Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZaklínání
Výběr: Eilil, jenyk, sapro, prenatal, Print, Markéta
14. 07. 2005
37
16
11774
Autor
Zbora
Deštivý den –
zaklíním srdce v modřínuAž jehličky osype
pokorně pominu
16 názorů
kouzelná_květinka
11. 04. 2020doufám, že pokorný jsi stále..
Manuamanua
21. 12. 2009
jasně, konfrontace s autorovou minulostí je pro čtenáře důležitá, aby byl náležitě v obraze :-))
jejdavilda
10. 12. 2009
Co modřín : není původní, ale doplňuje skladbu našich dřev jednak barevností, jednak užitkovostí, neboť je to ideální polotvrdá dřevina se širokou škálou v použití (odolnost vůči chemikaliím, nábytkářství, soustružení a j.) Modravá jsou jehličí některých subkultivarů, zejména na alkalických půdách rostoucích stromů. Nevylučoval bych ho z našich lesů, to bych spíš přemýšlel o vykořenění některých nepůvodních obyvatel republiky, kteří škodí víc, než modřín...
Usmátá, a že ještě tak volně navazuju, v létě jsem v Tatrách zjistil, že zatímco na českém území se hojně vyskytuje krásný Smrk obecný, u vás na Slovensku roste pouze Smrk obyčejný! :)
blboun nejapný
27. 10. 2009Usmáty_autor
21. 02. 2006Usmáty_autor
20. 02. 2006Usmáty_autor
20. 02. 2006
Většinou se mi ve slovenčině líbí výrazy víc než v češtině...ale modřín máme teda hezčí :o))
Usmáty_autor
18. 02. 2006Usmáty_autor
18. 02. 2006la_coccinella
30. 08. 2005
jo já to furt nechápala, co má modřina společného s jehličkama, až mi došlo, že je tam čárka...:o) Ale jo..t*
A navíc se schválilo, že se budou modříny kácet, protože to není původní dřevina naší země a že to jako škodí těm lesům....a tak....
No, i to by vpodstatě šlo...i když by to smysl textu posunulo někam trochu jinam. Každopádně dík za podnět.
:o) jééé ta je moooc krásná Zboroušku.. :o))
taková něžná.. a hlubokááá mi přijde..