, s rytmusem mám problémy...Jinak, kdybych to napsala tak jako ty, tak se mi docela ztratěj někajý rýmy a občas, řekla bych, i myšlenka...ale díky moc za kritiku :-)
Rose_Madder: Děkuju...už sem tu tuším říkala, že sama s koncem nejsem moc spokojená, teda hlavně teď po čase, když to čtu a tak...no ale měnit nebudu :-)
Noe1: Díkes...nápodobně :o)...teďka aspoň vidím obličej a ne jenom nick...
Chjo...jaktože Ti furt ulítává rytmus? A co melodie? Copak to neslyšíš??
---------
V okně pavučina
Hořící od svíce
Přes rudé střevíce
Přetéká víno...
Tajná místnost, bílé stěny
Hostí mrtvé životy
Divné zvuky, v hlavě stíny
Jak prostý to znak temnoty!
Odpočítej: jedna, dvě
Než nastane zmatek,
Než temná chvíle nadejde.
Je třináctého,
Pátek…
No stejně je to kravina, promiň... :o(
sleeping_beauty: Jo, nad tímhle sem docela hodně uvažovala, jak to skomolit a tímhle sem chtěla tak trochu podtrhnout atmosféru...
Bacil: Mně taky :-P
Navždy_Tvůj
24. 06. 2004
ajlla: :-)
Navždy_Tvůj: Vážně?Já tam teda určitej rým i vidím, ale teda přesně nevím, jak si to myslel...
Vůbec nezapůsobila - asi jako dosmorphia, ale jediné, co bych vyzvedl já, tak - poslední veršík :-)
Print: Díky :-)
rebecca13: ee?Teď jsem teda nějak mimo...
TvůjMéďa: Popřemýšlím o tom a uvidíme, co se dá dělat.Díky za připomínku.
dismorphia: Jo, na to jsem taky pyšná :-)
Seregil: Díky :-)...asi se do toho klubíku budu muset taky někdy mrknout..-
jo dobrý, taková hra...
jen bych dal spíš: (jen) občas se mihne stín
lepší rytmicky
aspoň myslim