Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOdmítáš mne...
08. 11. 2000
21
0
9614
Autor
Carodej
Odmítáš mne...
každým krokem
každou nocí
jsem svým sokem
bez pomoci
mařím časem
u tvých dveří
za Tvým hlasem
znovu běžím
jako pejsek
vrtím chvostem
no tak směj se
prosím po sté
ve Tvém stínu
skláním hlavu
hledám vinu
už v tom plavu
v Tobě tonu
v mozku duní
stovky zvonů
Novoluní
skládám básně
po Tvém boku
je mi krásně
každou sloku
končím známě...
...odmítáš mne.
Občas narazím na něco co mě překvapí - Carodej je tomu skvělým důkazem
*!*
*********))))))Staci a rytmus me taky sedi takze souhlasim s Maringoldem, me se to neslo bytem samo)))
Marigolde, pojď a vypij se mnou číš, hrdě jsi bojoval za mé barvy a o Tvém vítězství pochyb není.
I ty, _JiKo_ jsi bojoval čestně a statečně a tudíž vezmi pohár a zavdejme si bratři ve jménu poezie, která nás všechny v jednom jméně spojuje....
J.
Má Paní, přijímám s nadšením v srdci a pokorou v duši, opojen vědomím, že jste četla mou báseň znovu a znovu. Být hostem ve vašem domě jest neskonalou ctí pro ubohého potulného básníka, který alespoň na chvíli ocitl se v blízkosti třpytu Vašich očí, a tento pohled na věky si uchová či dotud alespoň, dokud jeho prostořeká hlava na jeho krku seděti bude.....
Díky vám všem přátelé, co jste mne svou pozorností poctili. Díky.
P.S. - Slavil jsem Martina v moravském sklííípku...... :o)
_JiKo_: Tak tohle dělá chlapa. To se cení. Teď jsi se zachoval mužně na literárním poli a smekám já tobě...
S Úctou
Marigold
A prý že Mácha byl génius...:-)
Několika obrazy se vyjádřit o něčem, co by druhý popisoval roky, a ještě takhle, tomu říkám Báseň...Děkuju
Čaroději, vítám Tě u svých dveří.
Byl jsi přijat do prostor vonné zahrady mezi planými šípkovými růžemi s výhledem na prastarou kamennou kašnu - oblíbené to místo slavíků - kde ráda přijímám v časném popoledni krátká poselství ohlášených hostů. Též míchaný nápoj pro zjasnění mysli nám byl podán na můj pokyn a přinesen na podnosu z ušlechtilého stříbra. Tvou báseň znova si nechám předčítat již v dobrém rozpoložení, což zajisté neuniklo Tvým smyslům.
PS. Ta volba byla malá, lehce prohlédnutelná a trochu lstivá zkouška.
"Být sokem bez pomoci a mařit čas, hledat vinu v mém byť imaginárním stínu..." spatřuji v těch slovech dobré znamení a tak dál prohlížím všechny Tvé básnické obrazy znova...
A přijímám báseň jako se přijímají dárky, načež vyhlašuji příměří. Máš mě udobřenou, ale měj se na pozoru... :o)
Obrazy herců v dálce mizí,hra je dohraná a pravidla jsou dána...
Astalavista
11. 11. 2000
Milý Jiko, má za to, že většina normálně mluvících Čechů (mezi něž se řekněme s jistou nadsázkou počítám) vyslovuje předložku "v" spolu s první slabikou slova (alespoň, co se tohoto konkrétního případu týče..). Rytmus básně není totiž určován tím, jak je báseň graficky zaznamenána, ale tím jak zní, to znamená, jakou má hudebnost při přednesu. Tomuto faktu se nevyhneme ani za předpokladu, že báseň není čtená nahlas. Její hudebnost (při soukromém čtení totiž působí v rámci vokalizace, kdy si čtenář báseň jakoby v duchu čte). Ovšem i v tomto případě je jazyk používán konvenčně, tudíž si čtenář vokalizuje nerytmyckou předložku spolu s první slabikou...
S úctou
Já.
_JiKo_:
Milý počtáři....
vmo-zku-du-ní
no-vo-lu-ní
Se mi zdá docela v pořádku, o obrazu se bavit nebudu, ale rytmus mi namátkově zrovna tady připadá v pořádku až moc. Nevím, co by jsi chtěl víc...
S Úctou
Já.
JeckyllHydova
10. 11. 2000
Marigolde pakliže vmozku je jedno slovo ... to co ukazuješ je dohnání rytmu přednesem
Taky s úctou taky Já
Dorá tedy, povstaň již z prachu, však varuji Tě v dobrém, nic neočekávej, rytíři v černém.
Budiž Ti odpovědí jediná věta: Volíš mé odpuštění nebo Tvá duše napůl zhýralá touží po dalším z tzv. dobových "tipů" ?
dveří/běží jen příklad to je rým?
Jinak rytmus perfektní není, nepočítal sem to všude ale namátkou (v mozku duní
/Novoluní) Co se týče struktury básně jde o posloupnost různých obrazů za účelem rýmovat se.
Nechápu za co ty tipy. Já ho neudělím.
J - Volím Tvou přízeň, o královno!
_JiKo_ - mám obavu, že ses tak zakoukal do technického zkoumání, že jsi nic nepochopil. Nehodlám obhajovat, proč tomu kdo dal tip, ale co si obhajuji, je nařčení z toho, že se jedná o posloupnost různých obrazů za účelem rýmovat se. To mne fakt uráží. Kdyby ses na tu báseň podíval z jiného úhlu, zjistil bys třeba zvláštní vzájemnou provázanost (myslím významovou) veršů - jiný význam první s druhým, a jiný druhý s třetím.
to je takový to co se má číst jedním dechem... mám něco podobného, že by ses mnou inspiroval?
No zhltla jsem to najednou.Krasna fantazie nebo realita,at tak ci tak je to za tip u me.
Inu, někdo má rytmus od narození...!
(A někdo až od znovuzrození:)))...)
JeckyllHydova
08. 11. 2000
libi se mi "odmitas mne" (samozrejme jen tim, jak to rusi ocekavani rymu); vlastne: libi se mi to cele
tak konecne mohu dnes druhe diloocenit tipem, a to nejen za ten rytmus a lehkost, sem na tipy skoupej ale tohle si ho zaslouzi:o))
Příliš mě to nezasáhlo. Nicméně se mi to líbí. Je v tom ta touha. Díky !!
Astalavista
08. 11. 2000
Vyceň na ní zuby a neskuhrej, znám to, před vytím každá uteče, protože smutnou muziku nesnášej...