Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOtázka
14. 04. 2008
4
149
5904
Autor
Zelenej_Raul
Kdybyste měli možnost položit jednu otázku a dostat na ni pravdivou odpověď, jaká otázka by to byla?
149 názorů
Pišta_Hufnágl
04. 05. 2008
PištA: šmarja, tak už kušuj a neodpovídej, chytrej, pak ti nikdo avi posílat nebude.....myslim, že ta otázka se dá hezky rozvést, ovšem je trochu nudně formulovaná, to ano...
Zelenej_Raul
30. 04. 2008chikvadrat
29. 04. 2008nepotrebujem
20. 04. 2008Zelenej_Raul
20. 04. 2008
hm...ja bych zadnou otazku nemela....ale urcite bych se na tu abstraktni osobu zubila od ucha k uchu...lol
nepotrebujem
18. 04. 2008nepotrebujem
18. 04. 2008Zelenej_Raul
18. 04. 2008nepotrebujem
17. 04. 2008
min: Tak ted jsi mne docela znechutil tou klasickou: "hodim argumenty do placu a schovam se pred jejich vyvraceni tim, ze napisi: KONEC."
Nicmene odpovim.
Jelikoz zijeme v "civilizovane spolecnosti", tak nevim, proc bych se mel bat vzdaleneho soudu, kdyz mi tato spolecnost stejne beztrestne nedovoli udelat nic hrozneho, ceho bych se mel bat pak u boziho soudu. A mozna je to take tvoje projekce do duse ateistu, hm? To s tim mainstreamem je dost ubohy a nesmyslny argument, takze jej necham bez povsimnuti. Vetsina ateistu si neuvedumuje tu absurditu, tedy si na nic nehraji a hledaji vetsinou prece jen nejake hodnoty (prace, rodina, apod. nesmysly). To, ze ty nedokazes zit bez boha je mi jasne, ale to neznamena, ze to nedokaze nikdo jiny. Pokud clovek odvodi, ze existuje, odvodi zaroven, ze svet existuje, protoze JA jsem SVET.
Ted pletes dve zcela rozdilne veci: pokud chces rici, ze ateismus je spatny, protoze ateisticke rezimy vrazdily, tak je to ekvivalentni k vyroku, ze krestanstvi je spatne, protoze se v jeho jmenu vrazdilo. A krestanstvi neni cirkev. Hm?
Vis proc nikoho nezabit? Protoze svetske zakony. Nic vic, nic min.
selviskhed
17. 04. 2008selviskhed
17. 04. 2008selviskhed
17. 04. 2008selviskhed
17. 04. 2008selviskhed
17. 04. 2008
min: Uz si nevzpominam, je to celkem davno. Ano, to mas pravdu, nikdy jsem nad nacismem nepremyslel, prisel mi prilis jednoduchy, abych nad nim ztracel cas. I kdyby se ztratila hodnota zivota, jeste by to neznamenalo, ze by umelci mohli byt brani jako "lidske zmetky", to by musel prijit nejaky totalitni system, aby se staly nepohodlnymi.
Ti intepreti toho novovekeho filosofa snad ani neumeli cist: "Kam sahne nemecko, tam kazi kultura." nebo "Nemecky duch je contradictio in adjecto.", popr. odsouzeni vlastenectvi jako takoveho, myslim mluvi za vse. Ale nevim, prijde mi, ze naciste nebyli tak protikrestansti jako marxiste: "Nabozenstvi je opium lidstva.", kdo chodil do kostela popr. do nabozenstvi nebo jak se ta vec na ZS jmenovala, mel za komunistu docela problem, nevim o tom, ze by za fasisticke nadvlady neco takoveho bylo.
Ja nevidim hodnotu zivota, a presto nacismus a komunismus odsuzuji: pro nesmyslne nazory. "Rasova hygiena" by vedla akorat tak k tomu, ze by se z lidi stali cirkusove atrakce, v tom se i ten novoveky filosof mylil: vedel velmi malo o genetice.
