Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRána nemilovaná
Autor
Oldjerry
Rána nemilovaná
Budík nastydlým basem vychrchlal své dobré
Podvědomě navyklými pohyby se oblékám. Při tom vstrčím do pusy zbytek oplatky a zapiju to slzou studené kávy od včerejška.
Než otevřu dveře, utrhnu lístek z kalendáře – pátek 28. listopadu. Včera bylo tátovi osmdesát, zítra mohu spát déle, v pondělí je už prosinec...
Otvírám…
Chodník mne odrazuje od prvního kroku mlaskavými zvuky podešví a uřvanýma očima louží, které mu
Kupodivu ani nekleju... jen si představím horkou kávu. Na jazyku a ještě i dál mám ale pachuť té studené od včerejška.
Není nic, fakt nic pozitivního, čeho se by se jeden mohl chytit…
Tak takhle začíná den blbec. Takovým muzeem, panoptikem a repeticí dojmů... Cestou deštěm do práce, sedm a půl roku do penze.
Vstupuji do kanceláře. Dobrý den…
Pokrytec.
Zazvonil telefon… Trhni si, ještě není sedm. Ani jsem se nestačil přezout z těch čvachtavých fuseklí...
Telefon sice zmlknul, ale skoro vzápětí se rozezvonil znova. S pocitem plného nočníku jsem už chtěl zaklít, když kolega mi docela mírně řekl: Tak to vem, prosímtě!
Tak jsem to vzal, prosímtě a štěkl jsem své jméno.
Na druhé straně drátu protivný kvičivý hlas zopakoval moje jméno s otazníkem na konci. Bublalo to ve mně. Jo, odsekl jsem.
V půl dvanácté budete mít v pokladně připravenou výplatu odměny za zlepšovací návrh. Jo – a vezměte si sebou zaměstnanecký průkaz, je to přes dvacet tisíc, doložil lahodný andělský mezosoprán.
Na východním obzoru za oknem se objevila červená skvrna. Zapomněl jsem, že mne zebou nohy.