Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNejrychlejší vopice ve vesmíru
21. 07. 2004
15
7
13109
Autor
Kolouch
Rychlostí světla
Žofka se setla
7 názorů
Night King
12. 07. 2019Mě se tahle verze líbí a pochopil jsem ji hned, protože jsem se párkrát v životě taky pěkně sťal jak zákon káže a komu se to nelíbí, mám tady spisovnou verzi pro knihomoly...
Světelnou rychlostí
opičky chlastají.
sepotvkorunachstromu
28. 05. 2011aleš-novák
11. 07. 2008podezdívka
25. 07. 2005
Nalej mi kampári, budu HNED na máry. :-))
Nebo na cáry.
Nebo na mraky.
Ty taky? :-))))
:)) Já jsem snad kampári nikdy nepil, tak nemužu říct, jestli bych z něj byl na cáry máry.
Slůůůníčko
21. 11. 2004
Parricida: Konzultoval jsem to se 3 korektory a nezávilse na sobě se shodli, že to sice není spisovně nicméně, že to použít ve významu jde (samozřejmě v závislosti na okolním textu). Tak jsem se tedy rozhodl to použít. Mimochodem, znáš slovo vopice :-)?
moje spolužačka se jmenovala Žofie... :)) a pani co jsme si měli na bohemistiku ji vytrvale oslovovala Sofie... jinak dobrá blbůsť
Jo, fakt jsem to slovo hájil. S tím, že pokud bych chtěl bejt spisovnej (jenže má cenu usilovat o spisovný zakončení u slova, kerý samo spisovný není), pak sťala/setnula. Ale že pokud je jazykový okolí obecně český, pak na to netřeba hledět. Takhle se skutečně leckde mluví.
Kdyby něco, beru to na sebe ;)
Jasně, odkud si (totiž... u nás by si toho nikdo ani nevšimnul... u nsá by se něřeklo ani nevšimnul... ale jenom nevšim... my ten kmen nemáme rádi... my to nu polykáme :)))
No... jak jsem to Kolouchovi řek, ve vobecný češtině to klidně bejt může. A já mám rád všechny češtiny :-)))
Snad kromě novinářský&politický&právnický... a některejch obzvlášť hnusnejch idiolektů. Čiže trvám na tom, že to není proti češtině, ale proti spisovný češtině. A jakej kód si autor volí... to je jeho věc.
Plus to, že ve spisovném textu je samo slovo setnou/stít se... trochu jako pěstka na oko, alebo — je nespisovné.
I když specielně v pointě se "dovoluje" ledacos.
A sorry, pane Kolouch, že se tu rozkecávám... ale mám tak trochu potřebu hájit sebe, korektorstvo obecně... a nakonec i básničku.
pan Navážeč: To je v pohodě, jsem naopak rád. Já jsem si myslel, že na to budou různý názory a tak jsem dotaz na vhodnost "setla se" poslal všem právě přihlášeným korektorům. Dostal jsem tři víceméně podobný odpovědi (ještě k tomu shodný s tím, co jsem si o tom myslel já) a tak jsem to použil. Kdyby se korektoři neshodli, tak bych zveřejnění týhle drobnůstky zvažoval a pídil se po dalších názorech.
malej_blazen
21. 07. 2004Učedník_velkého_mistra
21. 07. 2004
Učedník_vm: Nic hlubokého v tom prosím nehledej (to já ani neumím). Napadly mě dvě opice s dvojslabičným jménem: Žofka a Judy. A s Judy mi to přišlo ještě trochu slabší.
A kdybys vůbec netušil, tak
Jsem trouba a neumím pořádně udělat v odkazu jednu uvozovku. Tak ještě jednou.
Učedník_vm: Nic hlubokého v tom prosím nehledej (to já ani neumím). Napadly mě dvě opice s dvojslabičným jménem: Žofka a Judy. A s Judy mi to přišlo ještě trochu slabší.
A kdybys vůbec netušil, tak Učedník_vm: Nic hlubokého v tom prosím nehledej (to já ani neumím). Napadly mě dvě opice s dvojslabičným jménem: Žofka a Judy. A s Judy mi to přišlo ještě trochu slabší.
A kdybys vůbec netušil, tak více o Žofce
Vídím, že mi dnes není souzeno udělat něco pořádně, ach jo. Mělo to tom být jen jednou, samo (ctrl+V, ctrl+V).
Zofku zna snad kazdej a jelikoz vime, ze je to hodny zvize, i tej rychlosti bych verila :o)