Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se_Ji_Ko_Pec_
03. 10. 2006
14
10
4158
Autor
NePoe_ta
Vyšlápl si Mácha,
jednou zrána
na kopec,
zařinčel pes,
zaštěkal hrnec,
... a Salome?
- na prsou po-horky,
pod paží Polárky,
cepínem dělí hory na půlky -
... a jde, a jde ... nahoru? dolu?
těžko říct,
jedním slovem
je s ní kříž,
sha-lom,
... je blíž a blíž ...
10 názorů
blboun nejapný
12. 11. 2009chytrá_jak_radio
08. 05. 2007Tomanová Nicol
06. 04. 2007
salomesr: Kdo hledá, nenajde, ale kdo nehledá, bude nalezen! :)
Cepín je slovensky kosák - jeden z předmětů alegorického svazku dělnické třídy a zemědělců. Překřížily na vlajce zborcené rudou krví ...
Děkuji za ohlédnutí.
Usmáty_autor
23. 02. 2007Usmáty_autor
22. 02. 2007Jarmila Moosová Kuřitková
28. 12. 2006
Zírám, jak jde Mácha se Salome dohromady? Dnes dostává tip JiKo za srdcervoucí baladu. Jen bych upřednostnila pro celé dílko tu první variantu: A Havran děl: již nikdy víc. :-)
megahit - to by zacloumalo každým :). A pokud souhlasíš, udělám si na Tebe uzlík na kapesníku :) ... takový megahit - to se nesmí jen tak nechat profláknout ... ???
Právě jsem to myslela tak, že nad tímhle konkrétním textem se lze bavit, pokud známe realitu, kterou posouvá jinam.
Mne jako čtenáře bez vědomosti o ní to ponechává stát mimo, přestože obecně mi surrealistická poetika cizí není...zkrátka: nechytlo mě to.
Natasha_ - žádné mystérium :) ... stačí si malinko prolistovat principy surrealistické poetiky :) (Paul Eluárd, André Breton, Toyen).
Scéna: obec Kopec,
Akce: Jablkonoce
Obsazení: _JiKo_ = Mácha, bosonohá Salome - nechávám domyslet, ... a co víc?
Antiutilitaristko, Petrushko, Sally, Daisy - zub za zub, oko za oko, úsměv za úsměv :) - :) ... a dík pozastavení. Prokázali jste namalou odvahu!
Petrushko - na Tebe, měl sem 100chutí, sestavit říkandu, aaale, asi pro vždy zůstaneš neproniknutelnou záhadou :)
Celebrian - :) Ty by z Kopce ráda šmahem Kocourkovo, viď? :))) ... styď se, styď! :)
/ ... a neobcházel Tě tam některý v botách??? :) /
Zbora - snad neupadl do komatu? To by mne opravdu žralo. Ale co, divení a podivování výsada králů! :)
Milly - se stéblem v puse, s hořící slámou ve vlasech (tak Tě vidím) :)
JiKo? - ten se nedá! Dííík!
shááááálom........., sháááálom............., shááááálom....., sháááálom.
avi :-)
blíž se plíží,
blíž - a již je v zápětí... no muselo to být děsivé tedy...
hezky jsi to vybásnil... *
Lyžař antiPoe
Vyšlápl si jednou z rána
antiPoe do českých hor
postel zbyla neustlána
a havran děl nevrmór
Psem jsem řinčeli v zámku, za ocas kliku rvali
v panickém strachu napínali řevem plíce
antiPoe kde jsi, kde.. Viléme! Jeníčku! antiPoe!
však vousy jeho nezahlédli jsme již více
Snad vzal horu lyžmno směrem dolů
na lyžích slalomem a z hůlek kříž
snad prach a tráva zuří za ním do úmoru
snad zastaví se dole se strachem v očích že již nikdy níž
Dole sundá lyže chrabrý antiPoe
na rovině skončil celkem fajn
měje se jen jedné odřenině
Quoth the raven: All the time
Ji_Ko_Pec_Pod_Sněžkou? :-)
No je jasný že dávám zainteresovanej vTip :-)
Ale ty jsi se na tom kopci ztratil..... hele a už si pozval tamtu slečnu na zmrzku?.... nebo na pohár?