Pokud se nemylim, prislo se uz na to, jak ziskavat lidske kmenove bunky jinak nez z lidskych embryi, takze by to nemel byt problem, ne? Ale i tak, embryo neni zivot, vyjmi jej z tela matky a vpodstate okamzite prestane existovat. V tu chvili je to jeste jen "organ", neschopny samostatne existence.
R.P.: Rika kotel hrnci.
Pišta_Hufnágl
17. 04. 2008
KHVH - souhlas, jen bych to rozšířil na všechny církve a všechny jejich slouhy a tmáře.
Tragicus - souhlas : věřit v Boha a akceptovat církve je propastný rozdíl. Bůh je a já v něj věřím. Církve, které si z Boha prostřednictvím strachu člověka ze smrti udělaly výnosný job a navíc se roztahují jako katolíci u nás, mi mohou být nejen ukradeny. Mnoho slov o ničem ve všech těch klerikálních blafech -
Pišto - promiň to avi
Pišta_Hufnágl
17. 04. 2008
Obrátíme diskuzi k xchatu :D já tam vystupoval v době, kdy tam chodila piero a pak další stálice drenaj,pamatuješ na ně :D
Pišta_Hufnágl
17. 04. 2008
toto nie je literárny server ale server kreténov. pozrite sa na seba, ako sa správate. ako kreténi a nie dospelí ľudia....
selviskhed
16. 04. 2008selviskhed
16. 04. 2008Swětelnice
16. 04. 2008
Ve "skutecnosti" se pravdepodobne nezname. Mluvili jsme spolu myslim v mistnosti Knihy. Pamatuji si te, protoze tehdy uz tam zacala chodit takova hrozna sebranka lidi, co se dorozumivala zasadne grafickymi emotikony a jejich jedina prectena kniha byl snad jen HP. Ale ja jsme byl tehdy pod jinou prezdivkou, takovou slovni hrickou, ktera pri spatnem cteni davala neco jako 'bidak'. A obsahovala jmeno jednoho novovekeho filosofa.
selviskhed
16. 04. 2008
Fasisti byli antikrestansti? Prisli mi s krestany docela podobni, vzhledem k jejich postoji k zidum.
To urcite neni clovek. A ta tva moznost mi prijde dost prehnana, zvlaste prave proto, ze uz to tady bylo. Pravdepodobnejsi je moznost, ze by pak uz zadne "lidske zmetky" nebyly. Tim myslim lidi postizene apod. Osobne neznam rezim, ktery by umelce povazoval za lidske zmetky. Mozna tak Spartane, ale to uz je prece jen trochu mimo.
selviskhed
16. 04. 2008selviskhed
16. 04. 2008
JvB: Ano, s tou lenosti a alibismem souhlasim, ale take jen castecne, neni to jeho hnaci sila. Ale to asi nic neni hlavni silou, je to asi dost kombinovane.
Uměle vytvořená embrya? Jako plastová vajíčka s mechanickými spermiemi? :-D
pozorovatel
16. 04. 2008
min: Coz ale porad brani, at z jakychkoli hloupych pricin. O ochranu lidskeho zivota? To jsou umele vytvorena embrya, to neni zadny lidsky zivot.
Pochybovani bylo podle krestanstvi hrich a rozhodne to tak jeste ted nema kazdy. Kdyz, coz napsal i Wiski, zpochybnis treba zmrtvychvstani, tak ruinujes cele krestanstvi. Ale zdrave to je, to mas samozrejme pravdu.
selviskhed
16. 04. 2008selviskhed
16. 04. 2008selviskhed
16. 04. 2008
Wiski: Ja to psal, protoze min. tady vytahl, co by se nedejkdokoliv stalo, nebyt krestanstvi. Ukazal jsem druhou stranu mince, nic vic.
A ze obcas pochybujes? To te urcite slechti. Kez by vas bylo vice.
min: Prumerny fanousek akcnich filmu by vedome lhal. Nevedomy strach je pud sebezachovy, coz s nasi rozpravou nema nic spolecneho.
