A to je u tebe ještě možné? - Být krásnější? Každopádně gratuluji! :-))))
Nic moudrého ani vtipného me v tuto chvíli nenapadá, mohu te jen o necem informovat - jsem cerstve ostríhán, takze jeste o chlup krásnejsí.
A k tématu to vlastne tak trochu bylo, kdyz jsem psal cesky, ne? :-)
pana Horáčka obdivuji již od jeho Dopisů z lásky a nenávisti. Díky za připomenutí :o)*
Chrám i tvrz mám také (ne tu tvoji :-)), ale ještě mám od téhož autora - Pavla Eisnera - Rady Čechům, jak se hravě přiučiti češtině. Kouzelná věc. Doporučuji!
Díky za návštěvu. Potěšilo mne, že znáš také Pavla Eisnera. To byl pražský německý žid, kterého tak okouzlila čeština, že jí věnoval zbytek života. A pak, že nemáme být na co pyšní....
ztratil jsem někde Chrám a tvrz - někdo si to půjčil nevrátil....
*
Tuhle knížku koupím mamince na vánoce. Tip za tip :-)
Neustále tvrdím, že čeština je jeden z nekrásnějších nejmalebnějších jazyků vůbec. A že málokdo si její skryté krásy natolik považuje. Děkuji, Dianko!!!
souhlas, moudrá slova - T
Opravoval jsem sám sebe, máňo:)
Aha, vidíš, to mne nenapadlo. Správně mělo být: Napsal kolektiv autorů.
Ale to, že je prolog blbý jsem už po tobě zopakovala dobře - kde zas bereš toho blba?
V každém případě ti děkuji za vysvětlení. Věřím, že to ovlivní kladně způsob mého vyjadřování. (Poslední moje otázka je řečnická, odpověď již nevyžaduji :)).
Zejména díky za vyjádření k obsahu citátu. To všechno, co je pro tebe omleté, bylo pro mne nové a myslela jsem, že i pro ostatní. Musíš počítat s tím, že existují i méně informovaní lidé, než jsi ty. Každý se vyznáme v něčem jiném...
Prolog je blbý, nikoli blb. I když proč si nezapersonifikovat, žeano... :)
Prolog je blb, neboť je sepsán tak nešťastně, že to vypadá, že se jmenuješ Kolektiv autorů.
K obsahu citátu se nevyjadřuji protože bych musel zmínit, že opakuje stokrát omleté (řeč obohacuje naši existenci), srovnává nesrovnatelné (slova/peníze) čímž si připravuje půdu pro až americky patetické vyústění... No, prostě nevidím důvod se v tom rýpat.
A irelevantní informace uvádím, protože jsem drbna a slepičí prdelka. To dá rozum.
Pišta - dík za návštěvu a za názor. Ale nerozumím ti.
Proč je prolog blbý? Je v něm uveden jen zdroj citátu - a to se přece sluší!?
Proč ses nevyjádřil k obsahu citátu a místo toho uvádíš irelevantní informaci o majetku autora. Jak souvisí prodej Fortuny s češtinou?
Možná jsem blbá, že mi to nedochází, ale kdybych se nezeptala, budu ještě blbější.
Budiž... Když pominu pikantní fakt, že pan Horáček je po zdařilém prodeji Fortuny jaksi dost za vodou na to, aby si mohl dovolit filosofovat. A když pominu blbý prolog.
králi zlatý a železný, dík. Tohle není dílko tipovací, ale upozorňovací. Knížka "O češtině" se dostane v Klubu čtenářů - a stojí zato ji mít.
I když to není přímo Tvé dílko, dávám Tip, protože spisovný jazyk, je to velmi aktuální a bolavé téma, dík za něj...
Vložme naši řeči krásné,
nad kterou cizinec žasne,
melodii, ať nás hřeje,
v srdci zpívá, ať se směje...
Víš, je hezké mít se rádi
rozpory nechat stranou
říkat si věty, které hladí..
Každý má duši
ušmouranou
a na světě jsme chvilku..
tak buďme k sobě hodní!
trilku :-)
guy - zatím pořád dobrý. Jsem z té knížky nadšená.
Taťjana Medvecká tam například říká:"...Hodně vnímám zvuk slov. Řekněte si pěkně nahlas slovo tříšť. Hotová nádhera."
....stačí jen chtít..../*
Pro všechny...,
podobně uvažující.
dokud jen hrozí, tak je to ještě pořád dobrý
horší bude, až přestane hrozit a nastane
naštěstí se toho my, co česky trochu umíme, nedožijem - abych tu uvedl k tomu něco optimistického :-)
Snad se včas objeví zase buditelé... současný "SMS-styl" vyjadřování, který už proniká i do ZŠ, spíše nasvědčuje pesimistické vizi... */
Diano, díky! Plně souhlasím a dávám TIP
je to na nás, Ondro. Každý z nás může pro "Bohyni", pro "Chrám i tvrz", pro náš poklad hodně udělat. A díky za ta slova!
Tento poklad miluji, i když se mi zdá v poslední době chudší a chudší. TIP
nojo, Kuba. Jak jinak. Ty můj milý optimisto! ;-)
Nejenže jí zánik hrozí, ale její zánik je i nevyhnutelný :-)
největší umění je napakovat se tak, aby v "kase" zůstalo víc, než tam předtím bylo...
To je proto, že ti "napakovaní" jsou skromnější. Vědí totiž, kolik toho ještě v pokladnici zbylo:-)
Taky mi vadí, když se někdo neumí ,,napakovat", ale přitom se nafukuje jako boháč :-)
myslel jsem si to :o) a díky.
Však jsem si na tebe taky hned vzpomněla! :-)
mluví mi z duše...
poslední dobou pracuji se slovy tak úsporně, že jedno napsané má hned dva významy. Minimálně...:o)