Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKoně-znak svobody a krásy
Výběr: vesuvanka
12. 10. 2004
7
0
2229
Autor
Romq
Krajinou běží stádo koní,
trávu pod kopyty drtí.
Vzduchem jejich pot voní,
hřívy se rychlostí vrtí.
Hlína létá kolem jejich těl.
A prach se zvířil ve velký mrak.
Žít mezi nimi moc bych chtěl.
Ano!Slyšíš dobře.Je to tak.
Mít jejich volnost,klid a mír.
Mít jejich rychlost,svět a krásu.
Místo toho jím teď sýr
a hledím dlouze do atlasu.
Ano.Tady bych chtěl žít.
Pišta_Hufnágl
22. 03. 2006
mělo tam být samozřejmě zdivočelý - divoký v podstatě neexistujou, užitkový kůň jak ho povětšinou vnímáme, je výsledek lidské práce... a navíc, ve střední Asii je tuhá zima... a oproti plechovejm konzervám mají koně tu výhodu, že vás dopraví až k místu konzumace :o)
Pišta_Hufnágl
21. 03. 2006
Divoký kůň, tedy přesněji equus caballus narozený a vyrostlý v divočině dál od lidí k sobě nenechá přiblížit člověka na víc než tři až deset metrů. Pak zdrhne, nebo nemá-li kam, kouše a kope.
andromeda - koním to zas tak fuk není - voni rádi závodí i mezi sebou, zvlášť hřebci, ale i kobyly mezi sebou... a nebýt toho pána tvorstva a koňského zajetí, nebyly by koně skoro vůbec, a ti co by vůbec byli, by měli k té kráse dnešních plemen daleko - jen se podívej na původní Tarpany, Převaláky - žádní pohlední krasavci to teda nejsou a urostlí už vůbec ne - aspoň ve srovnání s lidmi vyšlechtěnými plemeny.
svoboda a volnost? :o) a taky přerostlý kopyta, rozštěpy, nemoci, infekce, vysoká úmrtnost... neléčená poranění..
a víš jak nekovaný koně bolí do kopyt, když ho ženeš zmrzlou oranicí nebo po šutrech?
No jo holky :o) Zkuste u nich chvíli pracovat, z některých snů a mýtů rázem vystřízlivíte... ale ten pocit cválajících pěti, sedmi metráků pod sebou je úchvatný, to jo... taky si pamatuju první dotek koňského čumáku na své dětské dlani a líci. :o).. to už je dávno
Miroslawek
15. 10. 2004
Mně se to opravdu líbí. Koně miluju a závidím jim(zvlášť divokým), když mohou volně letět po pastvinách a loukách jako ptáci..jsou to jedni z nejušlechtilejších zvířat. Vystihl si to sqěle. TIP
Dekuji vam vsem.A i za tvrdou kritiku.Ta nejvic pouci.
Ale kdyz si to zhrnu tak se vam to libilo.Mam kone rad ale v zjeti s nima moc ve styku nejsu.Ale pral bych vam ten zazitek,kdyz jsem v Bulharsku hladil opravdove divoke kone.Vim ze uz se k nim nevratim.
A proto tato basen.
malej_blazen
14. 10. 2004
Stevenson
mě báseň zaujala především obsahem a pak zajímavým kontrastem snění a reality "místo toho jím teď sýr a hledím dlouze do atlasu" - realita je zřejmě záměrně takto nepoeticky popsaná a dodává dílku určitou atmosféru...
kone jsou krásní.....ale bohuzel vsichni volne v prírode nezijí, "pán tvorstva Clovek" je drzí v zajetí a nutí jeste závodit -viz Velká pardubická.....dívala jsem se na to a bylo mi tech konu líto - urcite jim je jedno, jestli budou první, nebo ne...já vím, ze se o ne dobre starají a mají je rádi, ale chybí jim svoboda a volnost..
Mne fascinují kockovité selmy - hlavne tygr a lev....jsou nádherní, divocí a nespoutaní /ty v zoologických zahradách lituju/-tip
Petr_Fonvald
12. 10. 2004
Vyvolává krásné obrazy... a ještě "a hledím dlouze do atlasu. Ano. Tady bych chtěl žít".... Je krásná, moc mě zaujala..... Tip a ještě V
Petr_Fonvald - moc hezky jsi to napsal
achjo, koně jsem nikdy nemusel, nevím proč, ..nic mi neudělaly
Tzn. jsem zaujatý. Ale konec s atlasem je fajný, cestování prstem po mapě mě zase opravdu baví:o)
Hi brother, i´m back,but all in new. so good, i´d like to be tlike your horses free and bautiful, wait a minute i´m a horse!
líbí, sice to není ouplně přesně to, co tu obvykle vyhledávám, ale jo, dám ho *
mě docela překvapilo, že jsi spojil "volnost, klid a mír" se sýrem v jedné sloce :o))
ten název se mi moc nelíbí, takhle bych si představila spíš nějaký nadpis kapitoly v odborné literatuře "něco - stručná charakteristika"
neumím si představit, že by se hříva vrtěla :)
celkově nic moc