Nestoji.
Nevim, kdo je ted papez, je mi to jedno. Slysel jsem, co papez planuje, nebylo to ted, je mozne, ze se zase zmenila taktika. Ale proc bych jej, propenize, za to nemel mit rad, kdybych nechtel modernizovat? Vzdyt tim lepe, alespon rychleji krestansvi vymre.
Zkusenost pratel? A mne napadas, ze ucelove zobecnuji?
Mluvim o tom, kolik mohlo byt skvelych umelcu, kdyby nebylo prave inkvize a tedy to musim smesovat. Rozhodne nemluvim ale o urovni kultury. Tos spatne pochopil.
Brani, napr. v genetice a jejich odvetvich, protoze chudinky lidska embrya...
Ted, jiste. Krestanstvi uz zacina byt nastesti prezitou zalezitosti, takze se drzi v podstate jen na nove zkonvertovanych uzemich az na par vyjimek.
Jednoduse bych ti doporucil, abych parafrazoval, abys vyckal se soudy o neci nevedomosti, az dotycny odpovi, protoze pokud jsi nekoho z neceho usvedcil, pak jen sebe z nepozornosti pri cteni(v lepsim pripade).
A to jsem si te pamatoval jako rozumneho cloveka.
selviskhed
16. 04. 2008selviskhed
16. 04. 2008selviskhed
16. 04. 2008selviskhed
16. 04. 2008
Wiski: Tezke uverit v boha? Kdepak. Zvlast kdyz se o nem vsude kolem mluvi, zvlast, kdyz kdyz je vsude kolem, a hlavne, kdyz to sebou nese ty prijemne veci jako je vecnost apod. Ze za sve skutky neses fatalni odpovednost? Jelikoz se shoduje vetsina veci zakazanych krestany se zakony, tak to neni takova hruza. Pokud je clovek ochoten prijmout trest svetsky, ten nabozensky neni pak problem - je daleko a pak az vetsinou na smrtelne posteli a v cele smrti se ubozaci meni na krestany, chteji rychle odpusteni, co kdyby peklo prece jen bylo... To, ze je nabozenstvi o strachu ze smrti tomu ubira hodne - alespon pro mne: je to vysvetleni, proc si boha lide vymysleli.
Zelenej_Raul: To ze je nejake nabozenstvi lepsi nez jine, neznamena, ze neni spatne.
parmenides: Nemel by ses take zamyslet, ja myslim, ze ZR se to take jiste hluboce dotyka, kdyz bys mu zakazal mluvit. Jinak jsi jako ten Jezis, kazes vodu, pijes vino.
min_egen_etc.: Za a) to byly otazky. Ja jsem napsal, ze nechapu, proc nekdo takovym nesmyslum veri. Dale bys mohl mluvit za sebe, ja ze smrti strach nemam. Rozhodne jsem nerekl, ze ze smrti maji strach jen krestane, celkove nechapu, proc porad vytahujes jen to krestanstvi, ja mluvil o transcendentnu obecne. Banalizovani i to sledovani akcnich filmu je porad lepsi nez vymyslet hlouposti a vybudovat na tom celou kulturu. Ale treba prave krestanstvi mi prijde s islamem nejhorsi, jak se to snazi vnutit ostatnim. Papez chce udelat cirkev moderni, aby doslova naverboval mlade lidi, snazi se nacpat do zakoniku krestanske nesmysly o interupcich apod. Nastesti to tady neni tak zkazene jako treba v Polsku, ze o tom ma rozhodovat i manzel bych jeste bral, ale zbytek? Nemocni neumiraji vetsinou sami, to mas z nejakeho serialu, ne? Pohreby porad maji hostiny.
