Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMelancholie večera
16. 08. 2004
15
1
7036
Autor
synáček
Z okna je vidět
jak se večer
blíží
U dveří
nezazvoní
půjde rovnou dál
Nikdo
jej nepozval
přesto
na čestné místo
usadí se
na jeho počest zažehnou se svíce
pak s sebou
odnese
si
co nám dnešek dal
1 názor
nebo co nám dnešek dal..... někdy dává, jindy bere, s každým druhým se hned pere.....dnešek, nebo život(?) je to jedno, jsou to příbuzní :)
Taková melancholie na člověka padá, když se cítí smutnokrásně, dnešní stíny zaplaší svící a nebojí se zítřka - protože ten nebere, ale přináší.
Tip
nádherně řečeno... skvostná..........
na jeho počest zažehnou se svíce.. je krásná melodická..
:o) děkuji a Ti moc .. tip
:-) nie je to snaha zmeniť, čo si napísal, lebo je to krásne
a tuším, že mi rozumieš, ...je to môj pokus napísať Ti napríklad i to, že život berie i dáva, celkom naraz - jediným dejom - a že Ty máš naraz dôvod nielen na smútok (či melanchóliu), ale iste i na radosť...už len tým, že vidím, ako Ťa vnímajú iní a čo pre nich znamenáš (no veď aj ja sa teším, že si tu a píšeš, vyjadruješ svoje myšlienky a pocity)
a je to tiež aj poďakovanie
Zvedavec: Má drahá... máš ve všem pravdu...až (právě) na ten "Čas"... tam je nám (pouze) ubíráno... a proto... odejde-li večer... je z dnešního dne již... včera...
Petře, to je moc krásně vyjádřené....
taková tichá melancholie večera, úplně ji cítím, přichází jakoby po špičkách, když sluníčko mizí za obzorem a červánky tmavnou...
Je nádherná a já děkuji a na dobrou noc dávám velký TIP
"pak s sebou
odnese
si
co nám dnešek vzal"
keď čítam Tvoje básne a reakcie na ne - sú nadšené, vidno, že svojich čitateľov (ľudí, ktorí Ťa majú radi, a nie je ich málo) oslovuješ, tak mala by som chuť tento koniec (iba z môjho pohľadu) trochu prerobiť:
pak na stul
polozi
to,
co nám dnesek dal
písať po česky neviem, takže sa ospravedlňujem, ten koniec mi pripadal až príliš bolestný a voči životu prísny.
Je však (myslím na Tvoje prevedenie) veľmi pekná *
kouzelná_květinka
16. 08. 2004
zvedavec: Mluvíme o melancholii... a tam bych si těžko dokázal představit radost z obdarování... ale rozumím Ti... nicméně poezie není matematika... a není tam (za každou cenu) vždy "má dáti" i "dal"... a tato báseň ani o bilancování není... to provádím si sám... k tomu večer nepotřebuji... Je to o "čase"... který nám každým večerem mizí do propadliště "dějin"... Když večer přichází ... tak pouze noc je mladá... ne však den... ten odnáší si právě večer s sebou... Nový zas den, Ti (v tomto smyslu) může dát jen (další) ráno...
Jinak ale za vše, co tu píšeš... děkuji... i za Tip.
andromeda: Moc rád Tě opět vidím... a za Tip děkuji...
kouzelná květinka: Proč se vždy usmívám... jakmile čtu Tebe...(?) i za to Ti ale děkuji... za všechno…
dadik: Díky, žes tu byla…
na jeho počest zažehnou se svíce
pak s sebou
odnese
si
co nám dnešek vzal
je to krásně napsané...
t
lehké, jednoduché a přece krásné....
jsem rád, že tu jsi...potěšil jsi mě...
TIP
měj se fajn
m.
gabio: Rád jsem Tě opět viděl... děkuji za milá slova i Tip... přeji (nadále) krásné prázdniny...
Pokusák: Díky za obojí...
Craerasy: Krabičku...? Ty žertuješ...! Tipy pro mne taháš jistě tak maximálně z náprstku...!
Nicméně, nechej to tak, Crae... (Ty víš, že žertuji)...a buď, prosím, dál (stejně přísným) barometrem mé radosti...
Maxima Gali: Děkuji... velmi si toho vážím...
Waawe: Potěšit někoho je vzácný dar...nejen pro jednoho... ale vždy pro oba...Děkuji za krásná slova... i za Tip... (Jsem rád... že tu mohu být...)