Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAdvent
Autor
Markel
chtěla bych vonět úlem včel
stát rovně jako voják v poli
být jedním ze čtyř bílých těl
a jásat i když hořet bolí
37 názorů
Jedním z mýtů je, že Gerda byla sestřička Káje. Nebyla. Byla to pouze sousedka a nakonec se vzali a žili šťastně až do smrti. Ve skutečnosti také Sněhová královna nebyla vůbec zlá. Byla pouze ztělesněním chladného rozumu. Andersen ve skutečnosti napsal úplně jinou pohádku, než se traduje. A filmy komolí jeho pohádku tím víc, čím jsou novější. O tom ale částečně byli i moje andersenovské sonetky. Některé měly úspěch, jako třeba Gerdě. Samotná Sněhová královna ale úspěch neměla. Lidi totiž nezajímá, co Andersen doopravdy napsal. Rádi jsou klamáni mýty, které jim přinášejí filmy, ať už hrané nebo kreslené. Filmy mají bohužel nad lidmi větší moc než literatura.
Musaši: děti, dnes již dospělé, mi říkaly, že nejhorší bylo: to volání Káááji, když ho sestřička hledala, jo, taky jsem si vzpomněla, že jsem to jim nečetla, ale pouštěla magneťák s pohádkami všeho druhu. Ale taky jsem jim četla, ne, že ne.
To mně čítával otec před spaním i pohádky bratří Grimmů. A to bylo jiné kafe než Andersen. Ale přežil jsem to. Co tě nezabije, to tě posílí. Možná sis jen mohla s nemocnými dítky o pohádkách vždycky i trochu popovídat.
Na Sněhové královně ale zase nic tak děsivého není. Kdyby sis někdy chtěla přečíst tu mou Sněhovou královnu, tak tu jsem napsal 9. 1. 2020.
Musaši: královnu taky můžu, jen jsem se na psychice svých dětí podepsala tím, že jsem jim četla pohádky od výše jmenovaného pána, děti měly teplotu a z toho čtení špatné sny, řekly mi to až jako dospěláci a já si se zpožděním vytrhala poslední zbytky vlasů. Och, jak zabedněná jsem byla matka, tak necitlivá vůči křehkým duším mých nebohých dětí :-((
Můj favorit je Andersen též. Nejraději mám Sněhovou královnu. O té jsem už toho tady napsal docela dost. Ale to možná víš.
Mně to připadá takové andersenovské. Připomenulo mi to cínového vojáčka, který se nakonec roztavil v kamnech. Tip.