Krestanstvi dost dlouho branilo vyvinu experimentalni vedy, jak to nazyvas a brani nadale. A to hlavne nemuzes vedet, kam by se ubirali dejiny. A take, co literatura, vsiml sis jak je stredoveka literatura nechutne jednostranna? Vis kolik umelcu nejspise zhorelo na hranicich: volnomyslenkari horeli a umelci maji sklony k tomu, aby pochybovali. Ale pochybnost je vlastne hrich, co? Nebyt tohoto "hrichu", krestanstvi by nejspise davno zaniklo.
A veril v boha T. Akvinsky a sv. etc.? Nepredstirali to jen? Ja je neznal, nemuzu tvrdit. A i kdyby, treba nebyli hloupi, ale zase o to vic trpeli temi ostatnimi faktory.
Umirali krestane, ale dost malo, ta cisla se hodne zvelicila. Rimsti cisari byli dost zzenstili, hlavne hrozili, ale nejake velke zasahy proti krestanum nebyli. Ale mluvil jsem hlavne o prizpusobivosti v tom, ze vetsina lidi je verici, protoze "vsichni prece veri!"
selviskhed
16. 04. 2008selviskhed
16. 04. 2008selviskhed
16. 04. 2008selviskhed
16. 04. 2008Bluedragon
16. 04. 2008
necháváš si na svojí hlavu... pořád je tam někdo další, kdo ti to a ní přikládá. nejsi to ty sám, kdo přikládá. A já v tom vidím zbavení se alespoň částečně zodpovědnosti. V náboženství vidím např. zabíjení ve jménu Boha. To On si to přeje. Já jen sloužím. Ano více to bylo rozšířeno dřív, ale najde se to i dnes. Náboženství je o tom vytvořit co největší skupinu lidí, která musí věřit v to samé a zbytku se zbavit za každou cenu/neuznávat druhou stranu. Je to vlastně chování všech lidí, ale tito to dělají pod záštitou někoho jinýho, koho jen tak do basy nedostanou :) Vytváří si půdu pro soud, před kterým se mohou nazvat psychicky labilními a teoreticky menší tresty. a blá blá blá. Myslím, že všichni pochopili jaký je můj pohled na věc. jak rád říkám, žijeme v době, kde každý může myslet za sebe a chovat se jak chce, tak jak si celá staletí člověk přál, ale je až udivující, jak málo lidí toho využívá.
chytrá_jak_radio
16. 04. 2008Zelenej_Raul
16. 04. 2008Ježkovy voči
16. 04. 2008Kristova_noha
16. 04. 2008
Náboženství je spíše o pohodlnosti. Všechny rozhodnutí, můžeš svádět na Boha, případně se vůbec nerozhodovat a nechat si říct co máš udělat. Lenost a alibismus je náboženství. Myslim, že v životě Braiena, to bylo hezky ukázaný.
Ježkovy voči
16. 04. 2008
Nez jsi odpovedel, venoval jsem trochu casu studiu, tedy se klonim k nazoru, ze nejaky clovek jmenem Jezis tehdy opravdu existoval (nepouziji slova meho znameho, je vecer...,: "jestli ma jit jenom o nejakeho panaka jmenem Jezis, ktereho par lidi uctivalo, pak ho zabili a nekdo byl tak smutny, ze o tom napsal, pak je docela mozne, ze nekdo takovy zil"), nicmene o jeho zivote jsou zminky vpodstate jen v krestanskych zdrojich a to je psalo vice lidi nezavisle na sobe z toho nedela o nic verohodnejsi dolozeni (Nebo J. Cimrman opravdu vynalezl CD?). Ze se nenalezly ostatky ma vice vysvetleni, nez jsi napsal, treba ze se zatim nenasly, nebo ze je nekdo zamerne znicil atd.
Osobne si pripadam snad jako dite noveho veku, ac se to ke mne vubec nehodi, ale nedokazi pochopit, ze v neco takoveho, jako je krestanstvi a celkove nabozenstvi, muze nekdo verit. Je to jen ciste o strachu ze smrti/zivota, jak to nejspise zacalo, nebo uz je to i neco vice? Potreba hledat v obycejnem neobycejne? (Vzplal ker! To je znameni! Hm. A neni to jen lupa?) Nepochopeni? Hloupost? Prizpusobivost? Asi od kazdeho trochu.
