Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seUnderground
Autor
Aššurballit
Večer bola čítačka.
Sedem čítajúcich a dvaja diváci. Bol som rád. Aspoň som nemal trému.
A zatlieskať si môžem aj sám.
Nedáš si víno? Spýtal som sa.
Všetci až na Mikyho odmietli.
Asi chceli ostať čistí, keď čítajú.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Miky bol básnik. Strávil pol roka na psychiatrii a tak mal k tomu všetky predpoklady. Naposledy tam bol, keď si chcel urezať vtáka. Kuchynským nožom.
Kričal, že už nikdy nechce vidieť žiadnu ženskú.
Mal smolu. Počula ho matka. A tá mu tu kastráciu zatrhla. Asi chcela vnučku.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Začal som čítať a ukázal pupok, aby všetci vedeli o čom hovorím.
Myslím, že sa niekto z tých dvoch zasmial.
Obzrel som sa za seba. Miky zatiaľ chľastal moje víno.
Hajzel. Zasyčal som. Tak aby to publikum nezaregistrovalo.
Sieg heil. Vystrel pravicu.
Znovu som začal čítať.
Neviem ako sa tvárili. Ale na konci mi zatlieskali. Obaja. Však čo už mali robiť. Nezdvorilosť vyšla z módy.
Aj vtedy.
Keď deptal poetky. V dlhej sukni. Bez nohavičiek.
Hovor hlasnejšie miláčik. Inú tam nemáš?
Ostatní vyzerali nasrato. Diváci mysleli, že to patrí k tomu.
Ale aj tak musel odísť.
Názor väčšiny.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Dunaj vyzeral v zime úžasne. S Mikym sme tam sedeli jak párik buzíkov. A on ako vždy chľastal moje víno. Smiali sme sa.
Oni si fakt myslia, že sú básnici.
Zakrútil niekto z nás dvoch hlavou. A kdesi nad mestom začalo snežiť.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Ráno som sa zobudil na bzučanie kosačky.
Miky sa vrátil z psychiatrie. Tento krát sa chcel zabiť.
Rozprával mi o tom a reval ako 14-ročná hysterka.
A on sa asi nejak zatváril, keď sa opil, sľúbil, že mi vyfajčí. Ale že sa aj tak zajebe.
Keď to spravíš oštím ti hrob. Ty čurák.
Keby som nebol chlap tak ho objímem. A poviem, že je jeden z mála ľudí, ktorých mám rád a môžem ich počúvať aj za triezva.
Sú veci, ktoré by som radšej nenapísal.