Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sety naše zkurvený stromy života
Výběr: Wopi
04. 05. 2001
22
0
5957
Autor
hermit
- a co dělali staří Germáni se zajatci
- zabili je
- a proč je zabili
- aby zůstal národ čistý. německá matka nesmí mít vadné dítě
- a když by ho měla
- zeptala by se otce co s ním
- a co pak
- pak by ho zničila
- a co kdybych byla to dítě já. co by se se mnou stalo Frau Lehrerin
- na to se zeptej své matky Eriko
Nevím. Mohla by být klidná síla silnější?
Je to scénář. Představuju si situaci. Na jeviště jsi vytáhl Frau Lehrerin a Eriku. Hned v zákulisí máš připravenou matku, nedaleko za ní stojí otec. Dopředu je dáno, o co se hraje. Mockrát zpracované téma. Možná víc vdechnout, něco ze sebe, aspoň jedné postavě? Civilně pojatý jednoduchý rozhovor bez příkras, proč ne. Jen mi moc nevyzní. Citem a trochu i logikou, na kterou normálně kašlu. Námět sám vyzní. Jadýrka se mi líbí, hra s významem slov by ale šla trochu jinam, taky mimo tohle políčko. Nech to tu...
Hm, názor. Špetka z Miroslawka. Nevadí mi to. O nacismu, zrůdnostech mašinérie, jediném cíli... se dá tvořit různě. Stroze, ba dokonce s hodně vytříbeným humorem (tj. život je krásný) snad líp než s patosem. Že je to těžší než "léto je tady!" a "já jsem tak nešťastný" se zdá nebo spíš očekává? No jo, ale prožitek? Dnešní Jihlava? Mrazivou autenticitu rozhovoru subjektivně necítím. Spíš jakoby na cestě od pivního vtipu kamsi. Výhodou ztvárnění je, že v paměti zůstává i přes noc. Jadýrka: dítě-zajatec, zničit místo zabít. Co by asi odpověděla matka? (matka) (česká, německá, logická, nelogická) (Frau Lehrerin) Ne, nedotknutelnost ne. Na zamyšlení. Na papír ne.
Eupteryx: díky za kritiku. souhlasím. je to na jiný zpracování, tohle se... ne snad že nepovedlo, je to prostě jen opis (?) rozhovoru, který kdysi proběhl (jak mi bylo vyprávěno), ale dílo to dobré není. nezvládl jsem to.
co s tím?, ptám se...
kecáš, člověče, dílo JE dobré, je v něm totiž ta "klidná síla", jak o ní snil chudák Lux
v civilně pojatém jednoduchém rozhovoru bez příkras vystrkuje růžky hrůza, až mrazí
!!!!!!
(teď se o tohle snažím v textu své připravované novely, tahle řezba na každý A4-ce, princip dialogu.. až na dřeň a postupuju krok sun krok, bo něsu Hemyngvej, kura šopa)
velmi výživné*
nicméně jestli na to máš se ukáže s delším textem
Zly, je to tak.... próza to je pro mě dřina, postupuju sice taky krok sun krok, ale pak za se chvíli sed a leh...:-))
Prepáč...som si klikol na prvú...ale pre mňa je to ako vytrhnuté z kontextu...dialóg z filmu r.1944
jak rikam, deti to je poezie.. ze si toho taky nekdo vsimnul :-)
cistsi nez primky..
.
.
.
síla slova
.
.
.
! jo tenhle pocit ve mně autenticky zachovává
vyvarovat se..
Konstantinidisová
23. 06. 2001Miroslawek
05. 06. 2001Miroslawek
05. 06. 2001
Míwo, ona to totiž vlastně není báseň, je to jenom přepis části jistýho dialogu mezi českou žačkou třetí třídy a německou učitelkou, kterej se skutečně odehrál někdy v roce 1941 kdesi v Sudetech...
jak chceš psát o brutalitě nacismu? esteticky? nebo s patosem?
nic ve zlým, můžeme si o tom nělkdy popovídat...
Miroslawek
05. 06. 2001
Míwo, tohle dílko mým autocenzurním sítem prozatím prošlo, proto je tady
souhlasím, že nacismus a rasismus je citlivý téma, na rasismus bych si netroufl, ale mám takovej drobnej pocit že nacismus aspoň trochu vnímat dokážu, jsem z německo český Jihlavy, kde tohle téma dodnes na lidi působí jak roznětka v prachárně... :-( ...no, nedivím se...
a tohle dílko je jen popis dialogu s tím, že ponechává čtenáři svobodu k interpretaci - rozhodně to nemá být o podpoře nacismu, spíš o odcizenosti, zrůdnosti mašinérie, která se nezajímá o způsoby, detaily a osoby, ale jen o tzv. - jakýkoli - "Cíl"... :-((
Miroslawek
05. 06. 2001
Snad díky Vašemu, s prominutím .......... (cenzurováno), dilaogu a po několikarém přečtení musím vzít zpět svůj antitip za zpracování ..... asi když se člověk odprostí od jistých očekávání a nechá na sebe působit jen obsah, zjistí, že právě zpracováním je to naprosto geniální, ostatně jak už to tak u autentických "dialogů" bývá ..... ten závěr je naprosto skvělej .... nevím jestli je vůbec možné ho vystihnout "básní", natož pak ho předstihnout ..... .... jo, jde z toho mráz po zádech .... .....
chjó.....sem si včera netroufla nic napsat...(dneska budu pravda už jen patnáct minut)..trapně vzdychat...a..co že jsem to chtěli..?...nějak jsem vypadla nebo spíš vykolejila...(vidíš to sou ty vlaky....a občas i jedou)...horší je to s brzděním..ale už tím názvem..mě to tak nějak dostalo...kurva to je zase objektivnost(MIMOchodem..vlastně nevím co to znamená ale zní to dobře.že jó?...)
chjó..(vidíš tady máš můj poněkud trapný a nemístný vzdech)...no nic tak já tu pozhasínám típnu všechny ty cigarety(dneska jsem si zase jako už tolikrát říkala že přestanu kouřit)chjó...(další...voni se nějak rojej..no bodejť by ne..dyk je jaro holka jaro!!!...zvláštní že to ve mne nic neasociuje..nevím jestli jsem to správně naklonovala...chicht...další slovo kterýmu nerozumím..ale taky se říká fain...sem prostě děsná inťoška...)...cože jsem to ...jó....tak že Ti to tu potípám(to zní dost hrozně...:-)..rozsvítím hvězdy ...anebo jenom lampičku?...si vyber....a pudu spát....Brou noc*!
a fenks...:):):):):):)
Ferda:hmm, změnil... a navíc mi zároveň vypadl poslední řádek, koukám... :-/ musím ho tam vrátit...
FerdaMravenec
08. 05. 2001
Jo. Konečně zase něco jiného než "léto je tady" nebo "já jsem tak nešťastný(á)"!
*
Hurá :o))
Vojtek: já jsem se to nejdřív chtěl dívat, ale pak jsem místo toho napsal tohle, tak to asi bylo nějaký (hihihi) podvědomí.... ;-)
Sonátor_a_Inventina
04. 05. 2001
škoda, že jsi to nenazval 1940 .. mohli jsme postupně udělat dějiny ..:-)) (1939 - konec reklamy:-)) ..... tip! za myšlenku .. antitip za provedení:-))) výsledný ... pokulhávající tip:-)))