Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O smutku

Výběr: Elyn, sidonia
02. 11. 2004
9
0
1330
Autor
MeTB

...otázka zněla: \"A co vy děláte, když na vás dolehne smutek?\" (ptá se mladý muž starého rybáře)

?Zajedu do vesnice, najdu si tam ženu a přitisknu se k ní. Znám jednu, která je něžná a má mě ráda. Když je mi smutno, zavolám si ji a lehneme si vedle sebe. Má měkké a hebké tělo, teplou kůži? Najednou pocítím na prsou palčivou bolest. Poděkuju bohu a usnu. Když se nešťastnou náhodou v noci probudím a najdu ji, jak spí po mém boku, smutek, který ve mně je, už nedokáže nic zahnat.?

 

Mua he chieu thang dung / Na vertikále léta


ještě najít čtvrtýho a....

katugiro
10. 11. 2004
Dát tip
chybí mu tuhá diastolice :)

MeTB
10. 11. 2004
Dát tip
Ale prosím Tě, na to už jsou dneska léky, medicíná cválá vpřed mílovými cvály (a my vlajeme se syslem někde vzadu)... :-)

MeTB
09. 11. 2004
Dát tip
Nutné, hutné, chutné a ukrutné - Sysel kysel, chudák visel. Vědění je obsah kruhu, vědění o nevědění je obvod kruhu a nevědění věechno to okolo, tohle ve svém věku vím. :-) Die Vogelein schweigen im Walde, warte nur balde, ruhest du auch... to vím taky. (budeme si říkat cizí poříkadla? :-) )

katugiro
09. 11. 2004
Dát tip
chybí Ti tam pí, u toho kruhu a to je to nejdůležitější

MeTB
09. 11. 2004
Dát tip
Jistě, pí je vůbec důležité písmeno. Malí Angličánci by bez něho měli problémy s říkáním si o chození na toaletu. :-) Je vlastně sysel šťastný? Má boubelaté tváře, ráno popadne zuby, jde žvýkat rostliny, za ženu má syslici, děti syslátka, systolicky bude asi v pohodě, chybí ono mu něco?

MeTB
08. 11. 2004
Dát tip
Je lepší blábolit nebo říkat nesmysle? :-)

katugiro
08. 11. 2004
Dát tip
Já bych řekl, že to první druhé, sysle. :)

MeTB
08. 11. 2004
Dát tip
První nesysel je lepší než druhý sysel, smutný a mrtvý. :-)

katugiro
08. 11. 2004
Dát tip
Mrtvý sysel, to je smutné, jsem až kysel, je to nutné? every battle has its glory and its consequence to bys mohl ve svém věku vědět :)

katugiro
07. 11. 2004
Dát tip
Je lepší být smutný a zdravý, nebo šťastný a mrtvý? :)

MeTB
07. 11. 2004
Dát tip
Je lepší být šťastný a zdravý. A když ne tohle, tak určitě smutný a zdravý (než smutný a dost možná mrtvý, jako ten rybář v baru). :-)

katugiro
07. 11. 2004
Dát tip
Je lepší být šťastný a smutný, nebo zdravý a mrtvý? :)

MeTB
06. 11. 2004
Dát tip
Pozorovateli: Neboj, tímhle mě vážně neurazíš. :-) katugiro: Ten první pak během let nemá problémy s játry a slinivkou a pamatuje si, co dělal. Taky se nebude tu noc prát v baru a pravděpodobně ho ani nikdo nezmlátí. Takže sice bude smutný, ale celý a zdravý; což se o tom druhém dost možná říct nedá. :-)

pozorovatel
05. 11. 2004
Dát tip
Jsem spokojený:))) Koukám, že i Elyn se vrátila... chválím. Ehm, ostatně ani zlatý výběr by nebyl od věci:)))) ...ne že bych vás nutil...:))))