I kdybys chtel konvertovat, je nerealne, aby se ti to povedlo... V techto vecech se dospely inteligentni clovek neda zkonvertovat zvenci. Ani jednim smerem. Jen svym vlastnim prozrenim/poblaznenim. Verici clovek nikdy neprizna, ze cely jeho zivot byla lez a neverici... Je vecer.
jaaaa bych se urco woptala.. proc tady jakoze naskval davaj vedle sebe technicke sluzby zakaz zastaveni kvuliva blokovymu cisteni na stvrtek a utery v jedny ulici zaroven.. pac pak jeden to utery prehlidne.. a paxi musi jit pjekne na wodtahofku pro auto.. himbajs.. !!
To je docela mozne, ale nema to nic spolecneho s tim, co jsem napsal, vyssi forma zivota neni nic transcendentniho ani nedava nicemu "vyssi poslani"... Clovek nema dalekou evolucni cestu k tomu, aby byl povazovan za boha, on na takove ceste ani neni.
Zelenej_Raul
15. 04. 2008chytrá_jak_radio
15. 04. 2008
Wiski: Zamysli se, nad svym logickym postupem... I kdyby bylo dokazane, ze zil (o tomto dukazu nic nevim, zvlast kdyz diky jeho "zmrvychvstani" se nedochovaly ostatky, coz je mj. prave ten tvuj hledany rozdil mezi nim a Cleopatrou/Caesarem), tak to nutne neznamena, ze je take dokazane, ze vstal z mrtvych.
A, ze ten, kdo veri v boha zije ve lzi, jsem napsal ja a je to samozrejme pravda. Byt bohem jsem myslel obecneji jakekoli transcendentno/vyssi poslani apod.
Wiski: Nebo mozna protoze nevstal z mrtvych? Hm. Zni to docela..., az bych to malem rekl, logicky.
ten kdo věří v Boha nemusí žít v klamu, to neříkám. Ten kdo věří lidem, kteří říkají, že jsou služebníci boží, už v tom klamu žít může.
Garth umře, ale jindy :-)
Já bych šel do tý sportky:-) Koneckonců prachy chceme všichni.. proto taky chodíme do práce a ne, že ne:-)
Pišta_Hufnágl
15. 04. 2008
JvB, mohl by sis prosím svá genijální avíza strčit někam? Díky.
To je prostě dement vedle dementa tady už a den ze dne je to horší a horší.
podle čeho, podle lidí co viděli na ulici. jen by mě zajímalo jestli chtěli manipulovat hned v prvním úmyslu. a jakou reklamní kampaň udělali, aby byla kniha přijata tak jak byla. Nebo to bylo béčko někde vzadu v regále a když se oběvila shodou náhod osoba, která by svým životem i ninimálěn podobným mohla pomoct vytvořit něco tak masového jako to co vytvořila, tak se jen vytáhla?
Zelenej_Raul
14. 04. 2008Pišta_Hufnágl
14. 04. 2008Pomerančová
14. 04. 2008Pišta_Hufnágl
14. 04. 2008
např. kdo a proč napsal bibli. ale ani tak bych se nechtěl zeptat, jako spíš vrátit se a podívat se na nějakou situaci
Pomerančová
14. 04. 2008
Clovek ma tri moznosti: boha (a tedy zivot ve lzi), nic (a tedy zivot v absurdnu) a sebevrazdu.
Pišta_Hufnágl
14. 04. 2008
min : Když vím, že (předpokládám nevyhnutelně) umřu, tak asi nemám moc šancí s tím cokoliv udělat.
A nebo jsem nepochopil smysl sdělení. :-)
selviskhed
14. 04. 2008Pišta_Hufnágl
14. 04. 2008Pomerančová
14. 04. 2008Pišta_Hufnágl
14. 04. 2008
No, právě o tu "ztrátu" krásy života může jít.
