Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte semaska 1. // těsně před
Výběr: cerna_lovkyne, Fouckault, egil, nes
06. 08. 2008
22
27
3059
Autor
Dero
maska 1. // těsně před
========
za oknem hrají pantografy
tisknou svá bříška do linek
a v odrazu vidno křivé tváře
plná je místnost; plná strachu
když dveře vetknou do skla vlny
tu mrtvé moře vysychá
nastane zvláštní jev. něco člověkem propadne jako mince
porouchaným automatem, co pozbyl své funkce. upne se
k první sobecké myšlence a na ní se zadře--
-- vlaštovky sednou na troleje
a budou zpívat do ticha
========
za oknem hrají pantografy
tisknou svá bříška do linek
a v odrazu vidno křivé tváře
plná je místnost; plná strachu
když dveře vetknou do skla vlny
tu mrtvé moře vysychá
nastane zvláštní jev. něco člověkem propadne jako mince
porouchaným automatem, co pozbyl své funkce. upne se
k první sobecké myšlence a na ní se zadře--
-- vlaštovky sednou na troleje
a budou zpívat do ticha
27 názorů
..tesnotka!
..dobra basen!
..len som si vsimol, ze 'ticho' je tvoj bud velky priatel alebo najviac pouzivany nastroj ako zakricat!:)
.. *
Whitesnake
16. 04. 2010pozorovatel
17. 09. 2008pozorovatel
17. 09. 2008
rozhodně není nahodilostí, že všechny texty cyklu mají pět strof (napadá mě např. pět smyslů)..
a předposlední dvojverší je vždy jakousi promluvou (ústa masky?)..
struktura textu je sama o sobě pozoruhodná..
velmi dobé obrazy, má to atmosféru, pocit z toho přímo kape, to mám rád
AlexandraDeRent
06. 08. 2008ceder_john
06. 08. 2008
líbí se mi.. na první dojem mi neseděla předehra.. měl jsem pocitjakéhosi vleklého poeticko atmosferického úvodu, ale pak se mi to propojilo..
moc pěkný je ten bod "zadření" jakožto mnou viděného egointerpretačního zneužití smyslu :-)
líbí. stylově se vymykající zdejší tvorbě. a vůbec - už ten stavařský font...
už keď si použil tú bodku
ako koniec vety
tak asi by tá veta mala mať aj nejaký začiatok a tak
to len tak pre riadok poriadok
to vieš, vety zvyknú byť na začiatku veľké, aj keď sú len malé :)
ale inak - zaujímavééééé
já si pořád myslim, že takovýhle vysedávání nad textama je v dnešní době úplně mimo, že to si může dovolit pár intelektuálů, že je to od lidí pryč a tak - ale - to je věčnej rozkol - uvidíme, co jak bude a nejlíp o tomhle všem pokecat někdy někde v kavárně .. :-) ať se Ti daří
díky za obsáhlejší názor, honzo. příměr k fransoá odmítám, pokládám tu poznámku jen za rozmrzelé sdělení pocitu po prvním povrchním čtení.
ty texty se čtenářem příliš neinteragují. bylo obtížné je napsat a vložit do nich potřebné nuance, abys ty jako čtenář nemohl tak snadno ukázat na podobně zaměřené dílo a říci - to už tu bylo. a je obtížné je číst, ty texty si kladou nároky. zmíněná arogance místy prosvítá mnohem zřetelněji (zjistíš).
a rozhodně to není imaginativní ani emotivní poezie. jednotlivé části, které to zdání snad budí, mají úplně jiný význam. bez otevřené nápovědy asi nikoho nenapadne, že i forma může rekurzivně sloužit jako obsah, sdělení textu. tak tu nápovědu uvádím.
platí však, co jsem napsal na začátku. děkuju za obsáhlejší názor. vážím si ho.
slovo "tu", jak ho máš v šestym veršíku, mě skoro až rozčiluje. všichni si tu dělaj šašky z francoise a i když bych to nerad dával na jeden talíř, tak v tý chvíli mi to přišlo na jedný vlně .. závěr je vymazlenej. to, co mu předchází mě moc neoslovilo .. 4. strofa má hlavně ze začátku říz. jen mi ke konci přijde, jako bys čtenáře přestal víst, ale začal před nim utíkat a tak mi to trochu ukluzuje. nepochybně si jde najít cestu i bez tebe, ale ..
Moc zvláštní a podnmanivé, masky mají formální společnou zvláštnost - čtvrtá předposlední sloka má instruktivní povahu, jako ve scenáři, jak je nosit.