Dero
05. 11. 2004
Dát tip
Dal bych výběr, kdyby ten citát vymyslel sám autor ... ehm ... a pak sám sebe citoval. :o) Zprostředkování hodnotím tipem a povděkem. :o)

pozorovatel
05. 11. 2004
Dát tip
Pro mě je vlastně jedno, kdo to řekl. Pro mě je důležité, že si to někdo uvědomil. Tohle je jeden z nejlepších citátů a dokonce citát, který vůbec neznám. Jestli by nějaký citát měl být v zlatém výběru, pak právě tento. Zlatý výběr chápu jako upozornění na cosi výjimečného, kvalitního, moudrého,... Na autorovi mi skoro nezáleží.

Dero
05. 11. 2004
Dát tip
Pravdou je, že je to výjimečný kousek ... ještě jsem si sám pro sebe neujasnil, jak hodnotit zprostředkovaná díla. U poezie a prózy to je jasné. :o) Ale u citátů, potažmo aforismů ... nevím.

pozorovatel
05. 11. 2004
Dát tip
Chápu. Já taky ještě teď moc nevím. I když já ostatně nejsem redaktorem a tak to mám snazší. Hele, tady je tolik blbostí s výběrem, že tenhle kousek si to jasně zaslouží. Jak u citátů, tak u aforismů kritizuju jen dílo bez ohledu čí je.

MeTB
05. 11. 2004
Dát tip
Zlatý výběr sem, zlatý výběr tam, nerad bych někoho z redaktorů urazil, ale výběr pro mě nemá hodnotu. Je příliš subjektivní, já se (když už tedy něčím) řídím tipy, tam už trochu působí statistika - a i u těch si často říkám, proč jich to jen má tolik, když mi to přijde jen (lehce nad)průměrné. (i když bych se divit neměl, viz pan Gauss a jeho zvonová křivka) Kdybych ten citát vymyslel já sám, neměl by takovou hodnotu. Takhle ho říká filmová postava, někdo, kdo není. Ale nebudu do tohohle zabíhat hloubš, pardon. Každopádně diskutujte, debatujte. jen houšť! :-) Tom

pozorovatel
05. 11. 2004
Dát tip
Tu křivku znám - blbý ale fakt. (Teď tě možná urazim:))) Případný zlatý výběr by se tě vůbec netýkal (leda tak ti přilákal čtenáře, pár) a taky jsem ho nemyslel jako odměnění tě, ocenění,.... Zlatý výběr by upozornil na tvůj citát, myšlenku, zpracování. Toť vše a ty jsi jen uvědomělý zprostředkovatel. Důležitý je ten citát a vše okolo je už vedlejší, nepodstatné. Jsem člověk nepřející, ale v téhle situaci citátu výběr přeji. (avi s prominutím Derovi)

katugiro
05. 11. 2004
Dát tip
tak já jdu diskutovat... Rybářovi je smutno, tak jde za ženskou a pak je mu ještě hůř. Hm. Jiný rybář se jde opít a dopadne stejně. Co z toho? :)

Klub.

sidonia
04. 11. 2004
Dát tip
nádherný *t+v

Perchta
03. 11. 2004
Dát tip
a na jazyku má ten smutek sladkohořkou chuť... *

pozorovatel
03. 11. 2004
Dát tip
Výborný citát. *! To je snad poprvé, co bych u citátu rád viděl výběr.

gabio
03. 11. 2004
Dát tip
tak tohle je parádní věc... t

Elyn
02. 11. 2004
Dát tip
... díky za ten citát...

Elyn
02. 11. 2004
Dát tip
...

Fouckault
02. 11. 2004
Dát tip

StvN
02. 11. 2004
Dát tip
I ty jeden romantiku.

headless24
02. 11. 2004
Dát tip
Pěkné. Smutné. Pravdivé.

Andulka
02. 11. 2004
Dát tip
Ty taky???? jinak je to moc hezky vybrany citat. Dik...:-)*

Dero
02. 11. 2004
Dát tip
Moc pěkné. *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru