Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBlázen na kopci
Výběr: Zbora
10. 12. 2009
34
61
3835
Autor
martinez
.
Stál na kopci a rozhlížel se. Dlouho. Soustředěně. Pak začal ráznými kroky poměřovat půdu pod svýma nohama. Najednou vytáhl z mošny na svém boku dřevěné kolíky, provaz a palici a vždy po pár krocích se sehnul a zarazil jeden kolík do země. S každým kolíkem, s každým úderem palicí slunce zapadalo níž a níž...
Na okraji města pořád postávaly měnící se hloučky lidí, sledujících den co den jeho počínání. Blázen na kopci, tak mu všichni říkali – cizí veřejně, jeho rodina tajně. Přestože nic nechápali a mysleli si svoje, jeho synové mu začali pomáhat a neopouštěli ho.
.
„Zbláznil se“ – povídalo se všude – „dočista se zbláznil... kdo to kdy slyšel stavět něco takového na takovém místě?!“ Slyšel všechny ty hlasy, tiché i neskrývané, ale nedbal jich. Dál dělal, co musel, času nebylo nazbyt.
Stál na kopci a rozhlížel se. Byl spokojený. Unavený, ale spokojený. Najednou zpozoroval pod kopcem postavu, která se k němu rychle blížila a mávala rukama, aby upoutala jeho pozornost. Když se přiblížila, zaslechl, jak na něj jeho žena volá: „Noe, ty blázne stará, pojď už dnes domů, za chvíli začne pršet...“
.
61 názorů
Stařec_007
16. 06. 2011
jej, tu mám eště děkovací resty, díky Quakene, žes mě sem vrátil :o)
takže díky a zdravím :o)
Chá, překvapilo mě to. Já myslel, že to bude o muži, který sázel stromy (Jean Giono) ;)
*
máme pastory Holanďany a sice česky umí, ale jejich kázání v češtině by asi nebylo to pravé :o)
zadumal ses? byls teda zadumaný přinejmenším - a možná až zádumčivý... (mi to tak přišlo eště aj jinde než jen tu u mne :o)
a díky :o)
píšu že to originál není, jako ten nápad s Noem páč mi přišlo že (by) to muselo napadnout každýho - vypadá to že sem se spletla, protože to spoustu lidí vážně překvapilo... nějakej zádumčivej po půlnoci, ne? :o)
jasný... šmankote - včil snad ani neusnu a budu pátrat po těch ostatních... ach, tak Tangens... děkuju, vážně děkuju a už se nenech zdržovat... ale dyž si někdy vzpomeneš, pošli mi nenápadný signál... hmm?
dobrou :o)
No já Ti tady snad ještě budu... dobře teda, ale jenom jedno jméno. Tangens Omega je Puškin (on tenkrát nebyl zastřelen v souboji. Všechno bylo sehrané kvůli veřejnosti, aby mohl odejít do ústraní a v klidu psát na Písmáka) ale nikomu ani muk, jasný?!
si maj dát průhlednější nicky - jak se v tom má prostá roba z Moravy zorientovat!?! nemohl bys aspoň naznačit? :o)
Tss... my se sem snažíme nalákat největší hvězdy literárního nebe a Ty si toho ani nevšimneš ;)
sem ani netušila kdo všechno nám na písmáka do zlatýho výběru přispívá :o)
:) nemám. Jen se hrozně často hádám s různými lidmi tady, kteří mají dojem, že ve Výběru může být jen Dostojevský, Jirásek, Hemingway a Shakespeare (ale ten poslední jen s odřenýma ušima)...a že důležité je jenom to, jak je to napsané, ale o čem to je, je úplně fuk :)
jé, Zboro, no tys mě ale šoknul!
a jen čistě ze zvědavosti - proč bys neměl? máš překročený nějaký kvoty? :o)
díky teda, za ty sympatie k Noemu :o)
Štěpoto, seš statečnej, ty to uneseš :o)
Tak to jsem tady za debila, né? Ale na druhou stranu stejně jako mě překvapíš asi i každého, kdo to přečte.
Asi bych neměl, ale zařazuju dílo do výběru, čistě z osobních sympatií k němu.
Mně se to hodně líbilo, hlavně svým decentním humorem. Nejlepší je ten moment, kdy člověk začně vědět o co jde a těší se na závěr - jak z toho vybruslíš. A vybruslila jsi z toho náramně ladně.
byls na dobrý stopě, Štěpoto - téma KOULE na tento týden bylo právě tohle a ten klip figuruje u zadání (u aleše-nováka) :o)
řádečku a guyi - díky :o)
Čau! Podle názvu jsem čekal spíš něco od Beatles (Fool on the hill), takže mě závěr docela šokoval. Dobré. Tož teda tip...*
od místa, kde se do toho vložili synové, bylo jasno ..
bo v reálném životě je taková situace absurdní
:-)*
já ti Květoni ukážu někoho, kdo to zvládl skvěle - směle si tu klikni - a klidně se u něj porozhlídni dyž už tam budeš :o)
Tulipáne, já tušila že to bude jasný hnedle - todle žádná hádanka nebyla :o)
Květoň Zahájský
10. 12. 2009
odpornice odporná bylo na mne, jako na tu odbornici - ne na tebe, ty drzoune jeden květovaná! :o)
sochaříku, na víc mi už v noci síly nestačily :o)
Květoň Zahájský
10. 12. 2009
odpornice odporná, Květoni :o)
a všecky zdravím zas a děkuju jako blázen :o)
Adamova Eva
10. 12. 2009aleš-novák
10. 12. 2009Květoň Zahájský
10. 12. 2009
jej, to byl vtip! teda ne to tlumočení, ale to, že se to muselo projevit... to nemělo žádný vliv :o)
díky vám tu všem... :o)
kjkszpj2 - každou druhou neděli tlumočím kázání - někde se to asi už muselo projevit :o)
aleš-novák
10. 12. 2009
...aby mu hospodin dal pokyn: postavit loď na kopci
loď na kopci ?
to je přece blbost ne ? :))))))))))
ano, však se mu tenkrát také všichni blbý smáli...