Jako třeba: Zvíře, který chováš pro maso, nebo prostě pro spotřebu. Uvidí krásu života v tom, že každý den na nějaký čas vidí slunce, pak je ta chvíle, kdy mu nasypou trošku krmení a ono se z toho raduje.
Jenže to celý je iluze, protože tohle není život. Ty samý zvířata někde žijou mnohem svobodnější život. A chtěl bys radši být jako to zvíře v nevědomí?
Tak proto mi přijde lepší ten smysl znát, i kdyby měl třeba bejt zkurvenej. Protože budeš aspoň mít šanci s tím něco dělat.
Ale jestli by to bylo to, na co bych se zeptal, to nevim.
Asi by to nakonec skončilo u toho vychlazenýho pivka, jako správná slepice v kleci. :-)
Zelenej_Raul
14. 04. 2008Bluedragon
14. 04. 2008Zelenej_Raul
14. 04. 2008Bluedragon
14. 04. 2008Bluedragon
14. 04. 2008
Garth: Na smysl zivota se nemusis ptat abstraktni bytosti, to ti klidne reknu sam: zadny neni. :]
Z Papoucha, Pišty nebo Stvn si nic nedělej. Oni to tak vlastně nemyslí.
Pro mě by bylo důležité, jestli bych tu otázku mohl položit sám, nebo jestli by nás víc mohlo položit otázku a každý by od abstraktní bytosti dostal odpověď. Kdyby já sám, rozmýšlel bych se, jestli se nějak zabezpečit pro zbytek života (to jsou třeba ty tahy ve sportce, případně to jedno orosené) a nebo jestli položit nějakou důmyslnější otázku, třeba po smyslu života. (Stejně by nakonec skončilo u toho pivka...)
Kdybych si byl jistej, že se mi nebudeš snažit odpovědět, tak bych se zeptal, proč tu zakládaj diskuse samí dementi.
BíGí jo a taky naschledanou a schoda a taky bude fuk jak napíšeš měkké/tvrdé i/y a zruší se interpunkce, háčky a čárky a fsechnose bude psat tajakto slisys tagze usterime hafo casu protozejeto richlejsi voe nee vifakujem cestynu
poezyje je stejne ded
;-P
ve hrubce "tyto pismena" žádná interpunkce není
a psát z lenosti a záměrně na literárním serveru s chybami je hrubá urážka češtiny
Ty, na nez je znama odpoved, urcite. A nenapada mne dulezita otazka, na niz by odpoved znama nebyla.
Zelenej_Raul
14. 04. 2008
co se čílíš?
To "Ty máš mozek" byla ta otázka na kterou bych chtěl pravdivou odpověď
:-PPPPP
taky se mi .. jedno přísloví .. o bělostném kejhavém ptáku domácím, jenž zasažen ozývá se
A teď je taky půl třetí ráno, že děláš chyby v pravopise?
Zelenej_Raul
14. 04. 2008Pišta_Hufnágl
14. 04. 2008Zelenej_Raul
14. 04. 2008Zelenej_Raul
14. 04. 2008Zelenej_Raul
14. 04. 2008Zelenej_Raul
14. 04. 2008Pišta_Hufnágl
14. 04. 2008Zelenej_Raul
14. 04. 2008Zelenej_Raul
14. 04. 2008
Ano, správně jsi označil záležitost.Pokud patříš ke stoikům, vyrovnáš se s tím vpohodě.
Zelenej_Raul
14. 04. 2008Zelenej_Raul
14. 04. 2008Zelenej_Raul
14. 04. 2008Pomerančová
14. 04. 2008Pišta_Hufnágl
14. 04. 2008
Proč se na literární server Písmák serou lidi, kteří ani neumí pravopis??
Zelenej - buď si oprav ty hrubky, nebo to smaž !!!
Bluedragon
14. 04. 2008
"Jake budou vyherni cisla pristiho tahu sportky?"
Za ziskane penize bych si odpovedi na sve dalsi otazky koupil. :]