Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seŠepoty pre mole
25. 10. 2001
16
0
3325
Autor
Bix
starecké šepoty pre mole
na steny vešajú ikony
hlas zotrvá v tremole
bez vlasov
čo by zopli do spony
rozomeľú ďasnami
ďalšiu kôrku chleba
zuby nosia v pohári
klepocú do neba
spomalené koliečka
vozíku na nákup
muchy ich vyrušia
zabzučia do spánku
Aššurballit
05. 05. 2005
Bixí, fakt si to perfektne vystihla... hneď sa mi vybavila prababka mojich detí, má 94 rokov a jej život spočíva v niekoľkých boľavých krokoch z izby na chodbu a späť, kde jedným uchom (na druhé už nepočuje) popočúva klebety ostatných
"spoluživoriacich"... a to je popri iných babenkách, čo vládzu už iba ležať na tom ešte veľmi dobre... tvoja básnička evokuje vo mne pocit, ktorý mám, keď ju ideme navštíviť... stiesnenosť, smútok, ba aj pocit úľavy pri odchode (bohužiaľ), ale dokedy?
Na svete je len jedna spravodlivosť, ktorá plati pre všetkých...
ak by si napísala bez rýmov...mal by som pocit...že nechytáš slová...a nezamykáš tvárnosť písmen...do rozložených (predvnútených) podôb...skosťnatelosti utrpenia...menom...rým
Naso : Myslel jsem absolutní rýmy...děkuji, že jsi mi můj hrubý omyl vysvětlil
NoHead, skôr je tam pohľad trochu s tichom, trochu so strachom, trochu s otázkou, aká je staroba...odpor tam nie je, ani pohŕdanie...je tam pohľad z pozície mojich obáv...asi tak...
Bezejmenny
25. 10. 2001
Odpor a pohrdanie ... podla toho ako poznam Bix (= tak trosku), sa mi to teda vobec nezda.
Hej, slecna autorka, zazen moje pochybnosti.
Me to prijde prinejmensim vyztizne a kupodivu se mi to libi, i kdyz se to moc nerymuje. Tip.
koliečka = kolieska
(3 rýmy - pre Tynica)
- keď naplno absorbujem atmosféru tejto básne, mám chuť si už teraz objednať Gerovital (liek proti starnutiu z Rumunska) a oveľa viac chápem Hemingwaya, že sa rozhodol nebyť starý...
T.
No neda sa povedat, ze by si zahnala moje pochybnosti ... ozajsky je tam odpor a pohrdanie?? Takze ako?
hmm-hmm, nie je to zle ... ale akosi mam radsej ine veci :o(
Naozaj je tam ironia ? Ak hej tak som to uz vobec nepochopil.
Ale jo...nějak mi tam nehraje to nebe...je tam hodně ironie, což se mi líbí...
Pěkně se to vleče, což byl nepochybně záměr :o)
Dokonalý rým v první strofě mě naladil na říkankovskou notu, ale tu ne a ne dál v básní najít...Ten rým básni nepřidá...
s
Netvrdím že je samoúčelný...ale někdy je vhodnější se rýmům úplně vyhnout, než použít jen jeden...