Pro bitter:
V době vzniku tohoto textu ještě na Písmáku neexistovala kategorie "prozaické miniatury", proto fejeton (určitou podobnost s fejetonem spatřuji, a v "kategorizaci" se moc nevyznám). Má smysl to teď po roce měnit :-) ?
Děkuji za návštěvu.
nefejton...ale ako novy lit. zaner dobre
Pro Milly:
Od určitého věku (myslím, že od chvíle, kdy si uvědomíme, že 'víc bylo než bude' -- v měřítkách 'životnosti jedince') začneme minulost o něco víc prožívat; čehož je tenhle text jedním z projevů.
Děkuji za návštěvu.
.. :-) Takový.....- nevim teď, jak to popsat... -t- (mile archaický)
Pro guy:
Děkuji za návštěvu a tichou vzpomínku na CO-chcárnu :-))
příjemný čtení ..
se mi mimo jiné vybavilo ještě hafo dalších pouček CO, doufám, že je nebudu muset někdy realizovat
Koloběžka, mordyjé... :-)
jasně, Drshoušku... na kuloběžce ale mohou po chodníku jezdit jem kluci :-))
...a ještě jsme zapomněli na kiloběžku...
Pro Wronski:
Ono vlastně nešlo o nic víc, než o to ohlédnutí...
Děkuji za návštěvu.
Jak to asi mám vědět?! Se zeptej na úřadu.
Brusle můžeš používat na chodníku jen při náledí, pokud není posypáno a skaetboard si strč do iglitovýho pytlíku! :-)
takový okamžik všedního dne, který je pěkně zachycen v písmenkách. *
Pro mylenka:
Koukám, že se ta pravidla pořád mění (nestačím koukat); Jak jsou na tom teď na chodníku brusle a skateboard? :-))
Promiň - Drshoušku :-) jsem se překoukla.
Drahoušku, to není pravda :-)
všimni si - vedoucí :-) ne jedoucí...
"Osoba vedoucí jízdní kolo nebo moped smí užít chodníku, jen
neohrozí-li ostatní chodce; jinak musí užít pravé krajnice nebo pravého
okraje vozovky."
Drshoušku nic neopravuj - není to důležité, smysl povídečky to nemění. A nikdo už to nezná. Já holt! byl chemický instruktor (a když přišel inženýr chemie k útvaru, tak jsem se stal kuchařem - chacha!).
bezpráví :o)))) to je trefa!
Pro Oldjery:
Díky. Zvážím opravu textu. Ono se smysluplných výkladů téhle zkratky dá najít několik (třeba též Improvizovaná protichemická ochrana), ale myslím, že ten tvůj je přesnou formulací z branné výchovy v 70. letech.
Pro Zbora:
v tomhle případě snad taková drobná nepřesnost nepřinese tolik bezpráví :-)
IPChO - INDIVIDUÁLNÍ prostředky chemické ochrany, tedy nikoli improvizované. Ono to není důležité, jen jako okrajová informace.
No jo, ale ona je to prozaická miniatura. Na Právnické fakultě taky někomu padnul do oka titul Judr a jak to dopadlo... :o))
Všem vám děkuji za návštěvu mého 'cestopisu' :-)
Pro Oldjery, Zbora, Bíša a berg: Kategorie fejeton byla to první, co mi padlo do oka.
Pro mylenka: po chodníku se jezdit může za předpokladu, že je prázdný nebo rychostí, která výrazně nepřevyšuje rychlost pohybu chodců :-)
Pro DeLos Cobox:
Že bys v tom cítil nastavené zrcadlo?
Pro Janina6:
Máš pravdu; je to jen záznam shlédnuté události a několik asociací z ní vyplývajících. Něco jako fotka. Tohle byl jen test účinnosti. Možná to časem použiju jako 'ilustraci' do nějakého delšího textu.
Pro avox:
Mladším ročníkům (jak se mi podařilo později zjistit) tahle zkratka vůbec nic neříká.
Pro VT Marvin:
To je dobře; těší mě, že lidi ještě neztratili schopnost improvizovat :-)
Pro Laura Eleonora:
Zmiňuješ se o cestování na kole, jako by bylo nevratnou minulostí; někdo ti ukradl kolo? :-)
Ta zkratka v názvu mi byla povědomá, ale ne a ne si vzpomenout... četlo se mi to celé pěkně a ještě mi připomnělo, jak jsem se kdysi před léty na takové zvlněné silničce střídavě předjížděla se stařičkou tatřičkou... to hranaté autíčko rozvážně řídil starý pán, já jela na kole... dík :-)) */
Fejeton nefejeton, mě to prostě bavilo číst. *
Já ti nevím. Ani výrazná legrace, ani "mráz po zádech", někdo jel na motorce s pytlíkama přes boty. To mávání, otáčení a soustrastný pohled mi vyznívá spíš do ztracena. K čemu ten text měl sloužit?
Označení fejeton mi nevadí. Jde o obsah, který je sdělný...
:-) Mám v plánu napsat o tomto inteligentním a ohleduplném muži, jak se přišel představit do rodiny... pošlu Ti pak avizo :-))
Bezva. Označení fejetonem se mi taky moc nezdá, ale co už.
Mylenka: inteligentní ohleduplný muž a ona ho nazve cvokem :o))
Po chodníku se jezdit nemá! :-)
Když za mnou jezdíval můj budoucí muž na kole z Prahy, kde studoval, dojel většinou brzy a nechtěl nás budit, tak si lehl v parku na lavičku a přikryl se igelitovým pytlem - cvok :-)
Zajímavý postřeh, nevím zde to snese označení fejeton - ono je to něco memzi hříčkou, miniaturou, fejetonema povídkou - od každého má něco. Důležitý je však obsah - postřeh, pocit, nálada okamžiku... Líbí *