Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seV létě si sednu do máků
Autor
Marcela.K.
V létě si sednu do máků...
Obálka
známý rukopis
úsměv se náhle ztrácí
Černý lem
který zdobí list…
slzami svůj dluh splácím
***
Už je to tolik
tolik let
kdy vodil mě do lásky svojí
tou poezie byla mu
co bolest i zlé splíny hojí
Potkávali jsme se v básničkách
které on psával tajně
do pořadů studentských je pašoval
a mrkal jenom na mě
Já totiž znala to tajemství
že on je autor dílek
ostatní vůbec netušili
že romantický snílek
je náš dospělý pan profesor
často ho drtili slovy
že je to sladké jako med
a chtěli příběh nový
Já coby tajný spiklenec
ty básně milovala
na všech cestičkách kde čekával
jsem také čekávala…
,,Kdyby sis usedla do máků..."
Byl králem všech hvězdných tuláků...
***
Usmívám se
a vzpomínám na pana profesora
vím že teď někde směje se… na mě… jak to tu vorám
V létě si sednu do máků...
pak počkám až se setmí
a budu volat…
Tuláku hvězdy se trhat nesmí...!
***
42 názorů
Asi před rokem jsem poslouchal v rádiu besedu s básníkem Karlem Sýsem.Bylo to skoro celé o nenávisti mezi starci 70+ a dnešními čtyřicátníky.Myslím,že v devatenáctém století by se tyhle dvě generace vystřílely v soubojích. Ale v devatenáctém slotetí by se staří básníci nedožili tak vysokého věku.
Marcela.K.
20. 08. 2018Nenávist? Kvůli básním? Nechápu...
Poezie je pro mě něco, co život obohacuje, tak jak to mám v citátu na profilu tady.
Na jisté universitě po jistou dobu učil jeden "nejlepší český básník" a jeho starší kolega Pan Básník. Jeden pro druhého neexistoval a dodnes neexistuje, tak jako (ve velké většině) dnes neexistuje pro básnickou generaci 70 + generace 40 -. O nenávisti mezi staříky a mladíky bych mohl hodně vyprávět. Pan Básník má už ale kolem devadesáti a vlastně ani nevím,jestli ještě žije.
Marcela.K.
20. 08. 2018:-) jj...pan profesor si také vydal sbírku básní, ilustroval mu to vnuk... mám ji i s věnováním. asi bys u jeho básní vykrvácel, přesto já je mám moc ráda, patří k mému mládí. Dnešní mladí by se jim vysmáli, jenže je to o především o hodnotách...
Profesor,který je předlohou pro Pana Básníka mě nikdy neučil. Znal jsem ho jen přes výtvarné umění. Pomáhal jsem mu totiž vybírat ilustrace k jeho sbírkám. V duchu mi ale krvácelo srdce,protože ty ilustrace byly o tři sta procent lepší než básně. - Je moc pěkné,žes měla ke svému profesorovi takový vztah. Tip.